Hoppa till innehåll

Israel Vs Palestina - Finns Det En Lösning?


MentalogisT

Rekommendera inlägg

Du får då gärna förklara vad en person som påstår att nazisterna framgångsrikt, dödade sina motståndare under andra världskriget då är för en typ...

En realist. Iallafall i det sammanhang Guggo talade om.

 

"Hela Israels armé hatar palestinier" - Inser du verkligen inte vad du säger?!

Att det finns ett starkt hat mellan dessa grupper.

 

Du börjar dessutom inlägget med stilen att påstå att "det finns inga nazister". Du själv uttalar samma massskuldbeläggande rasism som rasister i Sverige gör mot invandrare.

Okej?

 

Tydligen har man kommit på en ny rumsren taktik, man byter ut Jude mot Israel. Det ser man tydligt på vänsterns och nazisternas gemensamma anti-Israel demonstrationer (precis, de demonstrerar även ihop).

Okej.

Jag tycker Israel är en terroriststat.

Gör det mig till nazisympatisör?

 

Ja, uppenbart anfaller Israel civila områden då det är där Hamas håller till... Borde de enligt dig ha terrorimmunitet?

Japp. Givetvis.

 

Uppenbarligen har du ytterligare ingen aning om situationen då det var Palestiniernas försök att rensa bort judarna från området som startade konflikten. Efter Hebron massakern insåg judarna att det enda sättet för att uppnå fulla rättigheter var att grunda en nationalistisk motståndsrörelse.

Tänk, palestinierna ville inte att deras område skulle tas över av judar, grundat i en kulturkrock mellan islam och judendom. Samt givetvis Jerusalem som Israel tog från palestinierna.

 

"Jag stödjer hellre Palestina och Hamas, om jag nu ska välja sida." - Grattis, terrorstämpeln. Du har valt att stödja en terror organisation som har som policy att köra ner judarna i havet, samt avrättning av homosexuella, kvinnoaktivister och regimkritiker. Roligt för dig att du kommit ut med din sanna sida, dock är det ingen trevlig sådan.

Jag stödjer även dödandet av barn, glöm inte det.

På fritiden bygger jag även små model-gaskamrar där jag slänger in myror som representerar kritiker.

 

"Israel är en terroriststat" - Ytterligare samma ogrundade lögner, du kunde lika gärna påstått att Sverige är en diktatur (vilket vissa vänsterextremister för den delen började med direkt efter den borgerliga valsegern) eller att Nazi Tyskland var ett "paradis", lika hög sanningsgrad i påståendena.

Det är inget påstående, det är min åsikt.

 

Försökte du komma någon vart med "mupp"...?

Kanske.

Redigerat av fishmaster
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 377
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Postade bilder

Du får då gärna förklara vad en person som påstår att nazisterna framgångsrikt, dödade sina motståndare under andra världskriget då är för en typ...

En realist. Iallafall i det sammanhang Guggo talade om.

 

"Hela Israels armé hatar palestinier" - Inser du verkligen inte vad du säger?!

Att det finns ett starkt hat mellan dessa grupper.

 

Du börjar dessutom inlägget med stilen att påstå att "det finns inga nazister". Du själv uttalar samma massskuldbeläggande rasism som rasister i Sverige gör mot invandrare.

Okej?

 

Tydligen har man kommit på en ny rumsren taktik, man byter ut Jude mot Israel. Det ser man tydligt på vänsterns och nazisternas gemensamma anti-Israel demonstrationer (precis, de demonstrerar även ihop).

Okej.

Jag tycker Israel är en terroriststat.

Gör det mig till nazisympatisör?

 

Ja, uppenbart anfaller Israel civila områden då det är där Hamas håller till... Borde de enligt dig ha terrorimmunitet?

Japp. Givetvis.

 

Uppenbarligen har du ytterligare ingen aning om situationen då det var Palestiniernas försök att rensa bort judarna från området som startade konflikten. Efter Hebron massakern insåg judarna att det enda sättet för att uppnå fulla rättigheter var att grunda en nationalistisk motståndsrörelse.

