LeetrN Skrivet 7 December 2009 Författare Rapport Dela Skrivet 7 December 2009 Eller kan du spela in medans du läser upp hela boken. Spela upp det medans du sover, kan gissa på att du får MVG i alla prov du kommer ha. shit värt att prova :D Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rullis Skrivet 7 December 2009 Rapport Dela Skrivet 7 December 2009 Eller kan du spela in medans du läser upp hela boken. Spela upp det medans du sover, kan gissa på att du får MVG i alla prov du kommer ha. shit värt att prova :D Sen ska man stå ut med sin egen röst också :D Nejmen det funkar faktsikt inte så. Det du hör under sömnen går inte rakt in i hjärnan så du kan allt. (Läste precis om detta trevliga fenomen i min psykologi kurs .D). Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
LeetrN Skrivet 8 December 2009 Författare Rapport Dela Skrivet 8 December 2009 Eller kan du spela in medans du läser upp hela boken. Spela upp det medans du sover, kan gissa på att du får MVG i alla prov du kommer ha. shit värt att prova :D Sen ska man stå ut med sin egen röst också :D Nejmen det funkar faktsikt inte så. Det du hör under sömnen går inte rakt in i hjärnan så du kan allt. (Läste precis om detta trevliga fenomen i min psykologi kurs .D). okej :D men man kan ju ha det på lektionen när man har provet :D Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Lynott Skrivet 8 December 2009 Rapport Dela Skrivet 8 December 2009 Läs texten och upprepa texten många gånger, läs texten högt för dig själv eller till en kompis. Ska du lyssna på musik ska det vara lugn musik som endast är instrumental, ingen speedcore eller sång får vara med. Läs inte texten långsamt, finns det med bilder i boken du ska plugga ifrån kollar du på alla dem nån timme innan du börjar läsa. osv. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Slasktratt Skrivet 9 December 2009 Rapport Dela Skrivet 9 December 2009 (redigerat) läs avsnitten ur boken under vissa perioder då du är sugen på det...ingen ide att försöka när man känner att koncentrationen är låg. försök memorera så mycket från genomgångare så möjligt, spela kanske in en lektion om du får tillstånd, lyssna på den när du är ute o springer. förhör dig själv i huvet när du står i duschen, gör ramsor som förklarar samband, hitta på egna förkortningar, om du ska kunna någonting om t.ex friheter i sveriges demokrati så hitta på ordet FRIDMY som står för företagsfrihet, religionsfrihet, informationsfrihet etc etc. eller vad fan som helst Om du pluggar glosor eller liknande skapa dig bilder i huvet... franska ordet för sköldpadda "tortoise" påminner mycket om svenska ordet tortyr, tänk dig en sköldpadda som blir smiskad med järnrör. Det är bra att ha ord både som bilder, som text och som tal. Samma gäller information, försök att se samband i huvudet och kunna fakta både i ord, i bilder och med känslor. låter flummigt Läs när du åker kollektivtrafik, passa på, men kom ihåg försök få dig själv studiemotiverad, ät mycket frukt, o läs mest om det du är intresserad av...planera din tid, skjut inte upp massa om inget viktigt kommer ivägen. kombinera in läxpluggandet i dina andra intressen, gör små dataspel av ditt pluggande, belöna dig själv med cigarr och glass och få någon du känner att regelbundet förhöra dig. Redigerat 9 December 2009 av Slasktratt Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
LeetrN Skrivet 10 December 2009 Författare Rapport Dela Skrivet 10 December 2009 läs avsnitten ur boken under vissa perioder då du är sugen på det...ingen ide att försöka när man känner att koncentrationen är låg. försök memorera så mycket från genomgångare så möjligt, spela kanske in en lektion om du får tillstånd, lyssna på den när du är ute o springer. förhör dig själv i huvet när du står i duschen, gör ramsor som förklarar samband, hitta på egna förkortningar, om du ska kunna någonting om t.ex friheter i sveriges demokrati så hitta på ordet FRIDMY som står för företagsfrihet, religionsfrihet, informationsfrihet etc etc. eller vad fan som helst Om du pluggar glosor eller liknande skapa dig bilder i huvet... franska ordet för sköldpadda "tortoise" påminner mycket om svenska ordet tortyr, tänk dig en sköldpadda som blir smiskad med järnrör. Det är bra att ha ord både som bilder, som text och som tal. Samma gäller information, försök att se samband i huvudet och kunna fakta både i ord, i bilder och med känslor. låter flummigt Läs när du åker kollektivtrafik, passa på, men kom ihåg försök få dig själv studiemotiverad, ät mycket frukt, o läs mest om det du är intresserad av...planera din tid, skjut inte upp massa om inget viktigt kommer ivägen. kombinera in läxpluggandet i dina andra intressen, gör små dataspel av ditt pluggande, belöna dig själv med cigarr och glass och få någon du känner att regelbundet förhöra dig. tackar för tipsen är laddad för nästa termin nu :D Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
GamesDean Skrivet 13 April 2010 Rapport Dela Skrivet 13 April 2010 Jag pluggar typ dagen innan provet är fast jag har tagit hem allt en vecka innan -.- Precis som jag, ibland pluggar jag inte alls,men jag får alla rätt ändå. :rolleyes: Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Phrygian Skrivet 14 April 2010 Rapport Dela Skrivet 14 April 2010 Gör allt i sista minuten. Vad gäller att nöta fakta och sånt så är det värt att börja tidigare! Men för mig så presterar jag rätt så bra i stressiga situationer när det gäller att skriva uppsatser, krönikor eller artiklar! Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
fishmaster Skrivet 14 April 2010 Rapport Dela Skrivet 14 April 2010 (redigerat) Skriv ner svaren på frågorna, skumma inte bara igenom det du skrivit på eventuella genomgångar eller svar på matte frågor. Man lär sig lättare om man skriver. T ex, skriver jag ner för hand att "255.255.0.0 Den nya subnätmasken för att kunna hantera 30 subnät är 255.255.247.0" (blabla) Lär jag mig mycket mer än att fort läsa igenom det jag skrev tidigare och tänka "ah, 255.255.0.0, 30, 255.255.247.0", det rinner bara rakt igenom huvudet Man lär även inse att det inte räcker med att läsa/skumma igenom en gång för att sedan spendera resten av tiden vid datorn, vill man kunna måste man läsa på mer än så. Och givetvis, läs på en extra gång precis innan provet, se till att du kan VARFÖR svaret blir som det blir på en matteförmåga, inte bara "svaret är så på den frågan som man skulle läsa på" Grattis, du får väl ett VG. Nu kan du med gått samvete glömma bort alltsammans. Redigerat 14 April 2010 av fishmaster Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Chagi Skrivet 17 April 2010 Rapport Dela Skrivet 17 April 2010 gått samveteolol OnT: Jag pluggar inte, jag insta-lär mig B) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Teozac Skrivet 30 April 2010 Rapport Dela Skrivet 30 April 2010 Pluggar ej, som Chagi här Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst pong218 Skrivet 24 Juli 2010 Rapport Dela Skrivet 24 Juli 2010 Förhör mig på varje stycke i en text, delvis skriver ord som sammanfattar texten i marginalen, sedan förhör jag mig själv på dem. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.