woody Skrivet 3 Augusti 2009 Rapport Dela Skrivet 3 Augusti 2009 (redigerat) Jag laddade ner ett främmande program som visade sig vara virus, mitt virus skydd reagerade på det och tog bort alla filer. Men på mitt skrivbord upptäckte jag nyligen en fil som hette "Spyware.exe". Prövade att ta bort den men det gick inte för att det används av ett annat program. Prövade att ladda ner Unlocker men det går inte att starta. Filen har något samband med ett program som heter MS-DOS. Någon som vet hur man får bort den, prövade att ta bort den i felsäkert läge men det funkade inte. Redigerat 3 Augusti 2009 av Woodo Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
WASD Skrivet 3 Augusti 2009 Rapport Dela Skrivet 3 Augusti 2009 Haft liknande problem med filer som inte går att ta bort. Stäng ner explorer.exe och ta bort filen via cmd funkade för mig. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
woody Skrivet 3 Augusti 2009 Författare Rapport Dela Skrivet 3 Augusti 2009 (redigerat) *Gjorde denna kod i anteckningar och stängde ner explorer.exe, lyckades radera koden. @echo off pause> nul del "C:\Documents and Settings\Simpan\Skrivbord\Spyware.exe" exit Redigerat 3 Augusti 2009 av Woodo Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Trala Skrivet 3 Augusti 2009 Rapport Dela Skrivet 3 Augusti 2009 Jag brukar bara stänga ner explorer.exe och ta bort via cmd eller brukar det funka att starta om datorn. Hur som helst är allt fixad nu? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
woody Skrivet 3 Augusti 2009 Författare Rapport Dela Skrivet 3 Augusti 2009 Ja, "lyckades radera koden". Det ska egentligen stå att jag lyckades ta bort spyware.exe från datorn. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.