Hoppa till innehåll

Skadad Bröstkorg?

Kevve

Rekommendera inlägg

Jo, jag blev slagen ganska hårt för ett tag sedan på vänster sida ganska långt ner på bröstkorgen, jag hade ont i kanske 2 veckor efter det, och nu har jag då märkt att det buktar inåt precis där jag blev slagen. Om jag får säga det själv så är 'hålrummet' ungefär i form av en knytnäve.

Jag har ingen aning om ifall den har varit där innan slaget, men jag får fortfarande lite ont om jag trycker där.

Vad har hänt, går det att åtgärda?

Jag har googlat, jag har inte kollat igenom allt men jag hittade något om trattbröst, och det har jag verkligen inte.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jo, jag blev slagen ganska hårt för ett tag sedan på vänster sida ganska långt ner på bröstkorgen, jag hade ont i kanske 2 veckor efter det, och nu har jag då märkt att det buktar inåt precis där jag blev slagen. Om jag får säga det själv så är 'hålrummet' ungefär i form av en knytnäve.

Jag har ingen aning om ifall den har varit där innan slaget, men jag får fortfarande lite ont om jag trycker där.

Vad har hänt, går det att åtgärda?

Jag har googlat, jag har inte kollat igenom allt men jag hittade något om trattbröst, och det har jag verkligen inte.

Om det buktar inåt så kan ett revben kanske vara brutet?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag kan nästan garantera att revbenet inte är brutet, då det gör mycket mer ont än vad du beskriver. Bara att andas kan göra ont om ett revben är brutet. Detta gäller även rent generellt vid benbrott. Om benet är brutet så råder det ingen tvekan om det. Om ditt revben verkligen var brutet så skulle du inte ens fråga. Du skulle ha åkt till sjukhuset för länge sedan.

Det är möjligt att det kan vara en liten spricka, men det är tveksamt då även de orsakar större smärta än vad du beskriver. Även om det var brutet/sprucket så skulle hela benet inte bukta in så som du beskriver.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

• 4 månader senare...

Att fråga någonting om kropp/hälsa eller liknande. I detta fall då du har blivit slagen >

- Till en person på ett spelforum är väll inte toppen kanske?

Det var ju inte riktigt hjälpsamt, right?

BTT: Ta upp detta med en doktor, om det är något allvarligt så ska man ta till allvarliga åtgärder, kontakta polis och ta upp detta.

JÄVLA OSKAR SOM LANGAR SEN SÄGER BUMP, FAR ÅT.

Lås tråden plox.

Redigerat av CHORDAZBA
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.
  • Skapa ny...