Hoppa till innehåll

Html/css Hemsida


Ceto

Rekommendera inlägg

Hej allesammans, jag har skapat en hemsida.

Detta är en test sida. jag har funderat på att köpa .se domän och fixa hemsida.

 

Min hemsida : http://SpelKossa.webege.com

 

Jag skulle vilja att ni kollar på det som jag har kodat.

 

IE 8 :

 

Alla ni som har internet explorer 8 högerklicka på hemsidan och tryck på visa källa.

 

 

FireFox :

 

Alla ni som har firefox högerklicka på hemsidan och tryck på visa källkod.

 

Jag skulle vilja veta om det finns något jag kan göra för att förbättra kodningen.

Jag skulle vilja lära mig att koda lite mer stiler jag kan grunderna i html och jag kan lite css.

 

 

Jag skulle vilja veta hur man kan göra en svart box som jag ska lägga in länkar så att den kommer till olika länkar typ som Start Spel Bilder, liknande

 

En annan sak att jag har ett litet problem,

jag har gjort en rödruta i mitten under texten. Den syns inte på internet explorer för mig så jag undrar om ni kan kolla om det finns på IE och om det inte kommer och ni vet problemet skulle jag vilja veta hur man gör.

 

Ni som har Firefox kan ni vara snälla och göra samma sak?

 

MVH Ceto :)

Redigerat av Ceto
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ett tips är att ta källkoden i en extern fil (Gör en "style.css") fil, med all din css kod, stoppa den i samma mapp som din hemsida, och skriv in "<LINK href="style.css" rel="stylesheet" type="text/css">" (utan ") inom <head></head> taggen.

 

För att ändra din länkfärg, skriv in denna kod i css koden:

 

a {

text-decoration: none;

color: #FFFFFF;

}

 

Ändra FFFFFF till den färg du vill ha.

 

Mitt största tips är helt enkelt att gå in på sidor så som webdesignskolan osv, och lära dig själv.

 

Vill du fråga någonting om din hemsida, eller om du behöver hjälp eller något, så adda mig bara på msn:

 

[email protected]

 

EDIT: Vad jag kan se, så har du inte avslutat <head> taggen (</head>).

Redigerat av 95alexander95
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

* Du har dubbla uppsättningar av head och body taggarna. Det är inte bra.

* Som Alexander skrev. Flytta all css till en egen fil.

* Använd bara css för att kontrollera hur sidan ser ut och visas, bortsett från html taggarn alltså... Då menar jag att du ex. ska ta bort (align="left") och istället använda css (text-align:left;)

 

Börja med det, så kan man titta lite närmare på det sen.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag kan koda... CSS och HTML men jag fattar inte hur man ska göra typ i css kolla detta :

 

.box {

border: 10px;

padding: 0px;

margin: 0;

}

 

HTML :

 

<head>

<link href="style.css" rel="stylesheet" type="text/css">

 

<body>

<div style="border: 10px;>

<div class="box">

<p>Hej detta är en bra sida.</p>

<div></body>

<

</head>

 

???

 

Jag ska koda en ny sida.. asså jag ska updatera det jag har gjort. så kan ni kolla då.

Jag vill veta hur jag kan göra en svart linje ovanför den röda boxen och i den linjen ska jag lägga till buttons.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Eminem4Life

Hej allesammans, jag har skapat en hemsida.

Detta är en test sida. jag har funderat på att köpa .se domän och fixa hemsida.

 

Min hemsida : http://SpelKossa.webege.com

 

Jag skulle vilja att ni kollar på det som jag har kodat.

 

IE 8 :

 

Alla ni som har internet explorer 8 högerklicka på hemsidan och tryck på visa källa.

 

 

FireFox :

 

Alla ni som har firefox högerklicka på hemsidan och tryck på visa källkod.

 

Jag skulle vilja veta om det finns något jag kan göra för att förbättra kodningen.

Jag skulle vilja lära mig att koda lite mer stiler jag kan grunderna i html och jag kan lite css.

 

 

Jag skulle vilja veta hur man kan göra en svart box som jag ska lägga in länkar så att den kommer till olika länkar typ som Start Spel Bilder, liknande

 

En annan sak att jag har ett litet problem,

jag har gjort en rödruta i mitten under texten. Den syns inte på internet explorer för mig så jag undrar om ni kan kolla om det finns på IE och om det inte kommer och ni vet problemet skulle jag vilja veta hur man gör.

 

Ni som har Firefox kan ni vara snälla och göra samma sak?

 

MVH Ceto :)

vilka program använder du funderar på att göra en hemsida jag med :lol:
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ser väl bra ut, personligen gillar jag inte sidor som är uppbyggda av 90% css som din är. Sedan har alla bra webbsidor ha så att man kommer till startsidan när man klickar på bannern.

 

Annars är den snygg.

Redigerat av WASD
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ja jag kan fixa det så att man klickar på bannern men ska jag fortfarande ha Start i menyn då ?

 

@Eminem4life - "Jag använder inga program" Jag skriver allt i anteckningar.

Självklart så ksa du ha start kvar. Annars så är det många som inte hittar till startsidan...
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

HEMSIDAN ÄR UPPDATERAD :

  • Jag har lagt till ett spel på hemsidan.

Jag skulle behöva lite hjälp med att göra headern/bannern till en link.

 

Sen skulle jag vilja veta om det finns något sätt att lägga in spel så att man inte behöver göra .html sida för varje spel.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

×
  • Skapa ny...