Hoppa till innehåll

.:grafikkort:.


mashemoto
 Dela

Rekommendera inlägg

Hej!

 

Mitt gamla grafikkort har pajjat så jag tänkte att det kanske var dags för att inhandla ett lite bättre medans man ändå är i farten.

Tänkte spendera ungefär 700 kronor på grafikkortet, kan nog punga ut med 800 om det skulle behövas.

 

Jag har kollat på 2 olika kort, ett från Nvidia och ett från ATI, Min farsgubbe påstår att han och hans kompisar har haft mycket problem med ATI-korten och att det är skitkort, så därför undrar jag även om det är sant att det lätt blir problem med ATI-korten.

 

Detta är dom två korten jag kollat på hittills, Vilket verkar vettigast?

 

ASUS RADEON HD4670 512MB: http://www.netonnet.se/art/dator/datorkomp...8118358,4037%29

 

Gainward Geforce GT 220 512MB: http://www.netonnet.se/art/dator/datorkomp...8125458,4038%29

 

PS. kom gärna med förslag, helst från netonnet eftersom att jag behöver ett grafikkort ganska fort.

 

 

 

OBS!

JAG VILL INTE HA NÅGRA ONÖDIGA SVAR OM ATT JAG BORDE LÄGGA UT MER ELLER ATT JAG INTE FÅR NÅGOT BRA KORT FÖR DOM PENGARNA.

Redigerat av Ferad
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Mellan de du valt ligger HD 4670 en bit före Gt 220 i precis allt. Att Ati skulle vara sämre är bara struntprat Dock så vet jag en del som skulle klaga på Ati:s lite sämre drivrutiner. Man måste tex ofta ladda ner nya när ett nytt spel kommer ut. Men om du inte piratkopierar 2 veckor innan spelet släpps så överlever du. ^^

 

Ända det jag vill försöka omvända dig för är butik, köp från inet och lägg till https://www.inet.se/kampanj/kampanj/fraktfr...ockers/6101343/ så ska du se att priset gick ner lite.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Att ATI är "skit" vet jag inte, men vad jag vet är ATI korten kända för att bli ganska varma.. Har ATI Radeon 4650 i min bärbara, men märker inte av någon värme alls, så jag vet inte riktigt, men min kompis stationära stänger av sig p.g.a. överhettning när han spelar, och det är ingen dålig dator... (Han har ATI).

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Att ATI är "skit" vet jag inte, men vad jag vet är ATI korten kända för att bli ganska varma.. Har ATI Radeon 4650 i min bärbara, men märker inte av någon värme alls, så jag vet inte riktigt, men min kompis stationära stänger av sig p.g.a. överhettning när han spelar, och det är ingen dålig dator... (Han har ATI).

Det beror på andra saker också. Jag har hört att PowerColors kort kan bli ganska varma, och de är bland de billigaste man kan köpa. Jag har Gigabytes HD4850, som var en hundring dyrare en PowerColors när jag köpte den, och jag har aldrig haft några problem med kylning.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Att ATI är "skit" vet jag inte, men vad jag vet är ATI korten kända för att bli ganska varma.. Har ATI Radeon 4650 i min bärbara, men märker inte av någon värme alls, så jag vet inte riktigt, men min kompis stationära stänger av sig p.g.a. överhettning när han spelar, och det är ingen dålig dator... (Han har ATI).

har han ens nån kylning i den?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Att ATI är "skit" vet jag inte, men vad jag vet är ATI korten kända för att bli ganska varma.. Har ATI Radeon 4650 i min bärbara, men märker inte av någon värme alls, så jag vet inte riktigt, men min kompis stationära stänger av sig p.g.a. överhettning när han spelar, och det är ingen dålig dator... (Han har ATI).

har han ens nån kylning i den?

 

Jag tänker inte ens svara på den kommentaren.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

köpte Denna, men så fort jag installerat drivrutinerna och jag startar om datan så slutar det fungera när windows är färdigstartat(altså efter bootscreen, dvs. när man precis kommit fram till skrivbordet) så blir skärmen helt svart. men om jag tar bort grafikkortet och ansluter skärmen till det som e integrerat i moderkortet så fungerar skärmen så jag vet att det e grefikkortet, och det är när drivrutinerna blir installerade det börjar dampa

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...