Hoppa till innehåll

New World Order


WASD
 Dela

Rekommendera inlägg

Då tycker jag att du skall lära dig om näbbdjurets utbredning under 300-talet.

Om du motiverade varför och jag känner att ämnet kan ha stor relevans för det jag värderar mycket/högt så ska jag titta närmare på det.

 

Jag är rätt säker på att resten helt enkelt inte orkar bry sig om er/tar er på allvar.

ok, det är din åsikt. jag känner folk som är intresserade eller håller med, men inte är sugna på att debattera mot "er".

 

 

Eh, jo.

 

"En konspirationsteori (av latinets conspirare: "Andas tillsammans") syftar på en teori om en komplott, sammansvärjning eller konspiration. Gemensamt för konspirationsteorier är att berättelsen kretsar kring en grupp mäktiga eller inflytelserika individer eller sällskap, med förgreningar högt upp i maktsfären."

 

NWO och allt annat liknande är konspirationsteorier. En person som tror på det (typ ni) är konspirationsteoretiker.

ok, visst, en viss typ av världssyn kallas för konspirationsteori. och din typ av världssyn skulle kunna kallas en mainstreamteori, visst, det är inget fel med det. men endast namnen gör ju knappast det ena världssynen mer troligt trolig än den andra.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Om allt är så otroligt hemligt, hur vet ni att de diskuterar "US policy in the world"?

Det har vi inte påstått att vi vet. vi säger att det är fullt möjligt och inte hade förvånat oss om de gjorde det.

Det skulle väll inte förvåna er om de satt och diskuterade hur de skulle kunna ta över världen på snabbast tid heller? Måste erkänna att du och WASD är väldigt bra på att anta saker och sedan använda det som "argument" (det kan ju faktiskt vara så :o ) en stor eloge för det!

Redigerat av TheUnnamed
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Skrivet (redigerat)

Eftersom det inte finns några fasta bevis på det mesta kan jag inte säga att jag vet allt detta så använder anser istället.

 

Finns inte så mycket runt detta som förvånar mig efter som jag anser/vet att dessa personer inte beter sig så bra. Om du får reda på/anser att allt detta stämmer kommer det förmodligen förvåna dig, som när jag för första gången kom i kontakt med det som jag anser som bevis.

Redigerat av WASD
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Lite väl magstarkt att påstå att alla världens ledare/stora företag är onda och vill ta över världen om man inte kan bevisa det, eller hur?

 

Det har vi inte påstått att vi vet. vi säger att det är fullt möjligt och inte hade förvånat oss om de gjorde det.

 

Texten är skriven som att det är en sanning, inte en möjlighet.

"It is our duty to expose these criminals. It's a criminal act under federal bla bla bla"

 

Ovanstående säger att personerna som deltar i mötena är brottslingar och lämnar inget som helst svängrum. De är brottslingar, punkt.

 

ok, det är din åsikt. jag känner folk som är intresserade eller håller med, men inte är sugna på att debattera mot "er".

Nej, det är folk på forumets åsikt.

 

Som vilka då?

 

ok, visst, en viss typ av världssyn kallas för konspirationsteori. och din typ av världssyn skulle kunna kallas en mainstreamteori, visst, det är inget fel med det. men endast namnen gör ju knappast det ena världssynen mer troligt trolig än den andra.

Konspirationsteorier har inget med världssyn att göra. En konspiration är en grupp människor som handlar i det fördolda mot ett visst mål. Konspirationsteorier är teorier om sagda konspirationer.

 

Men visst, det är bara ord.

Redigerat av Guggo
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Eftersom det inte finns några fasta bevis på det mesta kan jag inte säga att jag vet allt detta så använder anser istället.

 

Finns inte så mycket runt detta som förvånar mig efter som jag anser/vet att dessa personer inte beter sig så bra. Om du får reda på/anser att allt detta stämmer kommer det förmodligen förvåna dig, som när jag för första gången kom i kontakt med det som jag anser som bevis.

Du syftar på dina älskade youtube filmer då antar jag :D ?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Skrivet (redigerat)
Lite väl magstarkt att påstå att alla världens ledare/stora företag är onda och vill ta över världen om man inte kan bevisa det, eller hur?

Efter allt jag hört och sett och de delarna som jag anser stämma förstår jag hur allt hänger ihop och har kommit fram till att det finns ett New World Order med planer som inte gynnar någon än de själva. Du kommer förmodligen inte ha exakt samma åsikter åsikter som mig om du kollar på allt jag har sätt.

 

"It is our duty to expose these criminals. It's a criminal act under federal bla bla bla"

Ovanstående säger att personerna som deltar i mötena är brottslingar och lämnar inget som helst svängrum. De är brottslingar, punkt.

Jag sa aldrig att jag höll med om allt som Alex Jones eller vem du fått den quoten ifrån säger.

 

Nej, det är folk på forumets åsikt.

