Hoppa till innehåll

Diskutera Heavy Metal.


Meteora97
 Dela

Rekommendera inlägg

Saken var att vi skulle Diskutera HEAVY metal, inte massa störda degraderingar av metal.

Så du tycker att det ska finnas trådar för varenda jävla subgenre?

 

har jag aldrig påstått, påpekade bara att just denna tråden var för endast heavy metal.

 

angående din signatur så tror jag inte att det är sidan som är skit utan mer användarna som förstör den.

 

Rammstein är inte endast heavy metal
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 125
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Saken var att vi skulle Diskutera HEAVY metal, inte massa störda degraderingar av metal.

Så du tycker att det ska finnas trådar för varenda jävla subgenre?

har jag aldrig påstått, påpekade bara att just denna tråden var för endast heavy metal.

 

angående din signatur så tror jag inte att det är sidan som är skit utan mer användarna som förstör den.

 

Rammstein är inte endast heavy metal

 

nej, men till största delen.

 

hade vi gjort en tråd om industrial metal kunde vi snackat om dem där OCKSÅ.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...

DIO är grymmast. Han är Heavy Metal God. Det var han som började. Han lärde gitarristerna att spela, och han såg att det var gott. Han tog lite lera och formade en mic. Han såg att det var jävligt ondskefullt osv...

 

Men just nu har jag nästan gått över åt Death Metal hållet.

Rammstein har inga vettiga låtar enligt mig.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

= Bra Metal

Det där är inte ens metal. ^^

 

Lamb of God, Megadeth och 3 Inches Of Blood är bästa metallen just nu tycker jag. B)

 

Om SlipKnoT, inte är metal så är inget a dom banden som du sa metal heller.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

= Bra Metal

Det där är inte ens metal. ^^

 

Lamb of God, Megadeth och 3 Inches Of Blood är bästa metallen just nu tycker jag. B)

 

Hoppas Slipknot kommer till metaltown nästa gång:) För du ska jag gå! Har önskat 3 bra band nu:) och slipknot ligger i top 5 på hela listan på önskade band=D=D

 

Önskade artister

30287 röster har lagts på följande 1435 artister

 

* 1305In Flames

* 848Slipknot

* 654Metallica

 

 

191 dagar kvar...

Redigerat av 90LIVE
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Metal äger allt och alla helt enkelt. personligen så gillar jag all slags metal, bara det inte är Muse, deras låtar är riktigt dåliga och alla andra alternativa och progressiva rockband lika så.

 

Det gjordes mycket bra metal på 70 - 80-talet, Iron Maiden, Metallica, Dio, White Snake och Black Sabbath är bara några band som verkligen vet/visste hur man gör fenomenal musik.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Metal äger allt och alla helt enkelt. personligen så gillar jag all slags metal, bara det inte är Muse, deras låtar är riktigt dåliga och alla andra alternativa och progressiva rockband lika så.

 

Det gjordes mycket bra metal på 70 - 80-talet, Iron Maiden, Metallica, Dio, White Snake och Black Sabbath är bara några band som verkligen vet/visste hur man gör fenomenal musik.

Rätt!

På något sätt känns det som att det inte går att chocka längre, om ni fattar. När Heaven And Hell kom (Black Sabbath, 1980?), var det det hårdaste som fanns just då, och hela världen chockerades av de elaka texterna, att Dio gjorde djävuls tecknet på scen och sånt. Nu finns det inte längre något som man kan chockera med, allt är redan gjort, och alla band härmar deras föregångare, inget nytt hittas på. Allt är bara samma skit.

Detta att stämma gitarren efter stämapparat och sen autotuna rösten i en studio tror jag inte på. Förr satt banden i svettiga lokaler och drack öl och kom på grymt feta riff och helt sjuka gitarrsolon. Idag får dom låtar av nån gubbe som sitter och tänker ut nån jävla kärlekslåt på 2.30 minuter. För fan!

När Guns N' Roses chockade världen med "Aptite for Destruction" -87, inte fan tänkte dom på andra när dom skrev låtarna, inte fan var dom en och en halv minut långa kärlekslåtar. Det var rått, det var nytt och det var hemskt. Det är metal. Rått, fuktigt, vattenskadat och jävligt grymt.

Man kanske måste ha snackat med djävulen för att göra såna låtar?

Redigerat av Dirtman
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...