D48 Skrivet 12 November 2009 Rapport Dela Skrivet 12 November 2009 Jag har som sagt inte så mycket koll på det, men det har denna doktorn. Om jag inte minns fel säger han att anledningen att influensan kommer på vintern är att vi inte får Vitamin D från solen då, annars hörde jag det nån annanstans. inb4 lolyoutube man ska inte tro på allt som finns på youtube :) det han säger stämmer inte ens. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Fender Skrivet 12 November 2009 Rapport Dela Skrivet 12 November 2009 (redigerat) Han säger ju inte ens vad D-vitamin gör! Och hans rekommendationer är farliga! Att du tycker att vaccinet är farligt kan jag acceptera, men för din egen skull tro inte på den rapparkaljan! Och det är influensatider över hela världen, är det mindre influensafall närmare ekvator, eller söder om den? Kan som sagt ingenting om Vitamin D, men eftersom han är doktor borde han ha bättre koll än dig om det... Någon skrev ju tidigare i tråden "Varför ska man lyssna på en okänd person på internet istället för en doktor?".Men jag tänker inte ta Vitamin D som han säger när svininfluensan ändå är så ofarlig. Hursomhelst är det farligare att åka bil än att gå ovaccinerad. Du mostäger dig själv.. Redigerat 12 November 2009 av Fender Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
WASD Skrivet 12 November 2009 Rapport Dela Skrivet 12 November 2009 Du mostäger dig själv..Beror väl på hur man ser det. I detta fallet använde jag det som argument. Man ska inte lyssna på okända personer utan källor, jag har flera källor som bl.a är doktorer. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Fender Skrivet 12 November 2009 Rapport Dela Skrivet 12 November 2009 Menar du utbildade doktorer i Sverige eller mannen i videon? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
WASD Skrivet 12 November 2009 Rapport Dela Skrivet 12 November 2009 Jag menar väl både och. Alla doktorer tycker inte samma. Jag använder statistik som källa också, det krävs inte en doktor för att se att det är farligare att köra bil än att gå ovaccinerad. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Fender Skrivet 12 November 2009 Rapport Dela Skrivet 12 November 2009 Bara för att jag är nyfiken, har du tagit vaccinet? ;) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
WASD Skrivet 12 November 2009 Rapport Dela Skrivet 12 November 2009 Nej det har jag inte och det tänker jag inte göra... Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
swagzter Skrivet 12 November 2009 Rapport Dela Skrivet 12 November 2009 Nej det har jag inte och det tänker jag inte göra... Och du tänker inte åka bil heller? Jag har hört att man ska få ont i armen på kvällen, men min arm mår fint. Känner knappt av någonting. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
WASD Skrivet 12 November 2009 Rapport Dela Skrivet 12 November 2009 (redigerat) Jag använde det som exempel för att visa hur ofarlig svininfluensan är och hur onödigt vaccinet är. Det är säkert större chans att dö av att sätta mat i halsen än att gå ovaccinerad men jag slutar inte äta för det. Att sitta stilla är också farligt om kroppen inte får tillräckligt med motion så man kan indirekt dö av att inte göra nånting. Redigerat 12 November 2009 av WASD Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Luxaxix Skrivet 12 November 2009 Rapport Dela Skrivet 12 November 2009 Wasd: Jag respekterar ditt beslut, och förstår varför du väljer det, men som tidigare nämnts så tar vi inte vaccinet för att inte dö, vi tar det för att inte bli sjuka och smitta andra. Som jag la upp tidigare så är det just en mängd personer som blir sjuka samtidigt som är det stora problemet. Att några dör, det är inte ovanligt, men om 1 miljon personer är sjuka samtidigt, vad händer då med samhället? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst EmoNerdChild Skrivet 12 November 2009 Rapport Dela Skrivet 12 November 2009 Jag tänker inte ta vaccinet. Om jag blir sjuk så blir jag sjuk. Det kan väll inte vara värre en en vanlig influensa? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dave37 Skrivet 13 November 2009 Författare Rapport Dela Skrivet 13 November 2009 Wasd: Jag respekterar ditt beslut, och förstår varför du väljer det, men som tidigare nämnts så tar vi inte vaccinet för att inte dö, vi tar det för att inte bli sjuka och smitta andra. Som jag la upp tidigare så är det just en mängd personer som blir sjuka samtidigt som är det stora problemet. Att några dör, det är inte ovanligt, men om 1 miljon personer är sjuka samtidigt, vad händer då med samhället?Sysselsättningen sjunker och företgen + staten förlorar en hel del kapital, vilket späder på den lågkonjunkturen vi redan är inne i? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.