Hoppa till innehåll

Israel Vs Palestina - Finns Det En Lösning?


MentalogisT

Rekommendera inlägg

Här är en artikel som säger motsatsen till vad den Mightybaal postade säger.

http://www.svd.se/opinion/brannpunkt/israe...art_4793483.svd

 

OJ SHIT MAN KANSKE INTE SKALL ANVÄNDA DEBATTARTIKLAR SOM ÄR RENA ÅSIKTER SOM KÄLLOR I EN DISKUSSION.

 

Mightybaal: Stödjer du faktumet att Israel dödar palestinska barn? Ja eller nej.

 

Edit: In b4 ovanstående på något mystiskt sett gör mig till djävulen själv.

Redigerat av Guggo
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 377
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Postade bilder

Här är en artikel som säger motsatsen till vad den Mightybaal postade säger.

http://www.svd.se/opinion/brannpunkt/israe...art_4793483.svd

 

OJ SHIT MAN KANSKE INTE SKALL ANVÄNDA DEBATTARTIKLAR SOM ÄR RENA ÅSIKTER SOM KÄLLOR I EN DISKUSSION.

 

Mightybaal: Stödjer du faktumet att Israel dödar palestinska barn? Ja eller nej.

 

Edit: In b4 ovanstående på något mystiskt sett gör mig till djävulen själv.

 

Ja, den som anser att Israel inte är i konflikt när de regelbundet blir beskjutna av raketer och granater kanske borde ta och kolla om allt står rätt till. Då "debattartikeln" hänvisar till internationell krigslag kan den användas som källa, jag hade i försig lika gärna också kunnat hänvisa direkt till en sida av Internationell krigslag.

 

 

"Stödjer du faktumet att Israel dödar palestinska barn? Ja eller nej."

- Allt dödande, oavsett på barn eller vuxna är lika grymt, alltså Nej. Alternativet är att själv inte ta risker och därmed bli utplånad. Därför erkänner jag Israels rätt till självförsvar.

 

Stödjer du dödandet av Israeliska barn? Det är en enkel fråga, då Hamas endast riktar sig mot att döda civila.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ja, den som anser att Israel inte är i konflikt när de regelbundet blir beskjutna av raketer och granater kanske borde ta och kolla om allt står rätt till. Då "debattartikeln" hänvisar till internationell krigslag kan den användas som källa, jag hade i försig lika gärna också kunnat hänvisa direkt till en sida av Internationell krigslag.

 

Läste du ens artikeln jag länkade? Det verkar inte så :|

 

 

 

 

 

 

- Allt dödande, oavsett på barn eller vuxna är lika grymt, alltså Nej. Alternativet är att själv inte ta risker och därmed bli utplånad. Därför erkänner jag Israels rätt till självförsvar.

 

Så du stödjer inte dödandet av oskyldiga barn. Om det inte råkar vara när Israel försvarar sig?

 

Stödjer du dödandet av Israeliska barn?
Nä.

 

Det är en enkel fråga, då Hamas endast riktar sig mot att döda civila.

...

 

:|

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det är en enkel fråga, då Hamas endast riktar sig mot att döda civila.

...

 

:|

 

 

 

"Läste du ens artikeln jag länkade? Det verkar inte så :|"

- Absolut gjorde jag det, att den sedan påstår just att Israel trots ständiga raket & granat angrepp från Gaza inte är i konflikt med Gaza är ytterligare rent biased...

 

 

"Om det inte råkar vara när Israel försvarar sig?"

- Självklart inte, du visar dessutom gång på gång att du inte erkänner Israels rätt till självförsvar. Du får gärna hänvisa till ett enda krig i historian som inte krävt civila offer.

 

 

 

"Nä."

- Svårt att tro det...

 

 

"..."

- :blink: För besvärligt att hantera fakta?

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

- Absolut gjorde jag det, att den sedan påstår just att Israel trots ständiga raket & granat angrepp från Gaza inte är i konflikt med Gaza är ytterligare rent biased...

 

Ja titta, de tillämpade internationella krigslagar på det och kom fram till att Israel officiellt inte låg i krig med Gaza. Men alla som kritiserar Israel ljuger och är onda nazister, eller hur?

 

- Självklart inte, du visar dessutom gång på gång att du inte erkänner Israels rätt till självförsvar.

 

Fast jag har aldrig sagt att Israel inte får försvara sig, det har du hittat på att jag har sagt.

