Gäst Mindtwistah Skrivet 16 Oktober 2009 Rapport Dela Skrivet 16 Oktober 2009 När man fyller 16 får man ju övningsköra, men man måste ta körkortstillstånd först. Så jag undrar, måste man lämna pissprov för att ta tillståndet? Alltså, för att de ska kolla efter Cannabis-bruk och liknande? För jag har för mig att man måste pissa när man ska ta körkort, men är det samma med körkortstillstånd? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
WASD Skrivet 16 Oktober 2009 Rapport Dela Skrivet 16 Oktober 2009 Jag har övningskört i ett halvår utan att ha gjort nåt pissprov, dessutom går det väl inte att se om man rökt genom pisstest ifall det var länge sen man gjorde det? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
prophet Skrivet 16 Oktober 2009 Rapport Dela Skrivet 16 Oktober 2009 Har för mig att de tar pisseprov innan man kör upp. Och jo, man se om man har rökt ett tag efteråt. Beror på hur snabbt det går ut ur kroppen (varirerar) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Symptom Skrivet 16 Oktober 2009 Rapport Dela Skrivet 16 Oktober 2009 det kan väl sitta i ett tag, olika. fast mindtwistah vill kanske röka röka röka Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
D48 Skrivet 16 Oktober 2009 Rapport Dela Skrivet 16 Oktober 2009 När man fyller 16 får man ju övningsköra, men man måste ta körkortstillstånd först. Så jag undrar, måste man lämna pissprov för att ta tillståndet? Alltså, för att de ska kolla efter Cannabis-bruk och liknande? För jag har för mig att man måste pissa när man ska ta körkort, men är det samma med körkortstillstånd? nej, ngt sånt behöver du inte göra :P Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Mindtwistah Skrivet 16 Oktober 2009 Rapport Dela Skrivet 16 Oktober 2009 Jag har övningskört i ett halvår utan att ha gjort nåt pissprov, dessutom går det väl inte att se om man rökt genom pisstest ifall det var länge sen man gjorde det?Går ut ur kroppen efter en månad, fast jag röker oftare än så D:Aja, tack för svar allihopa. Då behöver jag inte oroa mig :) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Guggo Skrivet 16 Oktober 2009 Rapport Dela Skrivet 16 Oktober 2009 Endast polisen kan tvinga någon att lämna urinprov. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Northwest Skrivet 16 Oktober 2009 Rapport Dela Skrivet 16 Oktober 2009 har lätt MC,det var inget pissprov eller något sånt verken för körkortstillstånd eller uppkörning. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Salzalada Skrivet 16 Oktober 2009 Rapport Dela Skrivet 16 Oktober 2009 Endast polisen kan tvinga någon att lämna urinprov. Kan de verkligen tvinga en att göra det? Kan man inte säga att det är kränkande och istället lämna blodprov? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Guggo Skrivet 16 Oktober 2009 Rapport Dela Skrivet 16 Oktober 2009 Endast polisen kan tvinga någon att lämna urinprov. Kan de verkligen tvinga en att göra det? Kan man inte säga att det är kränkande och istället lämna blodprov? Njae, man kan alltid begära att få ge blodprov istället, om man har urinvägsproblem eller något sådant. De måste dock inte följa din begäran. Blodprov kan de alltid tvinga dig till. De håller fast dig med våld om det behövs. Lättast är att bara pissa om polisen säger till. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
The Moose Skrivet 16 Oktober 2009 Rapport Dela Skrivet 16 Oktober 2009 Har för mig att de tar pisseprov innan man kör upp. Har kört upp 2 gånger och aldrig blivit testad. Klarade körkortet andra gången. :D Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
HUHEUEHEUEHUH Skrivet 16 Oktober 2009 Rapport Dela Skrivet 16 Oktober 2009 Du behöver inte göra något urinprov när du tar körkort. ;) Om polisen ber dig att göra ett urinprov, men vägrar, så tar dem dig till närmaste sjukhus för ett blodprov. 'nuff said. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.