Hoppa till innehåll

Ny Dator


ArgSnickare
 Dela

Rekommendera inlägg

http://i37.tinypic.com/2lcfpx.jpg

Jag gillar inte riktigt chassit, vad är det för konstigt märke? :S

 

Vad är det för skillnad på DDR2, DDR3 och DDR5 osv. på t.ex. moderkortet och RAM-minnena :o

 

Chassit byter du ut mot det du gillar då :P, o har du aldrig hört talas om Lian Li?

 

 

 

Angående ddr2 o ddr3 RAM Läs Här!

 

Jag har läst men jag fattar inte helt, men DDR3 är bättre va? Det är väl typ uppföljaren till DDR2?

Vad spelar hur mycket MHz dom har för roll? t.ex. om det är 1066MHz eller 2000MHz?

och är ett DDR2 minne med 1066MHz lika bra som ett DDR3 med 1066MHz? :huh:

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 34
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Postade bilder

 

Jag har läst men jag fattar inte helt, men DDR3 är bättre va? Det är väl typ uppföljaren till DDR2?

Vad spelar hur mycket MHz dom har för roll? t.ex. om det är 1066MHz eller 2000MHz?

och är ett DDR2 minne med 1066MHz lika bra som ett DDR3 med 1066MHz? :huh:

 

Helt korrekt, ddr3 är uppföljaren.DDR3 ä bättre men DDR2 funkar. Sen MHz:en är hur snabbt dem "jobbar" så ju högre desto bättre. Men jag tror att DDR2 800 MHz (PC-6400) passar dig perfekt.

 

Angående Antec 902, jag tror inte att han har ngt bra argument utan bara länkade ngt han har/ han tror är bra för han tycker de är snyggt. Själv har jag Antec 1200, tycker de ä snyggt men tröttnat på blåa fläktarna.

 

Priset avgör inte hela tiden hur bra chassit är! Ett tips, snåla inte på chassit.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag har läst men jag fattar inte helt, men DDR3 är bättre va? Det är väl typ uppföljaren till DDR2?

Vad spelar hur mycket MHz dom har för roll? t.ex. om det är 1066MHz eller 2000MHz?

och är ett DDR2 minne med 1066MHz lika bra som ett DDR3 med 1066MHz? :huh:

 

Helt korrekt, ddr3 är uppföljaren.DDR3 ä bättre men DDR2 funkar. Sen MHz:en är hur snabbt dem "jobbar" så ju högre desto bättre. Men jag tror att DDR2 800 MHz (PC-6400) passar dig perfekt.

 

Angående Antec 902, jag tror inte att han har ngt bra argument utan bara länkade ngt han har/ han tror är bra för han tycker de är snyggt. Själv har jag Antec 1200, tycker de ä snyggt men tröttnat på blåa fläktarna.

 

Priset avgör inte hela tiden hur bra chassit är! Ett tips, snåla inte på chassit.

 

Där fick jag svar på mycket, tack :)

 

Jag har hört att man typ kan ha DDR2 minnen i moderkort som tar DDR3 minnen, stämmer det? :o

 

och hur mycket dyrare blir det med ett moderkort som är DDR3?

 

EDIT: är denna bra? Den var jäkligt cool :)https://www.inet.se/datorkomponenter/datorl...di---e/6900652/

Redigerat av DeathMetal
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Där fick jag svar på mycket, tack :)

 

Jag har hört att man typ kan ha DDR2 minnen i moderkort som tar DDR3 minnen, stämmer det? :o

 

och hur mycket dyrare blir det med ett moderkort som är DDR3?

 

EDIT: är denna bra? Den var jäkligt cool :)https://www.inet.se/datorkomponenter/datorl...di---e/6900652/

 

Har hört talas om de också, tror de finns men är inte säker. DDR3 moderkort är inte så mkt dyrare om de är 4 minnesplatser allså Dual Channel. Är det Tri-Channel kan de gå upp i pris (6 minnesplatser).

