Hoppa till innehåll

Vad Skulle Ni Göra Med En Miljon Kronor?


Nunbuck

Rekommendera inlägg

Skulle köpt ett hus i någon by med stor tomt med tillhörande skog för sisådär 500 000-750 000 sedan skulle jag sålt skogen och kammat hem över en miljon på det, sen sålt huset och stå där med mycket mer pengar än vad jag började med :)

Sen blir det att satsa på aktier och spara en stor del av pengarna, har hört att Peab's aktier ska vara bra att satsa på i lågkonjukturen.

hur hade du tänkt att köpa en skog för 500k-750k och sedan sälja över en miljon på det?

 

Kanske tänkte lite fel men det var så min farbror gjorde, han köpte en kåk för 750k i en by i Västerbotten.

På tomten som förmodligen var flera hektar stor stog det väldigt mycket skog på som han sedan sålde för 2 miljoner till någon företag.

 

Efter 50år isåfall
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 162
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Skulle köpt ett hus i någon by med stor tomt med tillhörande skog för sisådär 500 000-750 000 sedan skulle jag sålt skogen och kammat hem över en miljon på det, sen sålt huset och stå där med mycket mer pengar än vad jag började med :)

Sen blir det att satsa på aktier och spara en stor del av pengarna, har hört att Peab's aktier ska vara bra att satsa på i lågkonjukturen.

hur hade du tänkt att köpa en skog för 500k-750k och sedan sälja över en miljon på det?

 

Kanske tänkte lite fel men det var så min farbror gjorde, han köpte en kåk för 750k i en by i Västerbotten.

På tomten som förmodligen var flera hektar stor stog det väldigt mycket skog på som han sedan sålde för 2 miljoner till någon företag.

 

Han sålde nog inte skogen, utan rättigheterna att ta ner virket.. Har också hört om en som gjorde så...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

jag börjar om igen! jag köper en tomt ungefär 300k sen byggar jag hus ungefär 500k sen köper jag kiosk i stan ungefär 10k sen tjänar jag 2k per vecka! då kan jag köpa smått och gott till huset och sen efter det så köper jag åk gräsklippare! =) resten tar jag in på kontot till nästa köp =)

Du skulle bli en bra affärsman.

 

 

sa att jag är bra affärsman! =) men då har jag bara 290k kvar men dom ska jag spara och sen efter kanske jag köper ett till kiosk för 10k och ställer den i centrum och den kiosken ska vara bara maträtter! kommer bli rik $$

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

leka Joahim Von anka ne

 

 

skulle spara till körkort utbilding kanske få mitt dröm jobb i england och flyttar ditt. leva ett skit bra liv

 

 

 

men för det behöver jag mer pengar och det kan man nog kanske tjäna in

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Tror du seriöst du kan köpa en kiosk för 10K?

 

Visst, själva byggnaden kanske du kan få för 10K om det är ett riktigt skitställe, sen ska du köpa ingredienser m.m, du måste skaffa ett försäljningstillstånd och dessutom personal ffs... Med tanke på att en månadslön bör vara på 20K så lär du gå ganska grovt back med dina beräknade inkomster ^^

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Mindtwistah

men min kiosk blir det ett drömjobb för då blir jag rik $$$ men nåra av pengarna köper jag triss för =)

Du blir inte rik på en kiosk. Det är faktiskt större chans att du går i förlust, nu med ekonomikrisen och allting, folk köper inte lika mycket.

 

Och en kiosk i stan kostar mycket mer än 10k. Skulle gissa på runt 150-500k.

Redigerat av Mindtwistah
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

lol skoja bara xD köper ju inget kiosk! istället så jobbar jag i ett industri så jag tjänar stora pengar xD sen blir jag säkert 2:e chef

 

och ni glömmer hela tin trisslotter för trisslotter är det mer chans att vinna pengar så jag kommer gå + på detta viset

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.
×
  • Skapa ny...