Rhino Skrivet 1 Oktober 2009 Rapport Dela Skrivet 1 Oktober 2009 No, no puedo dejar de hablar sueco y yo no soy de Suecia.. Jo jag kommer från sverige :) Mitt efternamn är fett skumt tycker jag, asså inte vanligt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Xade Skrivet 1 Oktober 2009 Rapport Dela Skrivet 1 Oktober 2009 Kommer du eller någon du känner från ett annat land? d.v.s länder förutom Sverige. Ifall du gör det. - Är ditt namn ovanligt? - Kan du språket, där du kommer ifrån? - Har du släkt därifrån? - Är du född i Sverige eller har du flyttat hit senare? och hur tycker du själv det känns att ha utländskt påbrå. Ifall någon du känner gör det. - Förstår man vad h*n säger? (lol) - Blir personen provocerad för sin bakgrund? - Hur har personens familj det i dagens Sverige? Arbetslösa, religösa och vet du varför dom kom till sverige. Båda mina föräldrar kommer till en del från Finland, vilket gör mig till ungefär 50% finsk. Men det gör ju inte mig till helfinsk, eftersom jag är född och uppväxt i Sverige. Jag har lärt mig Finska hemma och stavar som en kratta. Större delen av min släkt bor där och jag tycker det är kul att ibland åka till dem, nackdelen kanske är att det är så sällan vi besöker dem och att jag har så få släktingar i Sverige. Stor fördel är ju att jag behärskar språket. :) Är man född i Sverige kommer man inte från ett annat land... Svensk själv ;) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Jote Skrivet 1 Oktober 2009 Rapport Dela Skrivet 1 Oktober 2009 (redigerat) - Mitt förnamn är vanligt i Sverige och mitt hemland. Mitt efternamn är ovanligt och unikt både där och här. - Ja - Ja - Jag föddes där och jag flyttade hit när jag var väldigt liten. Kommer inte ihåg alls. Om ni vill veta vart jag kommer ifrån så titta på min avatar och tänk efter lite. :D Iran eller Irak? Jag är från nordafrika från ett stort land som börjar på E. Redigerat 1 Oktober 2009 av Bakar Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Torcida Skrivet 2 Oktober 2009 Rapport Dela Skrivet 2 Oktober 2009 min pappa är från kroatien och man fårstår exakt allt han säger minn mamma är född i sverige men mina mormor och morfar är från kroatien och de kom hit på sextio-talet jag är född här i malmö jag pratar riktigt bra svenska och kroatiska och stavar bra på båda språken mitt eftarnamn är unikt både här och där Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Ryssfemma Skrivet 2 Oktober 2009 Rapport Dela Skrivet 2 Oktober 2009 - Är ditt namn ovanligt? : Nej, bland de vanligaste, mitt efternamn kommer från en by i Norra Irak som jag fått av min pappa. - Kan du språket, där du kommer ifrån? Ett av dem - Har du släkt därifrån? Jag har en del som bor i Malmö, Göteborg och breder ut sig lite i Tyskland, Italien, Malaysia USA, England och Holland. Samt en massa från där jag har bakgrund ifrån. - Är du född i Sverige eller har du flyttat hit senare? Jag är född i Sverige, min morsa är hel arab från Irak och min pappa är halv arab och halv kurd från Irak. Så delvissäga 75% Arab, 25% Kurd. Jag kan tala Arabiska men inte kurdiska. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
MentalogisT Skrivet 2 Oktober 2009 Rapport Dela Skrivet 2 Oktober 2009 - Ja, vi en av de tre släkter i världen som har namnet. - Lite av det. - Jag har en mamma och en mormor som är båda födda i finland. - Född i sverige. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
UPO Skrivet 2 Oktober 2009 Rapport Dela Skrivet 2 Oktober 2009 (redigerat) Min pappa är från Kroatien och man förstår exakt allt han säger. Min mamma är född i Sverige men mina mormor och morfar är från Kroatien och de kom hit på sextio-talet. Jag är född här i Malmö, jag pratar riktigt bra svenska och kroatiska och stavar bra på båda språken. Mitt efternamn är unikt både här och där. Jag tycker inte du stavar bra...Tjock text = Att det ska va storbokstav, stavfel, kommatecken eller punkt. Understruken = Bokstaven ska inte vara där. Redigerat 2 Oktober 2009 av UPO Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Money Skrivet 2 Oktober 2009 Rapport Dela Skrivet 2 Oktober 2009 (redigerat) Jag är född i norra Irak, Kirkuk. Min pappa, mamma, och min lillebror är födda där också. Min mormor / farfar och hela släktet är född där, förutom min minsta bror och min lilla syster är födda i sverige. Hela min släkt är svensk medborgare. Jag kan mitt hemspråk nästan lika bra som svenska. Jag kom till sverige för 8 år sedan med min mamma och min lille bror. Mitt efternamn är helt vanligt och min förnamn vanligare än vanligast. Redigerat 2 Oktober 2009 av Money Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Animal Skrivet 2 Oktober 2009 Rapport Dela Skrivet 2 Oktober 2009 Min pappa är från Kroatien och man förstår exakt allt han säger. Min mamma är född i Sverige men mina mormor och morfar är från Kroatien och de kom hit på sextio-talet. Jag är född här i Malmö, jag pratar riktigt bra svenska och kroatiska och stavar bra på båda språken. Mitt efternamn är unikt både här och där. Jag tycker inte du stavar bra...Tjock text = Att det ska va storbokstav, stavfel, kommatecken eller punkt. Understruken = Bokstaven ska inte vara där. Gotta love moralkärringar! :) Glömde föresten att skriva att man har kompisar som kommer från många olika länder i världen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
UPO Skrivet 3 Oktober 2009 Rapport Dela Skrivet 3 Oktober 2009 (redigerat) Min pappa är från Kroatien och man förstår exakt allt han säger. Min mamma är född i Sverige men mina mormor och morfar är från Kroatien och de kom hit på sextio-talet. Jag är född här i Malmö, jag pratar riktigt bra svenska och kroatiska och stavar bra på båda språken. Mitt efternamn är unikt både här och där. Jag tycker inte du stavar bra... Tjock text = Att det ska va storbokstav, stavfel, kommatecken eller punkt. Understruken = Bokstaven ska inte vara där. Gotta love moralkärringar! :) Glömde föresten att skriva att man har kompisar som kommer från många olika länder i världen. Ofc.Jag kom just på att min pappas kusin bor i Amerika. Redigerat 3 Oktober 2009 av UPO Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
KuroKaktus Skrivet 3 Oktober 2009 Rapport Dela Skrivet 3 Oktober 2009 (redigerat) - Är ditt namn ovanligt? Nej men min pappas efternamn (Iaf i sverige) - Kan du språket, där du kommer ifrån? Nej xD Försöker lära mig finska. - Har du släkt därifrån? Ja. Pappas föräldrar (farmor farfar :)) och hans syskon - Är du född i Sverige eller har du flyttat hit senare? Jag är född i Sverige men inte pappa. Så jag är halv finsk :) Redigerat 3 Oktober 2009 av jacob_96 Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Husko Skrivet 3 Oktober 2009 Rapport Dela Skrivet 3 Oktober 2009 -Är ditt namn ovanligt? Nej. - Kan du språket, där du kommer ifrån? Ja. - Har du släkt därifrån? Ja. - Är du född i Sverige eller har du flyttat hit senare? Född i Sverige. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.