Tänk, palestinierna ville inte att deras område skulle tas över av judar, grundat i en kulturkrock mellan islam och judendom. Samt givetvis Jerusalem som Israel tog från palestinierna.

 

"Jag stödjer hellre Palestina och Hamas, om jag nu ska välja sida." - Grattis, terrorstämpeln. Du har valt att stödja en terror organisation som har som policy att köra ner judarna i havet, samt avrättning av homosexuella, kvinnoaktivister och regimkritiker. Roligt för dig att du kommit ut med din sanna sida, dock är det ingen trevlig sådan.

Jag stödjer även dödandet av barn, glöm inte det.

På fritiden bygger jag även små model-gaskamrar där jag slänger in myror som representerar kritiker.

 

"Israel är en terroriststat" - Ytterligare samma ogrundade lögner, du kunde lika gärna påstått att Sverige är en diktatur (vilket vissa vänsterextremister för den delen började med direkt efter den borgerliga valsegern) eller att Nazi Tyskland var ett "paradis", lika hög sanningsgrad i påståendena.

Det är inget påstående, det är min åsikt.

 

Försökte du komma någon vart med "mupp"...?

Kanske.

 

Du har tydligen fortfarande inte förstått innebörden av det kollektiva skuldbeläggandet...

 

 

"Tänk, palestinierna ville inte att deras område skulle tas över av judar, grundat i en kulturkrock mellan islam och judendom. Samt givetvis Jerusalem som Israel tog från palestinierna." - Så de judar som bott i Israel sedan utvandringen från Egypten för tusentals år sen, förintelseöverlevare och förföljda judar var oacceptabelt för Palestinierna? De började då slakta och förfölja judar. Det är ingen skillnad på det nu nämnda och Nazisterna.

Jerusalem hade ända sedan 1800-talet en stor judisk majoritet. Vid FN's delningsplan skulle en omröstning bestämma statusen av Jerusalem, denna omröstning skulle lett till Jerusalems status som Israels huvudstad.

Alltså fortsätter du att ljuga.

 

 

"Jag stödjer även dödandet av barn, glöm inte det." - Uppenbarligen gör du det, då du ställer dig bakom den terror organisation. Att du sedan försöker bort förklara dig genom "humor" gör dig inte heller till en bättre person...

 

 

"Det är inget påstående, det är min åsikt."

- Absolut, alla är berättigade till sin egen åsikt i Sverige precis som i Israel, oavsett hur rasistisk och odemokratisk den än må vara. Lyckligtvis är det däremot oftast inte accepterat av allmänheten.

 

 

"Jag tycker Israel är en terroriststat.

Gör det mig till nazisympatisör?"

- Att på ett ogrundat, skuldbeläggande av judar, bl.a. genom tilllämpningen av dubbelmoral som att kräva agerande från Israel som inte krävs av någon annan nation gör dig sannerligen till rasist.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det roliga i den här diskussionen är att Mightybaal gör exakt samma sak som han anklagar alla andra för att göra, samtidigt som han utövar någon form av underlig logik och i princip alla argumentationsfel som finns.

 

:D

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det roliga i den här diskussionen är att Mightybaal gör exakt samma sak som han anklagar alla andra för att göra, samtidigt som han utövar någon form av underlig logik och i princip alla argumentationsfel som finns.

 

:D

Vad kan då det vara Herr Guggo?

 

 

Jag kan väl också tillägga att din tidigare taktik av att utropa varje inlägg som ditt sista är lite finurligt...

Redigerat av MightyBaal
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Mightybaal, araberna har också levt i palestina i över 1400år, det var faktist araberna som hindrade dem kristna korstågen massslakta människor och särskillt judar då judar var bland de mest hatade av de kristna.

Vad är det du pratar om det som hände 1929 hela tiden?

 

Du pratar om dödsantal som ligger på 100 eller något som skett pga politiska anledningar.