 

Strawman argument kallas det, vilket är ett vanligt argumentationsfel.

 

 

- Svårt att tro det...

 

:cool:

 

- :blink: För besvärligt att hantera fakta?

Du påstår alltså seriöst att Hamas bara dödar civila?

 

Åh wow...

Redigerat av Guggo
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

- :blink: För besvärligt att hantera fakta?

Du påstår alltså seriöst att Hamas bara dödar civila?

 

Åh wow...

 

 

"de tillämpade internationella krigslagar"

- Vilka tillämpade? De som tillämpade sig av krigslagar fick det motsatta svaret.

 

 

"Men alla som kritiserar Israel ljuger och är onda nazister, eller hur?"

- Det vanliga försöket till avlegitimisering av motståndarens påståenden... Jag inser varför du inte förstår användandet av dubbelmoral mot Israel.

 

 

"Fast jag har aldrig sagt att Israel inte får försvara sig"

"Strawman argument kallas det, vilket är ett vanligt argumentationsfel."

- Jag ser att du tjatar om det, det är väl det ända sättet du kan försöka komma någon vart. Då Israel tillämpar självförsvar är det enda du kan åberopa det som mord etc...

Att Hamas gömmer sig i allmänna byggnader gör det tyvärr inte lättare. Ännu en gång Guggo, Israel må ha världens högst utbildade befolkning men de har fortfarande inte ammunition som kan skilja på civila och militanter. Försök inte slingra dig ur nu.

 

 

"Du påstår alltså seriöst att Hamas bara dödar civila?"

- Tills Israel efter 8 år av raketbeskjutning från Hamas anföll dessa, jepp. Israel till skillnad från Hamas skickar inte civila in i döden. Det var inget påstående utan ett fakta utdrag.

 

 

:thanks:

 

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag inser varför du inte förstår användandet av dubbelmoral mot Israel.

 

För att alla som kritiserar Israel alltid har fel och bara ljuger?

 

- Jag ser att du tjatar om det, det är väl det ända sättet du kan försöka komma någon vart.

 

Till skillnad från dig då som inte kan argumentera utan att kalla alla för rasister och lögnare?

 

men de har fortfarande inte ammunition som kan skilja på civila och militanter.

 

Tydligen kan inte deras soldater det heller :)

 

- Tills Israel efter 8 år av raketbeskjutning från Hamas anföll dessa, jepp. Israel till skillnad från Hamas skickar inte civila in i döden. Det var inget påstående utan ett fakta utdrag.

Ok så alla Israeliska soldater som hamas har dödat är bara ett påhitt av den onda judehatande nazistmedian? :o

 

 

Det blir nästan lite tragikomiskt när man försöker diskutera med Mightybaal :(

Redigerat av Guggo
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

- Tills Israel efter 8 år av raketbeskjutning från Hamas anföll dessa, jepp. Israel till skillnad från Hamas skickar inte civila in i döden. Det var inget påstående utan ett fakta utdrag.

Ok så alla Israeliska soldater som hamas har dödat är bara ett påhitt av den onda judehatande nazistmedian? :o

 

 

Det blir nästan lite tragikomiskt när man försöker diskutera med Mightybaal :(

 

 

"För att alla som kritiserar Israel alltid har fel och bara ljuger?"

- Vem har påstått det? Än så länge är det du som påstår det. De som kan komma med någon sanningsenlig fakta i ett korrekt sammanhang förutom påståenden i samma anda som "Judarna är monster som bara dödar civila" kan kritisera hur mycket som helst. Än så länge har här inte kommit någon "kritik" som inte går att motbevisa med sanning.

 

 

"Tydligen kan inte deras soldater det heller"

- Var är då dina fakta som skuldbelägger hela Israels armé?

 

 

"Ok så alla Israeliska soldater som hamas har dödat är bara ett påhitt av den onda judehatande nazistmedian?"

- Det skulle varit jäkligt konstigt om Hamas inte lyckats döda en enda Israelisk soldat i Gaza kriget...? Du försvarar ytterligare Hamas.

 

 

"Det blir nästan lite tragikomiskt när man försöker diskutera med Mightybaal"

- Måste hålla med om att det blir riktigt komiskt att diskutera med en som inte vet innebörden av kollektiv skuldbeläggning och kokar i hop sina "fakta" ur egna åsikter.

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

- Vem har påstått det? Än så länge är det du som påstår det.

 

Ptja, du gjorde det på förra sidan. Två gånger kallade du fismaster lögnare (och rasist).

