Hoppa till innehåll

Smartphones


xiaoxiang
 Dela

Vilken Smartphone är att föredra?  

29 medlemmar har röstat

Du har inte behörighet att rösta eller se resultaten från denna omröstningen. Vänligen logga in eller bli medlem för att rösta.

Rekommendera inlägg

Som de flesta vet så är såkallade "Smartphones" den nya sorten populära mobiltelefoner på marknaden sedan 2008. Smartphones har till skillnad från vanliga advancerade mobiltelefoner ofta egna operativsystem i kombination av "high-end" funktioner hos mobiltelefoner som till exempel kamera, stöd för 3G, osv.

 

Mitt eget intresse för mobiltelefoner har varit svalt sen 2005, men i och med Smartphones har det kommit tillbaka delvis.

 

Nu till frågan, vilka "Smartphones" är bäst? Det finns många att välja på.. Skriv vad du tycker!

 

Själv tycker jag såhär..

 

1. Samsung "i8910" / "Omnia HD"

+ Kan filma i HD (Det enda telefonen på marknaden som kan göra detta för nuvarande)

+ Advancerad 8-megapixel kamera med blixt

+ Kan ha upp till 48 GB minne (16 GB inbyggt, upp till 32 GB microSD) (Kommer ha stöd för mer inom snar framtid)

+ Standardportar (miniUSB och 3.5 mm audiojack)

+ AMOLED skärm (Visar skarpare bild och bättre färger än LCD)

+ Mycket annat, bl a bra kompabilitet, Symbian OS

+ Stödjer GPS som även medföljer

- Priset (Nytt olåst ex värderas mellan sex och sju tusen)

 

2. HTC "Touch HD"

+ Stor skärm

+ 5-megapixel kamera

+ Standardportar (miniUSB och 3.5 mm audiojack)

+ Bra kompabilitet, Windows Mobile 6.0

+ Stödjer GPS

- Priset (Nytt olåst ex värderas runt sex tusen)

 

3. Apple "iPhone 3GS"

+ Inbyggt 32 GB minne

+ Stort utbud av program, sk "apps" (applications)

+ Lättanvänd

+ Snabb respons på touchscreen

- Priset (Nytt olåst ex värderas runt fem till sex tusen)

- Begränsad frihet i operativsystemet (iPhone OS)

- Kameran kan vara bättre

Redigerat av xiaoxiang
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

3. Apple "iPhone 3GS"

+ Inbyggt 32 GB minne

+ Stort utbud av program, sk "apps" (applications)

+ Lättanvänd

+ Snabb respons på touchscreen

- Priset (Nytt olåst ex värderas runt fem till sex tusen)

- Begränsad frihet i operativsystemet (iPhone OS)

- Kameran kan vara bättre

Kameran är faktiskt riktigt bra för att vara 2 mb. Det är dock ingen zoom på den vilket jag inte gillar, medans man kan zooma in på bilder finfint. (sådana man tagit)

 

 

Sen kan man jailbreaka den också, så man kan ha ett custom interface, dock ett minus med det är att man måste typ jailbreaka varje gång det är en uppdatering.

Och det där med snabb touch, ja, den e faktiskt väldigt snabb. Min kompis har en Nokia något något, och den e sjukt segt jämfört med iphone.

 

(Och till er som sa "alla kommer rösta på iphone" - jag har en, så jag vet, haha.)

Redigerat av Rullis
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag skulle tro att det är sony ericsson SATIO. Jag vet inte men jag har alltid tyckt att Sony Ericsson's mobiler är extremt bra.

 

Håller inte riktigt med där. Visst, den är bra men inte bäst. Stor, klumpig och ganska seg på vissa saker. Däremot en väldigt bra kamera... Men annars är det inte så speciellt med den.

 

3. Apple "iPhone 3GS"

+ Inbyggt 32 GB minne

+ Stort utbud av program, sk "apps" (applications)

+ Lättanvänd

+ Snabb respons på touchscreen

- Priset (Nytt olåst ex värderas runt fem till sex tusen)

- Begränsad frihet i operativsystemet (iPhone OS)

- Kameran kan vara bättre

Kameran är faktiskt riktigt bra för att vara 2 mb. Det är dock ingen zoom på den vilket jag inte gillar, medans man kan zooma in på bilder finfint. (sådana man tagit)

 

 

Sen kan man jailbreaka den också, så man kan ha ett custom interface, dock ett minus med det är att man måste typ jailbreaka varje gång det är en uppdatering.

Och det där med snabb touch, ja, den e faktiskt väldigt snabb. Min kompis har en Nokia något något, och den e sjukt segt jämfört med iphone.

 

(Och till er som sa "alla kommer rösta på iphone" - jag har en, så jag vet, haha.)

 

Kameran är väll 3mb på 3GS och 2 på 3G?

 

Och dessutom har den multi touch och det är det nästan inga mobiler som har.

Efter jul ska jag äntligen köpa en iPhone! :D

Redigerat av CrossFall
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Swedishmoose

iphone är inte så bra som man kan tro! telefonen kostar ca 6000 kr och ska man kunna använda alla funktioner i den kostar abonemaget 600 kr månaden och då har jag inte räknat in sms och samtals kostnanden. den har ca 2 megapixel kamra. Den är bara dyrare.

Redigerat av Swedishmoose
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...