Hoppa till innehåll

Ta Vaccinet Mot Svininfluensan


5FJSKFJSKGJES

Rekommendera inlägg

  • Svar 65
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Någon som hämtar info ur Wikipedia och använder det som källa kan jag tyvärr inte lita på.

 

Skall jag vara helt ärlig så litar jag mer på en välskriven wikipediaartikel med ordentliga källor än på någon random blogg/fem-minutersklipp från youtube.

 

Wikipedia har iallfall någon form av kalitets/faktakontroll. Jag har sett artiklar som har blivit borttagna på grund av att de innehöll för mycket felaktigheter och/eller var dåligt skrivna. De "uppnådde inte Wikipedias kvalitetskrav" tror jag det hette.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

ingen av vattenkoppor, magsjuka, halsfluss, öroninflammation är en pandemi

varför? är de inte en infektionssjukdom som spridits över hela världen och smittar många individer i varje land?

 

Nej. Vattkoppor vaccineras man oftast mot (81% av barn mellan 19 och 23 månader vaccinerades mot vattkoppor i USA, 2002.) Magsjuka är ett för löst begrepp. Det finns massor av sjukdomar som gör en dålig i magen. Halsfluss har en relativt låg smittsamhet och smittar i princp bara genom kontakt, eller om man skulle råka stå väldigt nära en sjuk person som nyser eller hostar. Runt 142 personer totalt i hela världen har dött av vad som kallas akut halsfluss. Svininfluensan är förbi det för länge sedan. Öroninflammation drabbar inte tillräckligt många.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 månader senare...
Gäst ponta500

vaccinet ger diarre tro mig plus att det kan bli värre så ta inte vaccinet. om alla va oroliga föe skjukdomar hela tiden så skulle inget funka hjärt sjukdomar är i såna fall värre. Fast lev för idag inte för imorgon.

 

 

ps fågel influensan blev aldrig jätte stor.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

×
  • Skapa ny...