Ceto Skrivet 22 Augusti 2009 Rapport Dela Skrivet 22 Augusti 2009 Hej alla jag behöver hjälp jag vill verkligen göra en egen låt och jag vill veta hur man gör asså typ för att göra en melodi och sen sjunga i bakgrunden. Jag är inne i målbrottet så säg inte att jag inte kan sjunga :P Nej jag hade bara tänkt o testa för skojs skull. MVH Ceto :) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
TiredRacoon Skrivet 23 Augusti 2009 Rapport Dela Skrivet 23 Augusti 2009 Skaffa ett instrument. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
MentalogisT Skrivet 23 Augusti 2009 Rapport Dela Skrivet 23 Augusti 2009 Skaffa ett ljudredigeringsprogram på datorn. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
TiredRacoon Skrivet 23 Augusti 2009 Rapport Dela Skrivet 23 Augusti 2009 Skriv en låt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Ceto Skrivet 23 Augusti 2009 Författare Rapport Dela Skrivet 23 Augusti 2009 Ja jag ska göra det på datorn vilket program behöver jag då? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Banish Skrivet 23 Augusti 2009 Rapport Dela Skrivet 23 Augusti 2009 FL studio + nåt fint VST funkar fint. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Funkis Skrivet 23 Augusti 2009 Rapport Dela Skrivet 23 Augusti 2009 Reason eller Ableton funkar också. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
TiredRacoon Skrivet 23 Augusti 2009 Rapport Dela Skrivet 23 Augusti 2009 Reason eller Ableton funkar också.Reason är väldigt bra. Koppla in en keyboard och spela på :P Lätt att lära och sen finns det så många funktioner att det funkar även när man blivit lite mer avancerad på det. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Funkis Skrivet 23 Augusti 2009 Rapport Dela Skrivet 23 Augusti 2009 Reason eller Ableton funkar också.Reason är väldigt bra. Koppla in en keyboard och spela på :P Lätt att lära och sen finns det så många funktioner att det funkar även när man blivit lite mer avancerad på det. http://www.myspace.com/sirpugwashyDär har du min myspace (allt gjort med Reason), lyssna igenom ifall det intresserar. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Ceto Skrivet 24 Augusti 2009 Författare Rapport Dela Skrivet 24 Augusti 2009 (redigerat) Jag vill inte ha program som gör electro eller sådant jag vill göra låtar som cs låt - duckstars - awp sen kanske ta en gammal klassisk sång o sjunga till den asså sjunga en egen text. jag har FL studio 8 XXL jag tycker det är värdelöst. EDIT : om ni vill veta hur låten låter så kolla in : eller denna låt är oxå en gammal låt man har hört fast dem har lagt till ny text : eller den sista som alla känner till i will survive : Redigerat 24 Augusti 2009 av Ceto Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
TiredRacoon Skrivet 24 Augusti 2009 Rapport Dela Skrivet 24 Augusti 2009 Jag vill inte ha program som gör electro eller sådant jag vill göra låtar som cs låt - duckstars - awp sen kanske ta en gammal klassisk sång o sjunga till den asså sjunga en egen text. jag har FL studio 8 XXL jag tycker det är värdelöst. EDIT : om ni vill veta hur låten låter så kolla in : eller denna låt är oxå en gammal låt man har hört fast dem har lagt till ny text : Ännu en unge som förväntar sig "Click To Create" program. Det krävs kunskap och talang för att skapa något ordentligt. FruityLoops är också väldigt avancerat, om man bara Fördjupar sig - Men detta innebär att du måste läsa saker... Så jag antar att det aldrig kommer hända. Bara glöm den här "Singstar" drömmen du har lillen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Ceto Skrivet 24 Augusti 2009 Författare Rapport Dela Skrivet 24 Augusti 2009 (redigerat) Det finns masser med click to create program... som man kan använda. Jag "SJÄLV har viljan att lära mig att göra musik" så jag vill ha lite tips och sådant jag tänker kämpa på så som man kämpar efter ett betyg i skolan :) Tro mig inget är omöjligt för någon person bara man har viljan ! Och det är ingen dröm du killen? om jag lyckas med musik vem vet kanske jätte många som gillar den och sen blir man känd asså jag vill bara göra för att jag tycker att det ser kul ut och att hela världen lever med "MUSIK" EDIT : en sak jag vill göra JÄVLIGT mycket är att göra Techno/Hardstyle låtar jag ska köpa mig utröstning det e vad jag vet morsan har lovat :) Redigerat 24 Augusti 2009 av Ceto Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.