Hoppa till innehåll

Musik Skapelse

Ceto

Rekommendera inlägg

Hej alla jag behöver hjälp jag vill verkligen göra en egen låt och jag vill veta hur man gör asså typ för att göra en melodi och sen sjunga i bakgrunden.

Jag är inne i målbrottet så säg inte att jag inte kan sjunga :P Nej jag hade bara tänkt o testa för skojs skull.

MVH Ceto :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Reason eller Ableton funkar också.

Reason är väldigt bra. Koppla in en keyboard och spela på :P Lätt att lära och sen finns det så många funktioner att det funkar även när man blivit lite mer avancerad på det.

http://www.myspace.com/sirpugwashy

Där har du min myspace (allt gjort med Reason), lyssna igenom ifall det intresserar.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag vill inte ha program som gör electro eller sådant jag vill göra låtar som cs låt - duckstars - awp

sen kanske ta en gammal klassisk sång o sjunga till den asså sjunga en egen text.

jag har FL studio 8 XXL jag tycker det är värdelöst.

EDIT : om ni vill veta hur låten låter så kolla in :

eller denna låt är oxå en gammal låt man har hört fast dem har lagt till ny text :

eller den sista som alla känner till i will survive :

Redigerat av Ceto
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag vill inte ha program som gör electro eller sådant jag vill göra låtar som cs låt - duckstars - awp

sen kanske ta en gammal klassisk sång o sjunga till den asså sjunga en egen text.

jag har FL studio 8 XXL jag tycker det är värdelöst.

EDIT : om ni vill veta hur låten låter så kolla in :

eller denna låt är oxå en gammal låt man har hört fast dem har lagt till ny text :

Ännu en unge som förväntar sig "Click To Create" program. Det krävs kunskap och talang för att skapa något ordentligt. FruityLoops är också väldigt avancerat, om man bara Fördjupar sig - Men detta innebär att du måste läsa saker... Så jag antar att det aldrig kommer hända.

Bara glöm den här "Singstar" drömmen du har lillen.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det finns masser med click to create program... som man kan använda.

Jag "SJÄLV har viljan att lära mig att göra musik" så jag vill ha lite tips och sådant jag tänker kämpa på så som man kämpar efter ett betyg i skolan :)

Tro mig inget är omöjligt för någon person bara man har viljan !

Och det är ingen dröm du killen?

om jag lyckas med musik vem vet kanske jätte många som gillar den och sen blir man känd asså jag vill bara göra för att jag tycker att det ser kul ut och att hela världen lever med "MUSIK"

EDIT : en sak jag vill göra JÄVLIGT mycket är att göra Techno/Hardstyle låtar jag ska köpa mig utröstning det e vad jag vet morsan har lovat :)

Redigerat av Ceto
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

• Skapa ny...