Hoppa till innehåll

New World Order


WASD
 Dela

Rekommendera inlägg

Jag håller med om att det mesta jag har sagt i denna tråden är konspirationsteorier.

 

Wikipedia har 2+ sidor om 9/11. En som heter September 11 attacks och en som heter 9/11 conspiracy theories. Samma med New World Order, en sida som heter New world order och en för konspirationer. Det NWO som denna tråden syftar på ungefär det som står på konspiration sidan, men jag håller självklart inte med om allt som står där.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Nu har ni faktiskt lyckats göra mig förvirrad. Tidigare i tråden så var det en väldans massa "vi kommer få chip, dom kommer koppla ner oss när dom vill :o" osv. Men nu helt plötsligt så tror ni inte på det längre?

 

Dave: Det går alltid att fixa ett konkret bevis eller en trovärdigare källa. Enda undantaget jag kan tänka mig är "Finns gud?". Sen att du tror på det men inte jag ger dig ingen anledning till att komma med whine över att jag vill ha bevis.

 

Dessutom så överciterar du "the ultimate ignorance". Ja, jag ignorerar dokumentärerna, men för det behöver jag inte vara totalt ignorant. Jag har läst dina och WASDs inlägg, det ni har sagt har räckt för mig att anse att jag inte håller med om det, bara för att jag inte väljer att gå in på det på djupet så behöver jag inte klassad som en /ignore person, vilket du tydligen gjorde.

 

Man kan bilda sig en uppfattning utan att gå in på djupet, jag har skrapat på ytan och lite neråt, det räcker för att jag ska vara säker på att jag inte kommer ändra åsikt, när saker låter dummare ju mer man tänker på det är det ganska meningslöst att sätta sig in i det.

 

Dessutom så funderar jag lite på ditt svar över att ni var hypade. Vad klassar du som hype egentligen? Vad är mest hype, ett par inlägg i en debatt tråd eller två trådar med "omg, eliten ska ta över världen!". Jag räknar personligen det andra alternativet som hype.

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag tror ju på detta jag skriver, jag nämnde bara att det var konspirationsteorier som jag till mestadels tror på. Jag är inte så bra på att ta upp bevis som dokumentärerna gör så om du bara lyssnar på mig med få bevis förstår jag hur du tänker, dokumentärerna kan fortfarande ändra din åsikt.

 

När skrev jag att något om hype i denna tråden?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Tror du missade ett inklämt litet Dave: i mitt inlägg.

 

Tror faktiskt inte dokumentärerna kan ändra min åsikt, en person med tråkig röst som lägger upp en film på youtube där han förklarar något i en timme är inte rätt sätt att övertyga mig. Ge mig en lång text istället om ni känner det behovet.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Skrivet (redigerat)

Är ju inte bara Alex Jones som gör dokumentärer om du inte gillar hans. Även om "bevisen" som tas upp kanske inte är konkreta tycker jag de är bra.

 

Långa texter är inte min grej.

Redigerat av WASD
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Nu har ni faktiskt lyckats göra mig förvirrad. Tidigare i tråden så var det en väldans massa "vi kommer få chip, dom kommer koppla ner oss när dom vill :o" osv. Men nu helt plötsligt så tror ni inte på det längre?

när har vi påstått något av det?

 

Dessutom så överciterar du "the ultimate ignorance". Ja, jag ignorerar dokumentärerna, men för det behöver jag inte vara totalt ignorant. Jag har läst dina och WASDs inlägg, det ni har sagt har räckt för mig att anse att jag inte håller med om det, bara för att jag inte väljer att gå in på det på djupet så behöver jag inte klassad som en /ignore person, vilket du tydligen gjorde.

 

Man kan bilda sig en uppfattning utan att gå in på djupet, jag har skrapat på ytan och lite neråt, det räcker för att jag ska vara säker på att jag inte kommer ändra åsikt, när saker låter dummare ju mer man tänker på det är det ganska meningslöst att sätta sig in i det.

 

Innan du börjar:

till sist vill jag säga att jag anser att det är av absolut största vikt att alla parter tar sig tid att ta till sig (inte nödvändigtvis hålla med om) all informationen som står i första inlägget. och även att både trådskapare och övriga debattörer uppdaterar första inlägget för att underlätta både för sig själva och nya debattörer. jag hoppas ni förstår vikten av detta. det är ungefär som att försöka diskutera kilopriset på tomater med en som inte vet vad en tomat är (eller tror på möjligheten av tomaters existens).

Redigerat av Dave37
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

när har vi påstått något av det?

Orkar inte leta reda på det just nu eftersom det inte är viktigt, men ni säger emot er själva lite då och då.

 

nej det går inte alltid att skapa konkreta bevis. eller jo, men det kräver att vi sätter personerna vi diskuterar under en lögndetektor, vilket är fullständigt orimlig. dessutom går lögndetektorer att lura. du kan inte ens BEVISA att hitler var nazist. visst han gjorde och sa saker som kan förknippas med nazism, men hade han verkligen dessa åsikter innerst inne? troligen, men inte säkert, det finns inga bevis i debatter som denna för människor kan ljuga och vara oärliga/omoraliska.

Missade du "eller trovärdigare källor" med flit? Du som tjatar om att vara open-minded, ändå misslyckas du med att vara det själv. Bara för att jag säger konkret behöver jag inte mena att jag ska kunna ta på det. Ett hållbart bevis går alltid att skaffa, nöjd?

 

Innan du börjar:

till sist vill jag säga att jag anser att det är av absolut största vikt att alla parter tar sig tid att ta till sig (inte nödvändigtvis hålla med om) all informationen som står i första inlägget. och även att både trådskapare och övriga debattörer uppdaterar första inlägget för att underlätta både för sig själva och nya debattörer. jag hoppas ni förstår vikten av detta. det är ungefär som att försöka diskutera kilopriset på tomater med en som inte vet vad en tomat är (eller tror på möjligheten av tomaters existens).

^ Dagens onödigaste citat, för att diskutera kilopriset på en tomat behöver man inte veta vad en tomat är, räcker med att veta tillgång/efterfrågan.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

http://www.dn.se/nyheter/sverige/lag-om-ma...-i-var-1.913761

 

ok, nu stryps integriteten ännu mer, stegvis och försiktigt, precis som vi har sagt hela tiden. först FRA, sen IPRED 1, och nu denna lag om masslagring. och allt "in the name of anti-terrorism!"

 

det är förvånande att vi aldrig lär oss av våra misstag, detta tricket är det äldsta tricket i boken:

 

"in the name of anti-terrorism!" (integritetsstriden)

"in the name of God!" (korstågen)

 

och allt verkar helt naturligt förr oss nu, precis som korstågen var helt ok förr, vi måste se framåt och tänka på vad det här leder, och inte bara se "terroristhoten". för de har ju varit överväldigande de senaste åren. lustigt att alla terrorister bestämde sig för att göra sina större operationer mot västvärlden under 4 år, 2001-2005. och nu har det gått 4 år till och inget har hänt. om de vill förgöra oss så borde de väl inte sluta?

Redigerat av Dave37
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

lustigt att alla terrorister bestämde sig för att göra sina större operationer mot västvärlden under 4 år, 2001-2005. och nu har det gått 4 år till och inget har hänt. om de vill förgöra oss så borde de väl inte sluta?

Du kan verkligen se konspirationer och dolda mönster överallt, eller hur.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...