Hoppa till innehåll

Vilket Är Bäst?


GameNight
 Dela

Vilket är bäst?  

67 medlemmar har röstat

Du har inte behörighet att rösta eller se resultaten från denna omröstningen. Vänligen logga in eller bli medlem för att rösta.

Rekommendera inlägg

  • Svar 118
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

idiot kan du vara sjäv och fanboy med. kan vi inte bara säga att båda konsoler är bra?.

Nej?

Du kan väl bara ta och respektera att det finns folk som gillar Xbox 360 mer än PS3.

 

det finns ochså folk som gillar ps3 mer än xbox 360.xbox är inte bäst i världen bara så du vet inte ps3 heller det som är bäst är pc.

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

idiot kan du vara sjäv och fanboy med. kan vi inte bara säga att båda konsoler är bra?.

Nej?

Du kan väl bara ta och respektera att det finns folk som gillar Xbox 360 mer än PS3.

 

det finns ochså folk som gillar ps3 mer än xbox 360.xbox är inte bäst i världen bara så du vet inte ps3 heller det som är bäst är pc.

 

Hur går det med svenskan?
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

idiot kan du vara sjäv och fanboy med. kan vi inte bara säga att båda konsoler är bra?.

Nej?

Du kan väl bara ta och respektera att det finns folk som gillar Xbox 360 mer än PS3.

 

det finns ochså folk som gillar ps3 mer än xbox 360.xbox är inte bäst i världen bara så du vet inte ps3 heller det som är bäst är pc.

 

http://img.photobucket.com/albums/v281/TakuTheHedgehog/dbz_consoles.png
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Fast för att vara ärlig är Wii min favoritkonsoll.

Det är inte spelen som gör komsolen, utan spelkänslan imo.

 

Lol, och spelen gör spelkänslan, idiot.

 

Och som jag sa, blev det ett jävla flamewar. Så klart.

Sluta med det. Och sluta säg att det är en smaksak.

Den konsol som har de bästa spelen och den bästa

communityn är alltid bäst. Både Sony och Microsoft

är pengakåta, men MS bryr sig i alla fall om oss, och

det känns alltid liksom, trevligt, att sätta på 360n och

kolla in vad det finns för nya grejer på marketplace, eller

kanske en ny Inside Xbox. Playstation 1-3 är alla för mig

så sterila och hårda, både i sin utformning (iofs är 360 det med)

men framför allt i PS3ans menyer och interface, so jag inte alls gillar.

Har Home kommit ut än förresten? xD

 

Och de som säger Wii är bara för unga och dumma för att fatta

nånting om bra spel. Och dessutom var Wii inte med i alternativen

för tråden.

 

Home kom ut för cirka ett år sen... Bortsett från spelutbudet till de båda konsollerna är den enda fördelen Xbox 360 har över PS3 Xbox Live, men PS3 kompenserar med gratis onlinestöd. Och nej, PS3's onlinestöd är inte "skit" som alla fanboys verkar påstå, det är bara inte lika smidigt som Xbox Live. Playstation Store är uppdaterat minst lika ofta som Xbox Marketplace med demos, trailers, spel, med mera. Ägde själv ett Xbox 360 i tre år innan jag köpte ett PS3.

 

Och vad menar du med att Wii bara är för unga och dumma? Jag äger inte ett Wii själv men har spelat det hos en vän, det var helfestligt!

 

Jag älskar dig :wub: Tycker exakt som Garone. Redigerat av Jiyu
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Playstation 3 presterar bättre en Xbox 360.

 

T.ex. Uncharted 2 skulle inte funka på Xbox 360 säger Naughy Dog.

Källa: http://www.eurogamer.net/articles/uncharte...ble-on-xbox-360

 

Naughty Dog co-president Christophe Balestra - "I guarantee that this game couldn't be working on Xbox 360. It would be impossible. I'm 100 per cent sure of this,"

 

Och sedan kan jag inte hitta källan just nu, men de har publiserats en "bild" där de visar hur PS3 egentligen är billigare än xbox 360, därför att de inkluderar fler saker i konsolen, medans med Xbox 360 måste du köpa till t.ex. trådlöst internet och betala för online o.s.v.

 

Xbox 360 hade fler och bättre spel än PS3 för 2 år sedan, de fanns två anledningar till varför de hade bättre spel:

1) För att Xbox 360 kom ut först och därför jobbade utvecklarna på den.

2) För att när PS3 släpptes hade utvecklarna svårt att förstå sig på PS3 (fortfarande finns de utvecklare som inte trivs med PS3, tex Valve).

 

Men idag har PS3 bättre spel än Xbox 360, fast de är upp till var och en att tycka egentligen.

Titlar som: Killzone 2, Metal Gear Solid 4, Uncharted 2, Little Big Planet, Resistance 2 är bevis.

Medans Xbox 360 (enligt mig) mjölkar fram Halo. Och har ingenting annat riktigt spännande frånutom GTA IV DLC. Och nu när GTA IV: The Ballad Gay Tony släpps kommer inte Rockstar göra fler DLC för GTA IV. Och därför har Xbox 360 ännu mindre roligt på sin sida. Synd. Men sant.

 

Sedan kanske man trivs olika mycket på olika konsoler.

Jag trivs på PS3, andra trivs kanske på Xbox 360 mer. Så är det bara. Eller Wii.

 

Fast tekniskt sätt är PS3 den bättre konsolen. Och PC bäst i helhet för att de går att uppdatera den hela tiden. (men vem pallar de nu för tiden :lol: )

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Och sedan kan jag inte hitta källan just nu, men de har publiserats en "bild" där de visar hur PS3 egentligen är billigare än xbox 360, därför att de inkluderar fler saker i konsolen, medans med Xbox 360 måste du köpa till t.ex. trådlöst internet och betala för online o.s.v.

Riktigt bra text du hade där :) Men för att inte täcka halva sidan citerar jag bara det som är nödvändigt.

 

Detta är ingen bild men så här ser det ut ungefär:

Xbox 360 Standard: $399.99

Gold Xbox Live Subscription: At least $49.99 (Likely more.)

Wireless Networking Adapter: $99.99

Second Wireless Controller: $49.99

Two Play and Charge Kits: $19.99 times two.

Total: $639.94

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...