Hoppa till innehåll

Aion: Tower Of Eternity


Median
 Dela

Rekommendera inlägg

Jag vet inte om något MMO som kommer ut kan konkurera med WoW, det har blivit så pass stort nu att man inte vill överge sin ûber gearade char som har 5k DPS, för att börja om på nytt med ett helt nytt MMO, speciellt inte ett spel som bygger på intet, Casual spelare vill kunna lära sig storyn, jag skulle tycka WoW va ganska flummigt om jag inte spelat Wc3:FT innan.... Men men, vem vet, man kanske blir förvånad över Aeon, ska testa det bara för att det bygger på cryengine :D

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 37
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

ää helt ärligt, aion är nog det första spelet som faktiskt är inärheten av samma klass som wow. spelet har sjukt stor potensial. man ska tänka på inget mmorpg blir rättvist bedömt idag pga wow.

så med tanke på att de vi spelar är en beta så är det en JÄVLIGT bra start

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Men vafan, sluta jämföra och säga "Det här kommer konkurera utwwowowow!1111" etc.

Skriver vad jag skrev någon annanstans:

 

Som sagt, man kan jämföra men det betyder inte att man ska det.

Aion och WoW är 2 olika spel med olika upp och nedgångar, WoW är bra på sitt sätt, Aion på sitt sätt.

Om ni letar efter ett nytt/"uppgraderat" WoW så har ni redan hamnat fel, fortsätt spela det så mycket som ni vill, men kom inte och klaga på allt som Aion har att erbjuda bara för att det inte är ett nytt WoW och att det inte var "bättre" än WoW, WoW inriktar sig på PvE, Aion inriktar på det helt nya konceptet PvPvE, det kommer inte ens att finnas PvE servrar!

Det är omöjligt att Aion kan bli bättre än WoW på PvE planet, visst, Aion kan bli bättre på att dra till sig folk, men bättre än själva spelet? Nej.

Samma sak som att WoW inte kan bli bättre än Aion.

 

Alltså är det praktiskt taget extremt opassande att jämföra båda spelen som har så många skillnader mellan varandra (Förutom levlingen då).

 

Alla recensioner etc. som jämför med WoW är inte ett dugg tillförlitliga och den som tänkt t.ex. pröva det här spelet ska kolla på riktiga recensioner och som inte jämför med något annat spel, utan dom tittar bara på vad som är "Upp och ner" med själva spelet, och vad som kan fixas till.

 

Sluta jämföra.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst MacGyver

Kommer Aion bli annorlunda? Antagligen inte. Men det är på samma gång lite orättvist att jämföra något som fortfarande är i beta, med något som finputsats i typ 5 år

Finputsats my ass, snarare n00bifierats.

 

F.ö. så känns WoW så jävla plastigt efter alla dessa år så det ska bli kul att testa Aion.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jämföra är ett faktum alltid närvarande, speciellt när mängden i genren är så liten. Men enligt mina egna åsikter skulle jag säga att det inträffar allt mer sällan nu när gruppen ökar.

 

Fast nog med det. Själv hoppas jag bara att Aion är och försöker vara annorlunda, mmorpg har verkligen sträckts till det yttersta och skulle behöva lite nya andetag.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 5 veckor senare...

Jag vägrar betala mer per månad än vad jag betalar för WoW, spelar ingen roll hur bra spelet är. Tycker det är så jävla tråkigt att man är tvungen att betala för att få något halvtaskigt spel.

?

Det kostar inte mer än WoW, levt i grotta de senaste månaderna?

Månadskostnad leder till stabilare servrar, bättre support etc. så månadskostnad i ett MMORPG är nästan nödvändigt om man inte vill ha något skitspel där ingen bryr sig om att fixa buggar eller något.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det är otroligt svårt att få ett MMORPG att bli lika bra som World of Warcraft är idag. WoW har miljontals spelare, de har haft fruktansvärt många patcher och mycket support från spelarna så de vet hur man skall lägga upp spelet så det passar alla.

 

Det hade varit trevligt med ett alternativt MMORPG likvärdigt med WoW men det kommer inte hända inom de närmaste åren.

Redigerat av ForlorN
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det är otroligt svårt att få ett MMORPG att bli lika bra som World of Warcraft är idag. WoW har miljontals spelare, de har haft fruktansvärt många patcher och mycket support från spelarna så de vet hur man skall lägga upp spelet så det passar alla.

 

Det hade varit trevligt med ett alternativt MMORPG likvärdigt med WoW men det kommer inte hända inom de närmaste åren.

Det du måste tänka på är att WoW har flera år i nacken, medan Aion har inte ens 1 år.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag vägrar betala mer per månad än vad jag betalar för WoW, spelar ingen roll hur bra spelet är. Tycker det är så jävla tråkigt att man är tvungen att betala för att få något halvtaskigt spel.

Jag bidrar gärna med 100 kronor i månaden för att hjälpa företaget skapa ett bättre spel, mycket lättare att bara rada på patcher istället för Guild Wars expansions som släpps varannan månad
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...