Deklart inte palestinierna vill att en del judiska organisationer ska försöka försöka få en kontrollpunkt

med inflytande ifrån britterna.

 

Så som du säger Israel är låter det som finaste änglapolitiken, men trots det är det vanligt att dem använder

barn som sköldar.. Ett land som Israel med sån bra vältränad arme ska kunna lösa terror på mycket bättre sätt.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Mightybaal, araberna har också levt i palestina i över 1400år, det var faktist araberna som hindrade dem kristna korstågen massslakta människor och särskillt judar då judar var bland de mest hatade av de kristna.

Vad är det du pratar om det som hände 1929 hela tiden?

 

Du pratar om dödsantal som ligger på 100 eller något som skett pga politiska anledningar.

Deklart inte palestinierna vill att en del judiska organisationer ska försöka försöka få en kontrollpunkt

med inflytande ifrån britterna.

 

Så som du säger Israel är låter det som finaste änglapolitiken, men trots det är det vanligt att dem använder

barn som sköldar.. Ett land som Israel med sån bra vältränad arme ska kunna lösa terror på mycket bättre sätt.

Hebron massakern 1929 var startpunkten till den hela väpnade konflikten, det är därför jag tar upp den...

 

 

Oavsett vad du tror, så har vi konstaterat att Israel faktiskt inte har ammunition som kan skilja på civila och militanter. Israel har lett ett otroligt framgångsrikt krigsförande i så tätbefolkade områden, och inte nog med alla de varningar Israel sänt innan konflikten (det enda landet i krigshistoria som utfört en så stor kampanj för att förhindra civila dödsoffer).

Om du nu påstår att man kan utföra det på ett bättre sätt, hur neutraliserar man då Hamas med tillhåll i bostadshus, skolor och sjukhus utan att själva komma till skada...?

 

 

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Om Israel vill sluta spela offer hela tiden och välja ge bistånd till palestinier för att bygga upp deras hem så ger Hamas upp. En terrorist är någon som vill uppnå något när omvärlden inte brytt sig.

Men Hamas är ingen terroristorganisation som USA, EU och alla antyder, dem kämpar för ett fritt Palestina.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Om Israel vill sluta spela offer hela tiden och välja ge bistånd till palestinier för att bygga upp deras hem så ger Hamas upp. En terrorist är någon som vill uppnå något när omvärlden inte brytt sig.

Men Hamas är ingen terroristorganisation som USA, EU och alla antyder, dem kämpar för ett fritt Palestina.

Du måste skämta? Du glorifierar terrororganisationer med mål att köra ner judarna i havet, avrättande av homosexuella, kvinnoaktivister och regimkritiker. Då är man inte bättre än Al-Qaida.

 

Det är en konstig definition av att "kämpa för ett fritt Palestina" du har, då Hamas är en organisation som offrar sina egna för att få igenom sin diktatur.

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Israel har sig själva och skylla, det hade aldrig vart så här jobbigt för båda sidorna om dem inte ockuperade hela stället. Det var inte bara i muslimska delarna av världen man trakasserade på homosexuella, européer, amerikaner och alla gjorde det,

 

Nu pratar du om att dessa organisationer trampar på kvinnoaktivister, snälla är du så ignorant så att du tror på allt du säger seriöst? Det är Israelerna som drar in kvinnor från folkmassor och sliter av deras slöjor, det är Israelerna som svarar på våld mot små barn när dem är ute och leker.

 

Sen så är det så att Israeliska staten knappast bryr sig vad som hände med judarna för 60 år sen, dem vann på det och jag tror knappast att dem sitter i varje möte och säger:" Nu ska vi visa våra bröder och systrar som dog under förintelsen att vi gör det dem alltid velat ha".

