Hoppa till innehåll

New World Order


WASD
 Dela

Rekommendera inlägg

Jag tror att det kan finnas en organisation som har drag som påminner om det som ofta beskrivs som NWO...

 

Om en "NWO organisation", jag tvivlar inte för en sekund att 'ledarna' har till exempel rådgivare eller högt uppsatt folk de har möten med.

Jag tycker dock det blir så förbannat löjligt när detta börjar ses som att ledarna konspirerar med (eller kontrolleras av) onda kapitalistiska mördare som vill ha ihjäl allt och alla som står i vägen för deras makt. Sådana tankar är väldigt nära paranoia.

 

Att ledarna inte får göra som de (själva) vill utan instämmande från andra har blivit att de är en slags docka som "NWO-eliten" kommunicerar och styr genom.

Att ledarna har möten med bankirer och annat har blivit att de konspirerar om en global regering.

 

Det du säger nu är utan fakta och jag förstår om du kan ha sånna åsikter

 

Jag har nog hittils inte påstått något i mitt förra inlägg som kräver källor eller liknande.

Utgick mest ifrån liknelser.

Redigerat av fishmaster
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

det hade inte varit så konstigt om presidenter etc. träffar andra högt uppsatta och kanske t.o.m bankirer för att få rådgivning. men det är den här "bilderberg-gruppen" (eller vad den heter) som alex jones jagar i Obama deception som verkar misstänksam. det är en för stor samling av för mycket blandad folk, och den hemlighålls och nertystas väldigt mycket.

 

om det inte är något som de vill dölja så kan de ju säga att den här "gruppen" finns eller va den går ut på. men det gör dem inte. jag drar inge snabba slutsatser och säger att så här ÄR det. men jag tycker det verkar ytterst misstänksamt och jag skulle inte lita på dem en sekund.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

det hade inte varit så konstigt om presidenter etc. träffar andra högt uppsatta och kanske t.o.m bankirer för att få rådgivning. men det är den här "bilderberg-gruppen" (eller vad den heter) som alex jones jagar i Obama deception som verkar misstänksam. det är en för stor samling av för mycket blandad folk, och den hemlighålls och nertystas väldigt mycket.

 

om det inte är något som de vill dölja så kan de ju säga att den här "gruppen" finns eller va den går ut på. men det gör dem inte. jag drar inge snabba slutsatser och säger att så här ÄR det. men jag tycker det verkar ytterst misstänksamt och jag skulle inte lita på dem en sekund.

Finns ganska bra med information om gruppen i Clas Svahn's bok "Sekter & hemliga sällskap i Sverige och världen", kan rekommendera den.

Redigerat av Median
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Finns ganska bra med information om gruppen i Clas Svahn's bok "Sekter & hemliga sällskap i Sverige och världen", kan rekommendera den.

eftersom jag inte orkar köpa den kan du kanske ta några bra delar och citera dem för oss? :)
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Finns ganska bra med information om gruppen i Clas Svahn's bok "Sekter & hemliga sällskap i Sverige och världen", kan rekommendera den.

eftersom jag inte orkar köpa den kan du kanske ta några bra delar och citera dem för oss? :)

 

Får se om jag orkar gräva fram den ^^

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Dave37: Tittade igenom den nu på morgonen, men iallafall, namnet Bilderbergargruppen kom från något avlägset hotell någonstans som hette Bilderbergar Hotel, där deras första möte ägde rum någon gång i mitten på 1900 talet, medlemsantalet har inga fasta siffror, då folk kommer och går, men i princip alla senare presidenter i USA har varit med, även folk från Sverige som bankmannen Marcus Wallenberg och chefer för industrier som Saab etc.

Den officiella beskrivningen av Bilderbergargruppen är att gruppen igentligen är till för att försöka förhindra framtida krig i Europa, Amerika etc. som dom lyckats VÄLDIGT bra med ( <.< ).

Konspirationsteorierna är många, men inga eniga beslut tas i gruppen, det diskuteras bara, det är i princip upp till var och en att göra vad känner för efter diskussionen.

 

Gruppen används också för att knyta kontakter, t.ex. att Bill Clinton valdes till president 18 månader efter sitt första möte med dom, även presidenter som har avgått etc. och dragit sig tillbaka kan fortfarande få sin röst hörd i Bilderbergargruppen, så i princip lämnar dom aldrig maktens korridor.

Gruppen är inte precis hemlig heller, då den inte har förnekats, men medlemmarna undviker att prata om vad som händer på mötena så allt är teorier.

 

1-2 gånger per år blir mötena.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

jag tycker att det är väldigt misstänksamt att världens ekonomiska höjdare möts och diskuterar tillsammans när det är en kapitalistisk värld och det gäller att konkurrera. den här gruppen verkar ju vara ett samarbete. och varför ska DE stoppa krig, bankirer och affärsmän? om världen nu är så ordentlig som vissa tror, varför blir inte dessa affärsmän med rädda-väst-mani politiker, för det är ju tydligen där man får saker gjorda? vad har vi FN till i så fall om bilderbergargruppen faktiskt gör det dom säger att de gör?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

jag tycker att det är väldigt misstänksamt att världens ekonomiska höjdare möts och diskuterar tillsammans när det är en kapitalistisk värld och det gäller att konkurrera. den här gruppen verkar ju vara ett samarbete. och varför ska DE stoppa krig, bankirer och affärsmän? om världen nu är så ordentlig som vissa tror, varför blir inte dessa affärsmän med rädda-väst-mani politiker, för det är ju tydligen där man får saker gjorda? vad har vi FN till i så fall om bilderbergargruppen faktiskt gör det dom säger att de gör?

Bilderbergergruppen gör som sagt ingenting, inga eniga beslut mellan dom som är där, det enda dom gör är att diskutera, och sedan får den personen göra som han vill.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Dave37: Tittade igenom den nu på morgonen, men iallafall, namnet Bilderbergargruppen kom från något avlägset hotell någonstans som hette Bilderbergar Hotel, där deras första möte ägde rum någon gång i mitten på 1900 talet, medlemsantalet har inga fasta siffror, då folk kommer och går, men i princip alla senare presidenter i USA har varit med, även folk från Sverige som bankmannen Marcus Wallenberg och chefer för industrier som Saab etc.

Den officiella beskrivningen av Bilderbergargruppen är att gruppen igentligen är till för att försöka förhindra framtida krig i Europa, Amerika etc. som dom lyckats VÄLDIGT bra med ( <.< ).

Konspirationsteorierna är många, men inga eniga beslut tas i gruppen, det diskuteras bara, det är i princip upp till var och en att göra vad känner för efter diskussionen.

 

Gruppen används också för att knyta kontakter, t.ex. att Bill Clinton valdes till president 18 månader efter sitt första möte med dom, även presidenter som har avgått etc. och dragit sig tillbaka kan fortfarande få sin röst hörd i Bilderbergargruppen, så i princip lämnar dom aldrig maktens korridor.

Gruppen är inte precis hemlig heller, då den inte har förnekats, men medlemmarna undviker att prata om vad som händer på mötena så allt är teorier.

 

1-2 gånger per år blir mötena.

Låter väldigt djävulskt och ondskefullt.

 

Sen kommer Dave med ett uppenbart försök att skapa misstänksamhet.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ja det är ondskefullt.

Kolla bara på Obama Deception så förstår du varför allt det här är så misstänksamt.

Eller så kollar vi på terminator filmerna och får panik för att robotar kommer döda oss. :)

 

Ska vi starta en kult som säger att Terminator filmerna är ett subliminalt meddelande från framtiden?

Vi behöver inga bevis ändå, det är ju så sånt här funkar

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...