Gäst IntellarN Skrivet 12 Augusti 2009 Rapport Dela Skrivet 12 Augusti 2009 Hallojsan :) Jag börjar skolan om 8 dagar och är skit närvös. fan jag ska ju börja 8:an betyg och allting läskigt. Så jag undrar hur jobbig var 8:an för er som har gått förbi det året? var det skit jobbigt eller var det bara överskattat? vad tycker ni? Diskutera men håll er till topicen Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Ryssfemma Skrivet 12 Augusti 2009 Rapport Dela Skrivet 12 Augusti 2009 Enkelt, hänger du med på lektionerna och inte sitter där med IQ lika hög som din ålder så klarar du dig antagligen. Själv var man också nervös, och särskillt med första provet, det var prov på Spanskan, men det var enkelt, läste på lite bara. Tänk på att du har 4 chanser för och årdna upp dina betyg, två terminer i två år. Men siktar du högt från början, då har du antagligen höga betyg i slutet av nian, eftersom lärarna går alltid efter prestationer tidigare. Så inget slackande med att tänka på att du kan skrapa fram 9 IG'n som du kan läsa i 9:an. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
MentalogisT Skrivet 12 Augusti 2009 Rapport Dela Skrivet 12 Augusti 2009 Hur kan du vara 16 när du ska börja i 8:an? Ja, iallafall, matten var förbannat förändrad. De sa att 8:an var det värsta året, njaa, men bara i matten. Om du har svårt för matte plugga på som in i helvete Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Chilla Skrivet 13 Augusti 2009 Rapport Dela Skrivet 13 Augusti 2009 Det var inte så svårt som jag trodde iaf. Folk stressar i onödan. Det är inte så stor skillnad på årskurserna egentligen. 9:an var soft. :D Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
xpliT Skrivet 13 Augusti 2009 Rapport Dela Skrivet 13 Augusti 2009 Jag lekte igenom högstadiet och jag är inte über begåvad. Om du har tyska så är åttan drygast. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Jiyu Skrivet 13 Augusti 2009 Rapport Dela Skrivet 13 Augusti 2009 Jag lekte igenom högstadiet och jag är inte über begåvad. Om du har tyska så är åttan drygast. :o Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
xpliT Skrivet 13 Augusti 2009 Rapport Dela Skrivet 13 Augusti 2009 Jag lekte igenom högstadiet och jag är inte über begåvad. Om du har tyska så är åttan drygast. :o Grammatiken Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
TiredRacoon Skrivet 13 Augusti 2009 Rapport Dela Skrivet 13 Augusti 2009 Jag lekte igenom högstadiet och jag är inte über begåvad. Om du har tyska så är åttan drygast. :o Grammatiken Tyskan är alltid drygast, oavsett klass. Men 8an är för övrigt enklast då det i princip är en repetition av det du lärt dig i 7an. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Median Skrivet 13 Augusti 2009 Rapport Dela Skrivet 13 Augusti 2009 Jag lekte igenom högstadiet och jag är inte über begåvad. Om du har tyska så är åttan drygast. :o Grammatiken Tyskan är alltid drygast, oavsett klass. Men 8an är för övrigt enklast då det i princip är en repetition av det du lärt dig i 7an. Är inte Franska det? <.< Folk väljer väl tyska för att det ska vara så enkelt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
TiredRacoon Skrivet 13 Augusti 2009 Rapport Dela Skrivet 13 Augusti 2009 Jag lekte igenom högstadiet och jag är inte über begåvad. Om du har tyska så är åttan drygast. :o Grammatiken Tyskan är alltid drygast, oavsett klass. Men 8an är för övrigt enklast då det i princip är en repetition av det du lärt dig i 7an. Är inte Franska det? <.< Folk väljer väl tyska för att det ska vara så enkelt. Tyska är enkelt på utsidan då flera av orden liknar svenska/engelska - Men grammatiken är värst. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
xpliT Skrivet 13 Augusti 2009 Rapport Dela Skrivet 13 Augusti 2009 (redigerat) Tolin har rätt Spanska är enklast imo. Redigerat 13 Augusti 2009 av xpliT Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Staejjkarn Skrivet 14 Augusti 2009 Rapport Dela Skrivet 14 Augusti 2009 (redigerat) Tyckte att 8:an flög förbi som utav h*lvete men det var vissa stunder då jag bara kände att hur ska det här gå, men jag kom senare på att om jag anstränger mig och ser allt på den positiva sidan så jag allt jättesnabbt och det slutade med att jag hade VG på nästan allt och något MVG:) Redigerat 14 Augusti 2009 av Staejjkarn Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.