Hoppa till innehåll

Nytt Tangentbord.


Blitzcat
 Dela

Rekommendera inlägg

Tjo, ska köpa nytt tangentbord nu. Jag spelar ganska mycket men funderar ändå på att köpa ett klassiskt tangentbord utan multimedia-knappar. Jag har kompisar som tycker att dessa tangentbord är väldigt sköna att spela med på grund av deras enkelhet. Vad tycker ni? Är det skönt att lira på ett enkelt och klassiskt tangentbord?

 

Pris: 59 kr.

Länk: http://www.webhallen.com/prod.php?id=66426

 

Det andra alternativet är ett gaming-tangentbord. Det kostar 875 kr, det erbjuder en display med ingame-stats osv. Knapparna lyser i mörkret och tangentbordet har även ett handledsstöd och sex så kallade "G-knappar". Detta tangentbord kostar ca. 800 kr mer, är det värt det? Är det någon större skillnad vad gäller spelkänsla och prestation dessa två emellan?

 

Pris: 875 kr.

Länk: http://www.webhallen.com/prod.php?id=81223

 

Skriv gärna vad ni tycker!

Mvh Tunnelvision.

Redigerat av Tunnelvision
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

lol Deltaco xD om du köper något från deltaco så kommer du ånga dig när du ser förpackningen.. men jag gillar oldschool.

 

därför köpte jag ett Logitech Classic eller ngt. kostade 200 kr. men det är ett bra tangentbord som tål lite stryk...

http://netcomm.web.id/shop/images/Keyboard%20Logitech.jpg

det går bra att spela spel med, fast om knapparna hade varit belysta så hade det varit ett plus för det hjälper till när det är mörkt i rummet.

Redigerat av 90LIVE
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Själv skulle jag köpa ett Logitech G19 Gaming Keyboard.

 

Då får du:

  • 3x12 programmerbara G-knappar
  • En programmerbar 320x240 32-bit färg LCD
  • Sju stycken programmerbara knappar för interagering med LCDn
  • Mediaknappar för ljud och video
  • Bakgrundsbelysta tangentbordsknappar med valfria färger
  • Knapp för att stänga av/sätta på tangentbordets "Windows" knapp, användbart i spel
  • Två stycken USB 2.0 portar för t.ex. mus
  • I drivrutinen medföljer även Logitech LCDSDK för programmering av LCDn med C++
Redigerat av Vitdom
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Själv skulle jag köpa ett Logitech G19 Gaming Keyboard.

 

Då får du:

  • 3x12 programmerbara G-knappar
  • En programmerbar 320x240 32-bit färg LCD
  • Sju stycken programmerbara knappar för interagering med LCDn
  • Mediaknappar för ljud och video
  • Bakgrundsbelysta tangentbordsknappar med valfria färger
  • Knapp för att stänga av/sätta på tangentbordets "Windows" knapp, användbart i spel
  • Två stycken USB 2.0 portar för t.ex. mus
  • I drivrutinen medföljer även Logitech LCDSDK för programmering av LCDn med C++
Betala 800:- mer för att få lite fler G-knappar och kunna välja färg på bakgrundsbelysning. Yaaaaay!
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Har ett G15, vet inte om det är så bra att det är värt 800 spänn men jag gillar det iaf :D, hade cashflow och köpte det helt enket ^^ . Jag skulle iaf satsat på det om jag var du, är man gamer så är man :) .

Mjo men samtidigt så kan tangentbord vara overrated, jag vet ju att möss kan påverka ens prestation, men tangentbord har ju samma tangenter, bara "skalet" runtom som är annorlunda (samt lite extra knappar).

 

Hittade detta, ska köpa hem ett imorgon för att testa d:

http://www.clasohlson.se/Product/Product.aspx?id=82837414

Redigerat av Tunnelvision
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Själv skulle jag köpa ett Logitech G19 Gaming Keyboard.

 

Då får du:

  • 3x12 programmerbara G-knappar
  • En programmerbar 320x240 32-bit färg LCD
  • Sju stycken programmerbara knappar för interagering med LCDn
  • Mediaknappar för ljud och video
  • Bakgrundsbelysta tangentbordsknappar med valfria färger
  • Knapp för att stänga av/sätta på tangentbordets "Windows" knapp, användbart i spel
  • Två stycken USB 2.0 portar för t.ex. mus
  • I drivrutinen medföljer även Logitech LCDSDK för programmering av LCDn med C++
Betala 800:- mer för att få lite fler G-knappar och kunna välja färg på bakgrundsbelysning. Yaaaaay!

 

Betala 1700 kr för ett tangentbord med inställningsbar bakgrundsbelysningsfärg och intensitet, 3x12 G-knappar som kan programmeras med Lua 5.1, mediafunktioner, två USB 2.0 portar, non-gaming/gaming lägesknapp och en 320x240 LCD där varje pixel kan hålla 4294967296 olika färgvärden, LCDn och de sju stycken interageringsknapparna kan även programmeras med C++ vilket gör att man kan skriva typ vilka applikationer som helst. Dessutom, en vanlig 320x240 LCD där varje pixel bara kan ha 2 färger kostar i många elektronikaffärer hela 1700 kr, lika mycket som tangentbordet!!! Man får alltså ett komplett gaming tangentbord, många andra funktioner och en mycket bra LCD som redan är färdigprogrammerad och insatt i tangentbordets system. Redigerat av Vitdom
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...