NoWhereToHide Skrivet 9 November 2009 Rapport Dela Skrivet 9 November 2009 Jag har muntlig redovisning imorgon inför klassen. Redovisningen är tillsammans med två andra klasskompisar i ett grupparbete om Europas miljöproblem. Jag har skrivit mest text och därför måste jag redovisa mest (de andra kan inget om det jag skrivit). Vi måste berätta från huvudet med endast stödord som hjälp. Jag har pluggat texten jättemycket, men har fortfarande problem att komma ihåg texten, som består av ca 2 datorskrivna sidor. Jag har svårt att formulera meningar med hjälp av stödord så det känns som att jag bara kommer stå där framme och säga "Öhh.... avfallsanläggningar??" och vara allmänt röd i ansiktet. Jag tänker alldeles för mycket på redovisningen och har problem med att koncentrera mig på texten. PROBLEMET är att jag vet att jag kommer vara skitnervös och jag vet att det kommer synas. Någon som har några tips på hur jag kan redovisa självsäkert och hur jag kan plugga in allt? tack. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Volbla Skrivet 9 November 2009 Rapport Dela Skrivet 9 November 2009 Läs in allt, låt dina föräldrar förhöra dig lite och se så du kan allting, därefter skall du redovisa för dem genom stödorden. Klarar du av att redovisa för dina föräldrar är en klass no problems :P Kom ihåg att ingen kommer flabba åt dig, gör någon de är de ju halvt muterade idioter utan framtid i livet ^^ Good luck, TÄNK inte för mycket, ju mer du tänker, ju mer analyserar du på felen och vad som kan gå snett. Bara tjöta på ffs. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
NoWhereToHide Skrivet 9 November 2009 Författare Rapport Dela Skrivet 9 November 2009 Läs in allt, låt dina föräldrar förhöra dig lite och se så du kan allting, därefter skall du redovisa för dem genom stödorden. Klarar du av att redovisa för dina föräldrar är en klass no problems :P Kom ihåg att ingen kommer flabba åt dig, gör någon de är de ju halvt muterade idioter utan framtid i livet ^^ Good luck, TÄNK inte för mycket, ju mer du tänker, ju mer analyserar du på felen och vad som kan gå snett. Bara tjöta på ffs. Okej, ska försöka^^ Får bara hoppas på det bästa. Var sjuk idag, två grupper redovisade idag. Min kompis har sagt till mig att vissa sitter och jobbar medan, så det kommet mest troligt inte vara helt knäpptyst. Det är bra då jag bara hinner tänka efter om det är helt tyst. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Easton Skrivet 9 November 2009 Rapport Dela Skrivet 9 November 2009 Kan du inte ha texten framför dej? Så kan du liksom läsa-kolla upp-läsa-kolla upp osv. Så som dem som läser upp nyheterna gör. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
fishmaster Skrivet 9 November 2009 Rapport Dela Skrivet 9 November 2009 Detta är lätt för mig att säga men, se till att ni är de som redovisar tidigt, för resten av klassen är då garanterat mer fokuserade på det faktum att de själva ska stå där framme och skämmas än på er. Redovisar man sist är det som värst, alla andra har redan redovisat så de lägger stort fokus på er. Stödord måste inte vara löjligt vaga heller, om du inte kan redovisa sammanhängade med de stödord du har så skriv fler. Låt även bli att se någon i ögonen 8) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
5FJSKFJSKGJES Skrivet 9 November 2009 Rapport Dela Skrivet 9 November 2009 mitt inlägg kanske inte hjälper men.. måste du bara ha stödord? för själv så skulle jag aldrig klara det med några få stödord.. skulle glömt allt direkt Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Friday Skrivet 9 November 2009 Rapport Dela Skrivet 9 November 2009 Annars kan du prata med läraren och berätta hur du känner inför att redovisa. Då kanske du får ha pappret framför dig. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Symptom Skrivet 9 November 2009 Rapport Dela Skrivet 9 November 2009 jag brukar vara/spela trött och tänka att jag är så jävla mycket bättre än alla andra. fungerar då och då :) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Luxaxix Skrivet 10 November 2009 Rapport Dela Skrivet 10 November 2009 Kan du inte ha texten framför dej? Så kan du liksom läsa-kolla upp-läsa-kolla upp osv. Så som dem som läser upp nyheterna gör. De har ofta texten i/framför kameran och fejkar med papper på bordet ;) Går du i grundskolan är det dubbla sidor som gäller. I tyskan hade vi en sida med text och en med stödord, vi visade läraren den med stödord men hade bägge sidorna öppna så vi läste självklart direkt ur texten. Om du vill köra på riktigt så är det bra att dela in original texten i många små stycken och därefter ta stödord utifrån dem. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Lynott Skrivet 10 November 2009 Rapport Dela Skrivet 10 November 2009 öva så den sitter utantill sen somsagt spela trött och obrydd. var också skitskrajj för att ha muntlig redovisning men eftersom vi hade typ 10st per månad så försvann rädslan rätt snabbt. :P Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
majskolv Skrivet 11 November 2009 Rapport Dela Skrivet 11 November 2009 öva så den sitter utantill sen somsagt spela trött och obrydd. var också skitskrajj för att ha muntlig redovisning men eftersom vi hade typ 10st per månad så försvann rädslan rätt snabbt. :P 10 i månaden? lyllos hade typ 3 i veckan fast som nästan alla har konstaterat så är det inte så pinsamt i längden (om du inte bara säger 2 meningar) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Lynott Skrivet 12 November 2009 Rapport Dela Skrivet 12 November 2009 öva så den sitter utantill sen somsagt spela trött och obrydd. var också skitskrajj för att ha muntlig redovisning men eftersom vi hade typ 10st per månad så försvann rädslan rätt snabbt. :P 10 i månaden? lyllos hade typ 3 i veckan fast som nästan alla har konstaterat så är det inte så pinsamt i längden (om du inte bara säger 2 meningar) 10 i månaden = 2.5 i veckan /facepalm :P Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.