 

Judarna är monster som bara dödar civila" kan kritisera hur mycket som helst.

 

Det är ingen som har sagt ett ord om judarna. Utom du.

 

Än så länge har här inte kommit någon "kritik" som inte går att motbevisa med sanning.

 

Och där kallade du precis alla kritiker för lögnare, IGEN.

 

- Var är då dina fakta som skuldbelägger hela Israels armé?

 

Du har inte läst något av det jag har skrivit, eller hur? Då hade du vetat :(

 

- Det skulle varit jäkligt konstigt om Hamas inte lyckats döda en enda Israelisk soldat i Gaza kriget...?

 

Du påstod ju precis att Hamas bara dödade civila?

 

Här alltså;

då Hamas endast riktar sig mot att döda civila.

 

Du försvarar ytterligare Hamas.

 

Nej. Argumentationsfel IGEN.

 

Du tycker X

X skulle gynna Y

Y är dåligt

Alltså försvarar du Y och är således dålig

 

eller i det här fallet;

 

Du tycker att Israel skall sluta bomba civila bosättningar och sjukhus

Det skulle gynna Hamas

Hamas är dåligt

Alltså stödjer du Hamas.

 

Det är ett logiskt felslut (logical fallacy) som kallas poisoning the well. Du kan inte dra sådana slutsatser.

 

Även detta passar in;

 

A tycker B

C tycker också B

Därför är A lika med C

 

Eller i det här fallet:

 

Du tycker att Israel skall sluta bomba civila.

Det tycker Hamas också.

Alltså stödjer du Hamas.

 

Guilt by association som ett ad hominem felslut kallas det argumentationsfelet.

 

Du kan inte fortsätta argumentera så.

 

 

 

- Måste hålla med om att det blir riktigt komiskt

 

Tragikomiskt sa jag...

 

att diskutera med en som inte vet innebörden av kollektiv skuldbeläggning och kokar i hop sina "fakta" ur egna åsikter.

Menar du typ som du hela tiden kollektivt skuldbelägger palestinier och fullständigt ignorerar all fakta vi presenterar samtidigt som du skriker OMG DU ÄR RASIST?

 

Typ så eller? Bara kollar.

Redigerat av Guggo
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

att diskutera med en som inte vet innebörden av kollektiv skuldbeläggning och kokar i hop sina "fakta" ur egna åsikter.

Menar du typ som du hela tiden kollektivt skuldbelägger palestinier och fullständigt ignorerar all fakta vi presenterar samtidigt som du skriker OMG DU ÄR RASIST?

 

Typ så eller? Bara kollar.

 

 

 

"Ptja, du gjorde det på förra sidan. Två gånger kallade du fismaster lögnare (och rasist)."

- Nu fortsätter du ytterligare med lögner. När och var har jag sagt det får jag fråga igen, för där finns inget sådant.

 

 

"Det är ingen som har sagt ett ord om judarna. Utom du."

- Det är då väldigt skumt att även judiska företag tagits upp av er och skuldbeläggs utifrån Israels ageranden och åsikter om Israel.

 

 

 

"Och där kallade du precis alla kritiker för lögnare, IGEN."

- Precis vad det är, om "kritiker" kommer med lögn är det bara att acceptera? , men så klart, vi pratar ju om den judiska staten... Här har påstås att allt från att lagliga vapen är olagliga till att Israelerna medvetet går ut och dödar småbarn. Mot Israel har smutskastning inga gränser.

 

 

"Du har inte läst något av det jag har skrivit, eller hur? Då hade du vetat :("

- Du erkände precis indirekt att du skuldbelägger hela Israels armé för något (vad?) som vem gjort...? Det är så jäkla humoristiskt att du fortfarande försvarar "det finns inga rasister". Jag inser att du inte vet vad du argumenterar om.

 

 

"Du påstod ju precis att Hamas bara dödade civila?"

- När har jag påstått det? Jag har sagt att Hamas riktar sig mot att döda civila. Är det några tvivel över att härlighetens Hamas riktar sig på att döda civila Israeler från "icke-rasisten" här också?

 

 

 

Däremot kan du inte fortsätta åberopa fel som inte existerar... Vi kan ta tidigare exempel på "rena" påståenden och "exempel" från dig, tillex. När du påstod att nazi Tyskland var framgångsrika i att utplåna nazistkritiker a.k.a. terrororganisationer enligt dig.

