Gäst Jiyu Skrivet 26 Oktober 2009 Rapport Dela Skrivet 26 Oktober 2009 Roligt! :D Har aldrig fått så mycket volt i mig, tog i ett får stängsel en gång bara. Min syster har tagit i ett tjurstängsel när hon var liten, då flög hon baklänges. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
majskolv Skrivet 26 Oktober 2009 Rapport Dela Skrivet 26 Oktober 2009 220 volt är väl inte så farligt... Brukar få 6000 volt i mig när jag går över elstängslen till traktorn när man ska plöja :) Det är vad jag kallar en riktig pågebonde! In med snuset och köra traktorn. han få egentligen inte snusa, men 6000 volt det är mkt Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Boffaroffe Skrivet 26 Oktober 2009 Rapport Dela Skrivet 26 Oktober 2009 (redigerat) Det är inte spänningen som är farlig, det är strömen. En halv ampere krävs för att vara dödlig mot en människa. Flera tusen volt utan någon större ström är inga problem att få i sig. Du kan trots allt ladda upp dig själv hemma på mattan till upp till 20 000 volt. Redigerat 26 Oktober 2009 av Boffaroffe Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Luxaxix Skrivet 26 Oktober 2009 Rapport Dela Skrivet 26 Oktober 2009 Det är inte spänningen som är farlig, det är strömen. En halv ampere krävs för att vara dödlig mot en människa. Flera tusen volt utan någon större ström är inga problem att få i sig. Du kan trots allt ladda upp dig själv hemma på mattan till upp till 20 000 volt. Tyst, det behöver de inte få veta ;) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dezen Skrivet 26 Oktober 2009 Rapport Dela Skrivet 26 Oktober 2009 Det är inte spänningen som är farlig, det är strömen. En halv ampere krävs för att vara dödlig mot en människa. Flera tusen volt utan någon större ström är inga problem att få i sig. Du kan trots allt ladda upp dig själv hemma på mattan till upp till 20 000 volt. Tyst, det behöver de inte få veta ;) 5kr på att du har gummivantar >=( Dessutom känns knappt stötarna från elstängsel ;) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Raptomex Skrivet 26 Oktober 2009 Rapport Dela Skrivet 26 Oktober 2009 Är huvudet dumt, får kroppen lida. Yes. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
CeZ Skrivet 27 Oktober 2009 Rapport Dela Skrivet 27 Oktober 2009 (redigerat) Lyckades själv sätta i mig 16 000 volt en gång, men som sagt är det inte volten som styr faro-faktorn. Redigerat 27 Oktober 2009 av Collez Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
knark Skrivet 28 Oktober 2009 Rapport Dela Skrivet 28 Oktober 2009 Om inte jag minns fel så är det 230 V i ett vägguttag? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Raptomex Skrivet 28 Oktober 2009 Rapport Dela Skrivet 28 Oktober 2009 Om inte jag minns fel så är det 230 V i ett vägguttag?Jo, men det finns vägguttag med 220 volt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
knark Skrivet 28 Oktober 2009 Rapport Dela Skrivet 28 Oktober 2009 Okej (: Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst EmoNerdChild Skrivet 28 Oktober 2009 Rapport Dela Skrivet 28 Oktober 2009 HAHAHAHA XD Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Mezox Skrivet 28 Oktober 2009 Rapport Dela Skrivet 28 Oktober 2009 Det är inte spänningen som är farlig, det är strömen. En halv ampere krävs för att vara dödlig mot en människa. Flera tusen volt utan någon större ström är inga problem att få i sig. Du kan trots allt ladda upp dig själv hemma på mattan till upp till 20 000 volt. Haha, tyckte det var komiskt att läsa fram till inlägget jag citerade. Statisk elektricitet kommer ofta upp till mycket högre spänningar än vissa här verkar tro, men det är inte lika mycket ström såklart. Sen så har jag för mig att 100 milliampere skulle räcka till att döda någon rätt så rejält. Det beror också på om det är växel eller likström. Det förstnämnda är farligare. Men det är bara vad jag tror. Är inte en expert direkt. :S Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.