 

DDR3 är framtiden men DDR2 funkar ett bra tag till. Angående chassit, bra o snyggt chassi. Lillebror till HAF 932 vilket är ett hyfsat chassi.

 

Har du kollat på detta?

Snyggt o hyfsat bra. Väger inte mkt vilket är ett + vid LAN

 

Tack för att jag fick hjälpa :D

Redigerat av RazerInc
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Där fick jag svar på mycket, tack

 

Jag har hört att man typ kan ha DDR2 minnen i moderkort som tar DDR3 minnen, stämmer det?

 

och hur mycket dyrare blir det med ett moderkort som är DDR3?

 

EDIT: är denna bra? Den var jäkligt cool :)https://www.inet.se/datorkomponenter/datorl...di---e/6900652/

 

Har hört talas om de också, tror de finns men är inte säker. DDR3 moderkort är inte så mkt dyrare om de är 4 minnesplatser allså Dual Channel. Är det Tri-Channel kan de gå upp i pris (6 minnesplatser).

 

DDR3 är framtiden men DDR2 funkar ett bra tag till. Angående chassit, bra o snyggt chassi. Lillebror till HAF 932 vilket är ett hyfsat chassi.

 

Har du kollat på detta?

Snyggt o hyfsat bra. Väger inte mkt vilket är ett + vid LAN

 

Tack för att jag fick hjälpa :D

 

Okej.

 

Aa, jag har kollat på det chassit men det va inte alls lika snyggt tycker jag. hur mycket väger det då? det står inte på Inet, spelar dock inte så stor roll för jag lanar inte så mycket :P

 

och hur lägger man till gratis frakt på Inet?

 

EDIT: är det värt att lägga ut det där extra för att få DDR3? :)

 

EDIT2: Jag såg på ett grafikkort att det stod DDR5 :o vad är det då?

Redigerat av DeathMetal
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Okej.

 

Aa, jag har kollat på det chassit men det va inte alls lika snyggt tycker jag. hur mycket väger det då? det står inte på Inet, spelar dock inte så stor roll för jag lanar inte så mycket :P

 

och hur lägger man till gratis frakt på Inet?

 

EDIT: är det värt att lägga ut det där extra för att få DDR3? :)

 

EDIT2: Jag såg på ett grafikkort att det stod DDR5 :o vad är det då?

 

1. Vet inte vikten

 

2. https://www.inet.se/artikel/6101343/

 

3. De bestämmer du själv.

 

4. Det är är minnet på grafikkortet. DDR5 = Minnes MHz * 4 (Ex. 900*4= 3600)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Har den bra uppgraderingsmöjligheter? Glömde nämna att jag ville ha det.

och skippa skärmen :P

 

ja, uppgraderingsmöjligheter är inget problem. La till gratis frakt, tog bort skärmen o la till ett "bättre" moderkort.

 

http://i37.tinypic.com/2lcfpx.jpg

 

Jag gillar inte riktigt chassit, vad är det för konstigt märke? :S

 

Vad är det för skillnad på DDR2, DDR3 och DDR5 osv. på t.ex. moderkortet och RAM-minnena :o

 

Rekommenderar verkligen grafikkortet. Har en HD4890:a själv och den klarar i stort sett allting. Tyvärr så är ATI lite kassa med drivarna just nu.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Har den bra uppgraderingsmöjligheter? Glömde nämna att jag ville ha det.

och skippa skärmen :P

 

ja, uppgraderingsmöjligheter är inget problem. La till gratis frakt, tog bort skärmen o la till ett "bättre" moderkort.

 

http://i37.tinypic.com/2lcfpx.jpg

 

Jag gillar inte riktigt chassit, vad är det för konstigt märke? :S

 

Vad är det för skillnad på DDR2, DDR3 och DDR5 osv. på t.ex. moderkortet och RAM-minnena :o

 

Rekommenderar verkligen grafikkortet. Har en HD4890:a själv och den klarar i stort sett allting. Tyvärr så är ATI lite kassa med drivarna just nu.

 

Är inte XFX Radeon HD5770 1GB bättre? :o

post-6267-1257143890_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...