Men du kanske ska börja med den djupa vänstertaktiken "Jag blev felciterad"...? Gamle "gode" Ilmar...

Nog finns här allt någon som har problem med sin argumentation...

 

 

 

"Menar du typ som du hela tiden kollektivt skuldbelägger palestinier och fullständigt ignorerar all fakta vi presenterar samtidigt som du skriker OMG DU ÄR RASIST?"

- Ytterligare utövande av lögner och samma taktik som du påstar att jag tillämpar... :rolleyes:

 

 

 

 

Hm, Är det någon mening att vi fortsätter argumentera om något som vi uppenbarligen inte kan enas om... :mellow:

Redigerat av MightyBaal
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

- Nu fortsätter du ytterligare med lögner. När och var har jag sagt det får jag fråga igen, för där finns inget sådant.

 

 

Nu kallade du mig lögnare igen. Och ja, du kallade fishmaster lögnare på flera gånger på förra sidan.

 

Så hur du inte kan inse att du kallar oss lögnare när vi kritiserar Israel är bortom mig.

 

 

- Det är då väldigt skumt att även judiska företag tagits upp av er och skuldbeläggs utifrån Israels ageranden och åsikter om Israel.

 

Ja, för judiska företag=alla judar i hela världen över allt någonsin. Eller hur? :D

 

- Precis vad det är, om "kritiker" kommer med lögn är det bara att acceptera? , men så klart, vi pratar ju om den judiska staten... Här har påstås att allt från att lagliga vapen är olagliga till att Israelerna medvetet går ut och dödar småbarn. Mot Israel har smutskastning inga gränser.

 

Återigen kallar du folk som kritiserar Israel för lögnare.

 

När man kritiserar Israel så är man rasist, och all fakta man presenterar är bara ljug.

När du kritiserar Palestina så är allt helt sant och riktigt.

 

Logiken bakom det där är helt otrolig.

 

- Du erkände precis indirekt att du skuldbelägger hela Israels armé för något (vad?) som vem gjort...?

 

Du erkände precis att du är kommunist och stödjer Nord Korea. Samt att du har tre öron.

 

olololo c wut i did thar?

 

Det är så jäkla humoristiskt att du fortfarande försvarar "det finns inga rasister".

 

Ok. Du har kallat både mig och Fishmaster för rasister. Nu vill jag att du på ett korrekt, objektivt och tydligt sätt citerar relevanta poster samt förklarar hur jag och Fishmaster har propagerat för ett hierarkiskt inledande av raser samt vissa rasers rätt att härska över andra.

 

- När har jag påstått det? Jag har sagt att Hamas riktar sig mot att döda civila. Är det några tvivel över att härlighetens Hamas riktar sig på att döda civila Israeler från "icke-rasisten" här också?

 

 

MEN JAG CITERADE JU POSTEN DÄR DU PÅSTOD DET I MITT FÖRRA INLÄGG.

 

Däremot kan du inte fortsätta åberopa fel som inte existerar... Vi kan ta tidigare exempel på "rena" påståenden och "exempel" från dig, tillex. När du påstod att nazi Tyskland var framgångsrika i att utplåna nazistkritiker a.k.a. terrororganisationer enligt dig.

 

Det är ett jävla mirakel att Fishmaster, Dave37, WASD, Ryssfemma och verkligen alla andra i den här tråden förstod vad jag menade, men inte du.

 

Alternativt så förstår du men låtsas inte om det.

 

Men du kanske ska börja med den djupa vänstertaktiken "Jag blev felciterad"...? Gamle "gode" Ilmar...

Nog finns här allt någon som har problem med sin argumentation...

 

Dessutom, det är ju exakt så du gör.

 

Jag tycker att Israel skall sluta döda civila.

Det tycker som vi alla vet, Hamas också.

Då drar du slutsatsen att jag stödjer hamas.

 

 

- Ytterligare utövande av lögner och samma taktik som du påstar att jag tillämpar... :rolleyes:

 

Fast nä. Både jag och Fishmaster har presenterat fakta som visar på Israels brott. Majoriteten av dessa har avfärdats som lögner eller ignorerats helt.

 

Och jo, du har kallat oss rasister. Trots att du uppenbarligen inte vet vad rasister är :(

 

 

Hm, Är det någon mening att vi fortsätter argumentera om något som vi uppenbarligen inte kan enas om... :mellow:

Ingen tvingar dig att fortsätta.

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

×
  • Skapa ny...