Osprey Skrivet 14 Augusti 2009 Rapport Dela Skrivet 14 Augusti 2009 Jag har ett av sveriges mest riskfyllda jobb. Har förlorat totalt 9 kollegor, kompisar vid 6 olika tillfällen på ~10 år... Så kan väl tyvärr säga att jag är erfaren när det gäller begravningar. Jag tycker detta med personliga musik val är fint och något man skall ta på allvar. Det säger ofta mycket om personen och dess liv och kan ge lite tröst åt anhöriga och kamrater. Musiken hjälper en att minnas sina vänner, för alltid, när man hör "deras" låt. Tack för denna tråd! Dire Straits - Brothers in Arms: http://www.youtube.com/watch?v=FvE97zz5loc Jeff Buckley - Hallelujah: Pink Floyd - Wish You Where Here: Samuel Barber - Adagio for Strings, op.11: Led Zeppelin - Stairway To Heaven: http://www.youtube.com/watch?v=81eSIwsLcWg Neil Young - Needle And The Damage Done: Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Musten Skrivet 15 Augusti 2009 Rapport Dela Skrivet 15 Augusti 2009 Jag har ett av sveriges mest riskfyllda jobb. Har förlorat totalt 9 kollegor, kompisar vid 6 olika tillfällen på ~10 år... Så kan väl tyvärr säga att jag är erfaren när det gäller begravningar. Jag tycker detta med personliga musik val är fint och något man skall ta på allvar. Det säger ofta mycket om personen och dess liv och kan ge lite tröst åt anhöriga och kamrater. Musiken hjälper en att minnas sina vänner, för alltid, när man hör "deras" låt. Tack för denna tråd! Dire Straits - Brothers in Arms: http://www.youtube.com/watch?v=FvE97zz5loc Jeff Buckley - Hallelujah: Pink Floyd - Wish You Where Here: Samuel Barber - Adagio for Strings, op.11: Led Zeppelin - Stairway To Heaven: http://www.youtube.com/watch?v=81eSIwsLcWg Neil Young - Needle And The Damage Done: Vad jobbar du som då? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Entropia Skrivet 28 Augusti 2009 Rapport Dela Skrivet 28 Augusti 2009 Metallica - The unforgiven Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Sportlov Skrivet 30 Augusti 2009 Rapport Dela Skrivet 30 Augusti 2009 Anal cunt - You're gay Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst nicke02 Skrivet 30 Augusti 2009 Rapport Dela Skrivet 30 Augusti 2009 Metallica nothing else matters Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
JingleHell Skrivet 30 Augusti 2009 Rapport Dela Skrivet 30 Augusti 2009 Nothing else matters, - Metallica eller Dead Memories, - Slipknot Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
mert50 Skrivet 30 Augusti 2009 Rapport Dela Skrivet 30 Augusti 2009 Tupac - Hit em up Tupac - Dear mama Tupac - Changes Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Poesi Skrivet 30 Augusti 2009 Rapport Dela Skrivet 30 Augusti 2009 Om mitt liv blir som jag vill: Nån av mina egna låtar. :D Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gimcor Skrivet 30 Augusti 2009 Rapport Dela Skrivet 30 Augusti 2009 För mig vore det låten Det jag håller fast vid - Tomas Anderson Wij Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
JonteFire2 Skrivet 31 Augusti 2009 Rapport Dela Skrivet 31 Augusti 2009 Till er som vill ha typ AC/DC och andra hårdrocksband! Tror ni att man får ha nån jävla hårdrockmusik på sin begravning. Ni säger att det passar men det gör det inte. Själv vet jag inte Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst 40200 Skrivet 31 Augusti 2009 Rapport Dela Skrivet 31 Augusti 2009 Till er som vill ha typ AC/DC och andra hårdrocksband! Tror ni att man får ha nån jävla hårdrockmusik på sin begravning. Ni säger att det passar men det gör det inte. Själv vet jag inte Det spelar ingen roll om det inte passar, man kan ta en låt som betyder mycket för en då kanske det är en hårdrockslåt Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Cakeguy Skrivet 31 Augusti 2009 Rapport Dela Skrivet 31 Augusti 2009 (redigerat) Slipknot - Snuff Slipknot - Dead Memories EDIT: Ska även ha: Redigerat 31 Augusti 2009 av Cakeguy Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.