Hoppa till innehåll

Israel Vs Palestina - Finns Det En Lösning?


MentalogisT
 Dela

Rekommendera inlägg

  • Svar 377
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Postade bilder

Hm, Är det någon mening att vi fortsätter argumentera om något som vi uppenbarligen inte kan enas om... :mellow:

Ingen tvingar dig att fortsätta.

 

 

"Nu kallade du mig lögnare igen. Och ja, du kallade fishmaster lögnare på flera gånger på förra sidan."

- Om man ljuger i hop sin fakta får man förvänta sig att bli kallad vad man är. Och när har jag påstått att han skulle varit rasist? Nu fortsätter du att ljuga ihop saker som jag inte sagt!

 

 

"Ja, för judiska företag=alla judar i hela världen över allt någonsin. Eller hur?"

- Nu undanförklarar du påståendet från fishmaster. Vi pratar om Israel och sen tas Svenska företag grundade av judar upp... Vad säger det om legitimiteten hos kommentatorn?

 

 

"Återigen kallar du folk som kritiserar Israel för lögnare."

- Då jag precis kunnat motbevisa lögner så är det ju precis vad det är... Nu existerar lögner tydligen icke mer. Det här börjar bli rentav skrattretande.

 

 

"När man kritiserar Israel så är man rasist, och all fakta man presenterar är bara ljug.

När du kritiserar Palestina så är allt helt sant och riktigt."

- När vem kritiserar "Palestina"?, vi har inte diskuterat "Palestina" då det inte existerar... Vi har pratat om Gaza. Jag vet inte vad jag ska säga... Och du snackar om dålig argumentation... :meddum:

 

 

"Du erkände precis att du är kommunist och stödjer Nord Korea. Samt att du har tre öron."

- Du nekar precis det du sagt, "Du har inte läst något av det jag har skrivit, eller hur? Då hade du vetat" är dit kontra på skuldbeläggandet av israel.

Som du tydligen inte märkt har jag kritiserat terrororganisationen Hamas. Du inser tydligen inte vad vi snackar om och hoppar till något helt off-topic som ett desperat försök att sopa undan kritik.

 

 

"Jag tycker att Israel skall sluta döda civila."

- Då hade du uppenbarligen sagt det istället. Och kanske lagt fram en lösning som på ett alternativt sätt hur Israel skulle kunnat hantera Hamas istället för att komma med klagomål på något som ingen annan nation skulle kunnat utföra bättre.

 

 

"Fast nä. Både jag och Fishmaster har presenterat fakta som visar på Israels brott. Majoriteten av dessa har avfärdats som lögner eller ignorerats helt."

- Ge en repris på faktan, utan att skylla på judiska företag i Sverige, koka i hop lögner om Jerusalem, sluta delegitimisera Israels aktioner som utförda av andra nationer skulle anses som självförsvar, ta avstånd från slakter på judiska invandrare, påståenden om judar som utför etnisk rensning (när det i själva verket är judarna som utsattes av det av palestinierna), kollektiva falska anklagelser på att israelerna hatar palestinier, kom med korrekta siffror.

Det är bara några av de "fel" som du uppenbarligen missat från "er" sida.

 

 

"MEN JAG CITERADE JU POSTEN DÄR DU PÅSTOD DET I MITT FÖRRA INLÄGG."

- Läser du inläggen baklänges? Här är vad jag sagt! "då Hamas endast riktar sig mot att döda civila." Precis vad de gör, förnekar du nu det också?

 

 

"Ingen tvingar dig att fortsätta."

- Säger den som tagit "adjö" två gånger...

 

 

 

@fishmaster

- Jag undrade just när du skulle dyka upp med något tomt självförtroende höjande i stil med "I'm the best" påstående... Duktig ponke.

Redigerat av MightyBaal
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Här kallar du mig rasist (och lögnare).

 

Att du sen kommer med de mest lögnaktiga och rasistiska påståenden...

 

Ingen vidare diskussion kommer ske förrens du har klargjort (på ett objektivt och tydligt sett samt med relevanta poster) för hur jag propagerar för en hierarkisk indelning av raser samt vissa rasers moraliska rätt att härska över andra.

Redigerat av Guggo
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Här kallar du mig rasist (och lögnare).

 

Att du sen kommer med de mest lögnaktiga och rasistiska påståenden...