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Israel har sig själva och skylla, det hade aldrig vart så här jobbigt för båda sidorna om dem inte ockuperade hela stället. Det var inte bara i muslimska delarna av världen man trakasserade på homosexuella, européer, amerikaner och alla gjorde det,

 

Nu pratar du om att dessa organisationer trampar på kvinnoaktivister, snälla är du så ignorant så att du tror på allt du säger seriöst? Det är Israelerna som drar in kvinnor från folkmassor och sliter av deras slöjor, det är Israelerna som svarar på våld mot små barn när dem är ute och leker.

 

Sen så är det så att Israeliska staten knappast bryr sig vad som hände med judarna för 60 år sen, dem vann på det och jag tror knappast att dem sitter i varje möte och säger:" Nu ska vi visa våra bröder och systrar som dog under förintelsen att vi gör det dem alltid velat ha".

Det enda ockuperade idagsläget är Västbanken, ockupationen av Gaza upphörde 2005. Ockupationen av Västbanken hade kunnat upphöra imorgon om det så vore Palestiniernas vilja, Israel har gång på gång försökt få med Palestinierna på direkta fredsförhandlingar. Vilket de vägrat, de indirekta fredsförhandlingar som arabrådet accepterat leder ingen vart.

 

Vi pratar om Hamas policies och avrättningar av homosexuella, kvinnoaktivister och regimkritiker i dagsläget...

 

"kvinnor från folkmassor och sliter av deras slöjor" - Har Israel fått en ny farlig taktik av att dra av slöjor från folk...? Vet du ens vad du uttalar dig om?

 

Ja, de stackars "små barnen" du pratade om är tydligen ute och leker med farliga grejer...,

Inte ens i sådana här lägen använder sig Israeliska militären av våld.

 

Återvänd när du har annat än lögn att komma med.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

"Tänk, palestinierna ville inte att deras område skulle tas över av judar, grundat i en kulturkrock mellan islam och judendom. Samt givetvis Jerusalem som Israel tog från palestinierna." - Så de judar som bott i Israel sedan utvandringen från Egypten för tusentals år sen, förintelseöverlevare och förföljda judar var oacceptabelt för Palestinierna? De började då slakta och förfölja judar. Det är ingen skillnad på det nu nämnda och Nazisterna.

Jerusalem hade ända sedan 1800-talet en stor judisk majoritet. Vid FN's delningsplan skulle en omröstning bestämma statusen av Jerusalem, denna omröstning skulle lett till Jerusalems status som Israels huvudstad.

Alltså fortsätter du att ljuga.

 

Jag ser en stor skillnad. Jag ser ett folk som bor i ett område (palestinier) vägra judar att ta över deras område

Jerusalem blev erövrat av israeliska styrkor 1967.

Hade Jerusalem en judisk majoritet sedan 1800talet, även då staden inte fick en "judisk" del förrän 1948?

 

"Jag stödjer även dödandet av barn, glöm inte det." - Uppenbarligen gör du det, då du ställer dig bakom den terror organisation. Att du sedan försöker bort förklara dig genom "humor" gör dig inte heller till en bättre person...

 

Serious business.

Är du judeälskare? Kanske du missar det faktum att både Hamas och Israels terrorarmé har orsakat skador mot civila mål och civila människor. Verkar dock vara en högre mängd palestinier som råkar illa ut.

 

"Det är inget påstående, det är min åsikt."

- Absolut, alla är berättigade till sin egen åsikt i Sverige precis som i Israel, oavsett hur rasistisk och odemokratisk den än må vara. Lyckligtvis är det däremot oftast inte accepterat av allmänheten.

 

OHOHOHO ska vi ta fram RASISTKORTET nu?

 

- Att på ett ogrundat, skuldbeläggande av judar, bl.a. genom tilllämpningen av dubbelmoral som att kräva agerande från Israel som inte krävs av någon annan nation gör dig sannerligen till rasist.

Vilken dubbelmoral? Vilket agerande kräver jag?

Kritik mot Israel = skuldbeläggande av judar = rasism.

 

Patetiskt sätt att argumentera.

Redigerat av fishmaster
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

×
  • Skapa ny...