Hoppa till innehåll

§3.10 - Ny Regel


Rekommendera inlägg

Men det är ju precis samma sak som om någon skriver med stor röd text och klistrar in algrens bilar.

Hur kan det vara det? Inläggen som man quotar har något med diskussionen/debatten att göra och man ser vad användaren svarar till.

 

@WASD, jag har svårt att tänka mig att detta är ett överseriöst forum där vi måste följa alla regler till punkt och pricka. Dubbelinlägg är ok här av vad jag har förstått, om det ger något.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 29
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Postade bilder

Det är däremot inte nödvändigt att quota 10 inlägg i rad. Och det finns väl inget vettigt syfte.

Hade jag varit ny på forumet och vill svara på ett inlägg, som vi säger i det här fallet har 5 tidigare quotes av andra inlägg, skulle jag inte orka sitta och editera koden i inlägget, dels för att det finns folk som inte har en aning om hur en BB-kod ser ut, och dels för att man inte skulle tänka på det.

Att man då får en tillsägelse för att man quotat någon annans inlägg är inte rätt, då hade jag nog inte brytt mig om att fortsätta skriva i forumet om jag var ny.

 

Bästa lösningen är om admin sätter en automatisk borttagning i inlägg som är över 2-3 quotes, så det bara visas 2-3 quotes i ett inlägg.

 

Som sagt jag skulle aldrig, aldrig ge en tillsägelse/varning för massquoting om svaret till quoten i frågan är relevant, i annat fall går det under en annan regel.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det finns det väl? Om nu en användare börjar quota något för att han ska svara på inlägget, så kanske någon annan quotar användaren som quotade först och sen håller det på så. Då blir det ju automatiskt en del quotes.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Tycker bästa lösningen är att bara redigera inlägget så att bara 1-2 inlägg quotas, om man nu skulle ramla över en sida som till 75% bara består av quotes. Är man nybörjare kan man ju knappast kräva att de aktivt ska kunna sudda bort quote-taggar ur det inlägg som står som standard när man har tryckt på citera. Där har vi skillnaden mot röd text och Ahlgrens bilar: det kräver bara att du trycker på citera-knappen. I fallet jag demostrerade förut måste man aktivt lägga till bb-koden, i fallet quote måste man bara trycka på citera-knappen.

Redigerat av nico
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Åå, alltid kul med nya regler, eller? :P Stör mig på extremt långa quotes på quotes där de bara tjafsar, nu kan det bli lite ändring.

 

En fråga, gäller denna regel för bilagor?, vad jag vet är inte det BB-kod. Om man till exempel ser ett inlägg som handlar om datatillbehör och någon bifogar en bild på Donkey Kong går det under §3.10? Tror det fanns en regel om det bland de gamla reglerna.

 

Btw, tillbaka från Peace & Love + lite semester nu, grymt skoj ^^

Redigerat av Xade
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ja det fanns en gammal regel om det. Jag tycker det borde gå under §3.10 eftersom det finns en BB-kod som är [attachment=12345] ungefär som ger samma effekt som att bara ladda upp bilden utan att lägga den i BB-kod.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

"Använd inte bifogafunktionen i onödigt syfte" eller något liknande tror jag den hette. Borde väl annars kunna gå att klämma in under §3.2 (inlägget ska ha relevans till tråden och forumet) då en bifogad bild väl räknas som en del av inlägget. Eller §3.10 som sagt.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

×
  • Skapa ny...