Blitzcat Skrivet 2 Augusti 2009 Rapport Dela Skrivet 2 Augusti 2009 (redigerat) Tjo, ska köpa nytt tangentbord nu. Jag spelar ganska mycket men funderar ändå på att köpa ett klassiskt tangentbord utan multimedia-knappar. Jag har kompisar som tycker att dessa tangentbord är väldigt sköna att spela med på grund av deras enkelhet. Vad tycker ni? Är det skönt att lira på ett enkelt och klassiskt tangentbord? Pris: 59 kr. Länk: http://www.webhallen.com/prod.php?id=66426 Det andra alternativet är ett gaming-tangentbord. Det kostar 875 kr, det erbjuder en display med ingame-stats osv. Knapparna lyser i mörkret och tangentbordet har även ett handledsstöd och sex så kallade "G-knappar". Detta tangentbord kostar ca. 800 kr mer, är det värt det? Är det någon större skillnad vad gäller spelkänsla och prestation dessa två emellan? Pris: 875 kr. Länk: http://www.webhallen.com/prod.php?id=81223 Skriv gärna vad ni tycker! Mvh Tunnelvision. Redigerat 2 Augusti 2009 av Tunnelvision Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dezen Skrivet 2 Augusti 2009 Rapport Dela Skrivet 2 Augusti 2009 Personligen föredrar jag något i stil med detta http://www.webhallen.com/prod.php?id=66465 Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
D48 Skrivet 2 Augusti 2009 Rapport Dela Skrivet 2 Augusti 2009 (redigerat) lol Deltaco xD om du köper något från deltaco så kommer du ånga dig när du ser förpackningen.. men jag gillar oldschool. därför köpte jag ett Logitech Classic eller ngt. kostade 200 kr. men det är ett bra tangentbord som tål lite stryk... http://netcomm.web.id/shop/images/Keyboard%20Logitech.jpg det går bra att spela spel med, fast om knapparna hade varit belysta så hade det varit ett plus för det hjälper till när det är mörkt i rummet. Redigerat 2 Augusti 2009 av 90LIVE Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Vitdom Skrivet 2 Augusti 2009 Rapport Dela Skrivet 2 Augusti 2009 (redigerat) Själv skulle jag köpa ett Logitech G19 Gaming Keyboard. Då får du: 3x12 programmerbara G-knappar En programmerbar 320x240 32-bit färg LCD Sju stycken programmerbara knappar för interagering med LCDn Mediaknappar för ljud och video Bakgrundsbelysta tangentbordsknappar med valfria färger Knapp för att stänga av/sätta på tangentbordets "Windows" knapp, användbart i spel Två stycken USB 2.0 portar för t.ex. mus I drivrutinen medföljer även Logitech LCDSDK för programmering av LCDn med C++ Redigerat 2 Augusti 2009 av Vitdom Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Hector Skrivet 2 Augusti 2009 Rapport Dela Skrivet 2 Augusti 2009 hahahaha köpte en logitechi kjell & company för 29kr exakt sån du vill ha :P vet ej om den finns kvar för det priset men du kan ju alltid fråga Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
purjo Skrivet 2 Augusti 2009 Rapport Dela Skrivet 2 Augusti 2009 http://www.maxfps.se/product_view.aspx?productid=822 Kör jag med, mkt skönt tangentbord med bakbelysning :) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Hurricane Skrivet 2 Augusti 2009 Rapport Dela Skrivet 2 Augusti 2009 Har själv ett G15, kan nog rekommendera ett sådant. Mediadisplayen och mediaknapparna är väldigt användbara. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Aircondition Skrivet 2 Augusti 2009 Rapport Dela Skrivet 2 Augusti 2009 Själv skulle jag köpa ett Logitech G19 Gaming Keyboard. Då får du: 3x12 programmerbara G-knappar En programmerbar 320x240 32-bit färg LCD Sju stycken programmerbara knappar för interagering med LCDn Mediaknappar för ljud och video Bakgrundsbelysta tangentbordsknappar med valfria färger Knapp för att stänga av/sätta på tangentbordets "Windows" knapp, användbart i spel Två stycken USB 2.0 portar för t.ex. mus I drivrutinen medföljer även Logitech LCDSDK för programmering av LCDn med C++ Betala 800:- mer för att få lite fler G-knappar och kunna välja färg på bakgrundsbelysning. Yaaaaay! Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
TheUnnamed Skrivet 3 Augusti 2009 Rapport Dela Skrivet 3 Augusti 2009 Har ett G15, vet inte om det är så bra att det är värt 800 spänn men jag gillar det iaf :D, hade cashflow och köpte det helt enket ^^ . Jag skulle iaf satsat på det om jag var du, är man gamer så är man :) . Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Blitzcat Skrivet 3 Augusti 2009 Författare Rapport Dela Skrivet 3 Augusti 2009 (redigerat) Har ett G15, vet inte om det är så bra att det är värt 800 spänn men jag gillar det iaf :D, hade cashflow och köpte det helt enket ^^ . Jag skulle iaf satsat på det om jag var du, är man gamer så är man :) . Mjo men samtidigt så kan tangentbord vara overrated, jag vet ju att möss kan påverka ens prestation, men tangentbord har ju samma tangenter, bara "skalet" runtom som är annorlunda (samt lite extra knappar). Hittade detta, ska köpa hem ett imorgon för att testa d: http://www.clasohlson.se/Product/Product.aspx?id=82837414 Redigerat 3 Augusti 2009 av Tunnelvision Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Hector Skrivet 3 Augusti 2009 Rapport Dela Skrivet 3 Augusti 2009 najs ska fan också köpa den 22kr omg :)) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Vitdom Skrivet 3 Augusti 2009 Rapport Dela Skrivet 3 Augusti 2009 (redigerat) Själv skulle jag köpa ett Logitech G19 Gaming Keyboard. Då får du: 3x12 programmerbara G-knappar En programmerbar 320x240 32-bit färg LCD Sju stycken programmerbara knappar för interagering med LCDn Mediaknappar för ljud och video Bakgrundsbelysta tangentbordsknappar med valfria färger Knapp för att stänga av/sätta på tangentbordets "Windows" knapp, användbart i spel Två stycken USB 2.0 portar för t.ex. mus I drivrutinen medföljer även Logitech LCDSDK för programmering av LCDn med C++ Betala 800:- mer för att få lite fler G-knappar och kunna välja färg på bakgrundsbelysning. Yaaaaay! Betala 1700 kr för ett tangentbord med inställningsbar bakgrundsbelysningsfärg och intensitet, 3x12 G-knappar som kan programmeras med Lua 5.1, mediafunktioner, två USB 2.0 portar, non-gaming/gaming lägesknapp och en 320x240 LCD där varje pixel kan hålla 4294967296 olika färgvärden, LCDn och de sju stycken interageringsknapparna kan även programmeras med C++ vilket gör att man kan skriva typ vilka applikationer som helst. Dessutom, en vanlig 320x240 LCD där varje pixel bara kan ha 2 färger kostar i många elektronikaffärer hela 1700 kr, lika mycket som tangentbordet!!! Man får alltså ett komplett gaming tangentbord, många andra funktioner och en mycket bra LCD som redan är färdigprogrammerad och insatt i tangentbordets system. Redigerat 3 Augusti 2009 av Vitdom Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.