 

Som vilka då?

Du är ju ett av dessa folk på forumet... hela forumet har inte samma åsikt, du får ha din åsikt och det är den du framför i dina inlägg.

Det finns ju självklart folk som håller med om något utan att ha lust att argumentera om det. Jag gillar glass men gör ingen tråd i debatt för att argumentera om varför jag gillar glass.

 

Konspirationsteorier har inget med världssyn att göra. En konspiration är en grupp människor som handlar i det fördolda mot ett visst mål. Konspirationsteorier är teorier om sagda konspirationer.

Håller med dave där. Om våran syn på regeringen/världen/whatever kallas för konspirationsteori kan din din och alla andras lika gärna också göra det. Det är fullt möjligt att nån av oss har helt fel.

 

Eftersom det inte finns några fasta bevis på det mesta kan jag inte säga att jag vet allt detta så använder anser istället.

 

Finns inte så mycket runt detta som förvånar mig efter som jag anser/vet att dessa personer inte beter sig så bra. Om du får reda på/anser att allt detta stämmer kommer det förmodligen förvåna dig, som när jag för första gången kom i kontakt med det som jag anser som bevis.

Du syftar på dina älskade youtube filmer då antar jag :D ?

 

Bland annat. Redigerat av WASD
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Håller med dave där. Om våran syn på regeringen/världen/whatever kallas för konspirationsteori kan din din och alla andras lika gärna också göra det. Det är fullt möjligt att nån av oss har helt fel.

För det första ja det är möjligt att någon av oss har fel, eller rättare sagt någon har det, och för det andra. "Våran" syn på världen kan inte ses som en "konspirationsteori" för vi tror inte att någon där uppe försöker ta kol på oss (alt konspierar med andra inom den sk makteliten).

Redigerat av TheUnnamed
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Håller med dave där. Om våran syn på regeringen/världen/whatever kallas för konspirationsteori kan din din och alla andras lika gärna också göra det. Det är fullt möjligt att nån av oss har helt fel.

Jag inte du förstår vad en konspirationsteori är. En konspirationsteori är en teori om en specifik grupp människor som arbetar i det fördolda mot ett visst mål via icke-lagliga medel.

 

Ni anser att makteliten försöker instifta en världsregering. Detta gör de genom att arbeta i hemlighet osv osv.

 

Vi anser att de inte gör det. Därför är er syn en konspirationsteori, medans motsatsen inte är det. Ni påstår att de arbetar i hemlighet, vi säger att de inte gör det. En konspiration är människor som arbetar i hemlighet.

 

Edit: Nej, vi konspirerar inte om att regeringen är snäll. Konspriation kräver som sagt hemligt arbete mot ett visst mål med olagliga/"onda" medel.

Redigerat av Guggo
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

"Ni" kanske "konspirerar" om att regeringen är snäll och gör det bästa för oss människor och anser er sätt tillräckligt med bevis för att det stämmer.

Men om vi konspirerar så skulle det väll vara väldigt dumt och vi hade en konspirationsteori om att vi själva konspirerar, eller? Har man en konspirationsteori så brukar man ju faktiskt ha den om några andra som i ditt och Daves fall.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det skulle väll inte förvåna er om de satt och diskuterade hur de skulle kunna ta över världen på snabbast tid heller? Måste erkänna att du och WASD är väldigt bra på att anta saker och sedan använda det som "argument" (det kan ju faktiskt vara så :o ) en stor eloge för det!

självklart måste man anta saker då det inte finns några bevis för det eftersom människor kan ljuga. och ja jag använder det som argument för att de är det bästa jag har. om du vill att jag backar upp det med anledningar så är du fri att efterfråga det.

 

 

Konspirationsteorier har inget med världssyn att göra. En konspiration är en grupp människor som handlar i det fördolda mot ett visst mål. Konspirationsteorier är teorier om sagda konspirationer.

konspirationsteorier har inte nödvändigtvis nått att göra med världssyn, men i detta fallet har den det så denna konspirationsteori är världsomspännande.

 

Jag antar att du tror på al-quaida? är inte det en konspiration? "en grupp människor som handlar i det fördolda mot ett visst mål"? olagligt, samt att de tillhör en "elit-klass", förvisso i mellan östern och förvisso inte i ekonomi men en "elit-klass" ändå.

 

"Våran" syn på världen kan inte ses som en "konspirationsteori" för vi tror inte att någon där uppe försöker ta kol på oss (alt konspierar med andra inom den sk makteliten).
Varken jag eller WASD har någonsin sagt att vi tror att det ligger i elitens planer att "ta kol på oss". dessutom kan det vara en konspirationsteori utan att någon behöver dö.

 

 

 

 

suck, tänk att man ska behöva sitt och göra sånt här på sin födelsedag.... ( obviously kommande kommentar från guggo is obviously)

Redigerat av Dave37
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...