Hoppa till innehåll

Microsoft Frontpage


Ceto
 Dela

Rekommendera inlägg

Hej alla jag ska göra en hemsida till min clan och mina servrar.. och jag behöver hjälp på hur man använder Microsoft FrontPage kanske ni kan ge mig några guider jag fattar inte så mycket om det programmet.

 

Sen behöver jag hjälp om hur man gör en hemsida för vi har ju 2st servers och vi ska skaffa FAST DL så att alla banor och modeller laddar snabbt.

 

och jag undrar hur mycket det kommer att kosta jag tror men vet inte :

 

Domän : 150kr

 

Webbhotell : 150kr <- måste man ha webbhotell???

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det finns gratis domäner som är helt okej. Till exempel co.cc, eller cc.cc

Ang. webbhotell så finns det riktigt sjysta sådana oxå. Jag rekommenderar zymic eller byethost

 

Men om du nu redan har servrar så kan du lägga webbsidan på nån av dom. om du däremot känner att det kan vara en säkerhets risk att ha webbsidan lokalt eller helt enkelt vill avlasta bandbredden lite så kan du nog lika gärna välja ett gratis webbhotell

 

//Alle

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag ska ha en hemsida som heter SyndroM-Gaming.se

 

jag ska ha .se alltså så det är inget mer med det

 

men jag vill inte liksom betala 300kr

 

helst 150 det är schyst

 

sen undrar jag en sak måste men köpa webbhotell efter 1 år? domän köper man för 1 år men webbhotell vet jag inte?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Jag vill ha så jag kan fixa allt själv asså jag vill ha bra och billigt jag hade tänkt nameisp.com sen köper webhotell på webb.se

 

är det bra?

 

och sen finns det guider till Microsoft Frontpage och jag skulle vilja veta storlekarna på internet hur stor en banner ska vara och hur stort bilderna ska vara bakgrunds bilden o allt så det täcker hela hemsidan

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag vill ha så jag kan fixa allt själv asså jag vill ha bra och billigt jag hade tänkt nameisp.com sen köper webhotell på webb.se

 

är det bra?

 

och sen finns det guider till Microsoft Frontpage och jag skulle vilja veta storlekarna på internet hur stor en banner ska vara och hur stort bilderna ska vara bakgrunds bilden o allt så det täcker hela hemsidan

Varför inte bara köpa ett helt webbhotell MED domän från One.com?

447kr första året med det billigaste webbhotellet, sedan 294kr/år.

Redigerat av Median
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

447 kr första gången är mycket.

Mycket? MYCKET!?

Det finns för fan inget billigare <.< Inte i Sverige i alla fall, och om du nu hittar ett är det säkert inte alls lika bra kvalité, support etc. som det är på One!

One.com är väl det billigaste i Sverige just nu, om du vill ha något billigare får du väl leta i slumkvarteren på Internet och som ligger i Afrika.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...