 

Ingen vidare diskussion kommer ske förrens du har klargjort (på ett objektivt och tydligt sett samt med relevanta poster) för hur jag propagerar för en hierarkisk indelning av raser samt vissa rasers moraliska rätt att härska över andra.

 

"rasistiska påståenden..."

- Om du känner dig träffad som det, visst. Då även en person som i grunden inte är rasist kan uttala sig om rasistiska saker de hört utan att de förstår innebörden. Alltså har jag aldrig kallat dig rasist.

 

 

"Ingen vidare diskussion kommer ske förrens du har klargjort (på ett objektivt och tydligt sett samt med relevanta poster) för hur jag propagerar för en hierarkisk indelning av raser samt vissa rasers moraliska rätt att härska över andra."

- In the case of institutional racism, certain racial groups may be denied rights or benefits. Där har du det... Även om konstitionell rasism är lite felaktigt i sammanhanget...

Redigerat av MightyBaal
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Klart man känner sig träffad när man blir kallad rasist?

"Institutional racism (also structural racism and systemic racism) is any form of racism occurring specifically within institutions such as public government bodies, private business corporations, and universities (public and private). "

 

Nu ser jag inte alls hur racism inom institutioner (som myndigheter och företag) är relevant.

 

Försök igen.

 

Edit: Mightybaal är kommunist förresten. Visste ni det? :o

Redigerat av Guggo
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Klart man känner sig träffad när man blir kallad rasist?

"Institutional racism (also structural racism and systemic racism) is any form of racism occurring specifically within institutions such as public government bodies, private business corporations, and universities (public and private). "

 

Nu ser jag inte alls hur racism inom institutioner (som myndigheter och företag) är relevant.

 

Försök igen.

 

Edit: Mightybaal är kommunist förresten. Visste ni det? :o

 

"the term "racial discrimination" shall mean any distinction, exclusion, restriction or preference based on race, colour, descent, or national or ethnic origin which has the purpose or effect of nullifying or impairing the recognition, enjoyment or exercise, on an equal footing, of human rights and fundamental freedoms in the political, economic, social, cultural or any other field of public life."

 

 

"Mightybaal är kommunist förresten. Visste ni det? :o"

- Du är tydligen väldigt desperat just nu?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

- Du är tydligen väldigt desperat just nu?

 

Nej, jag gör bara samma sak som du.

 

(Och du är väldigt tröttsam att prata med, man behöver vila lite ibland)

 

Haha, skulle ljuga om jag inte ansåg det samma om dig.

 

 

EUMC exempel på rasism mot judar.

# Denying the Jewish people the right to self-determination, e.g. by claiming that the existence of a state of Israel is a racist endeavor;

# Applying double standards by requiring of Israel a behavior not expected or demanded of any other democratic nation;

 

(dina uttalanden stämmer in på minst en av dessa)

Redigerat av MightyBaal
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

...nä?

Jepps,

 

http://fra.europa.eu/fraWebsite/material/p...ition-draft.pdf

 

 

Men EU är väl säkerligen lögnare...?

 

 

 

 

Kanske hade du rätt... Jag kallade dig felaktligt rasist, när det i själva verket var antisemit jag skulle kallat dig...? Ursäkta för det. :o

Redigerat av MightyBaal
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

...nä?

Jepps,

 

http://fra.europa.eu/fraWebsite/material/p...ition-draft.pdf

 

 

Men EU är väl säkerligen lögnare...?

 

 

 

 

Kanske hade du rätt... Jag kallade dig felaktligt rasist, när det i själva verket var antisemit jag skulle kallat dig...? Ursäkta för det. :o

 

Vad du inte förstått för fullt än, vi pratar om Israels ageranden, alltså staten.

Israel finns pga politiska fördelar som jag sagt flera gånger och det har ingenting

men judendomen att göra.

 

Bara för att man tycker dåligt om bluffstaten Israel är man inte anti-semit.. Hur kan jag vara anti-semit?

Semiter är inte bara av judar, det är araber, assyrer, armenier och kaldér.. Bland dem är jag arab, det betyder

att jag absolut inte kan vara anti-semit, då jag tänker på semitiska folkets bästa.

 

Jag kan säga så här, Israels befolkning kommer råka illa ut inom en tid, det blodet kommer ligga på

regeringens händer av Israel, ingen annan. Allt pga att en grupp ateister som format en ideologi som

kallas sionism lyckats hjärntvätta ett antal människor.

Redigerat av Ryssfemma
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...