DiRtY Skrivet 28 December 2009 Författare Rapport Dela Skrivet 28 December 2009 Ajdå. Håller med 90LIVE issåfall, ta de senaste du länka.blev de, och vilket ljud, super nöjd, ska bara prova hur det funkar att köra från dvd-spelaren genom 2xRCA senare. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
D48 Skrivet 28 December 2009 Rapport Dela Skrivet 28 December 2009 Ajdå. Håller med 90LIVE issåfall, ta de senaste du länka.blev de, och vilket ljud, super nöjd, ska bara prova hur det funkar att köra från dvd-spelaren genom 2xRCA senare. Oj då! På skalan 1 till 10, hur bra tycker du dom är? Ska nog själv köpa ett par. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
DiRtY Skrivet 28 December 2009 Författare Rapport Dela Skrivet 28 December 2009 Ajdå. Håller med 90LIVE issåfall, ta de senaste du länka. blev de, och vilket ljud, super nöjd, ska bara prova hur det funkar att köra från dvd-spelaren genom 2xRCA senare. Oj då! På skalan 1 till 10, hur bra tycker du dom är? Ska nog själv köpa ett par. ljudet och basen är ju fantastiskt, men har inte hunnit prova att koppla dem till andra saker än datorn än, så vågar inte säga. Men ska testa imorgon så återkommer då. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
DiRtY Skrivet 29 December 2009 Författare Rapport Dela Skrivet 29 December 2009 skulle testa att koppla in xbox:et och dvd-spelaren idag. Men behöver lite hjälp med det nu:D Ingen av dem har vanlig 3,5mm ingång så då går inte det. Den enda ingången som finns kvar på högtalarna är en röd och en vit RCA och där står det nåt med Auxility input. Från dvd spelaren har jag en vit och en röd Rca där det står audio output så är det bara att köpa en vit och en röd sån hane-hane kabel? Från xbox:et har jag en vanlig komponent med 1 röd och en vit RCA för ljud, men då måste jag ha två hane-hona kabel. så frågan är nu om det kommer funka och vart man köper vanliga RCA kablar? Och sen en sak till, spelar det någon roll vilken frg det är elelr kan man typ ta en gul och sätta från en röd till en röd och det funkar. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
ArgSnickare Skrivet 29 December 2009 Rapport Dela Skrivet 29 December 2009 skulle testa att koppla in xbox:et och dvd-spelaren idag. Men behöver lite hjälp med det nu:D Ingen av dem har vanlig 3,5mm ingång så då går inte det. Den enda ingången som finns kvar på högtalarna är en röd och en vit RCA och där står det nåt med Auxility input. Från dvd spelaren har jag en vit och en röd Rca där det står audio output så är det bara att köpa en vit och en röd sån hane-hane kabel? Från xbox:et har jag en vanlig komponent med 1 röd och en vit RCA för ljud, men då måste jag ha två hane-hona kabel. så frågan är nu om det kommer funka och vart man köper vanliga RCA kablar? Och sen en sak till, spelar det någon roll vilken frg det är elelr kan man typ ta en gul och sätta från en röd till en röd och det funkar. Har inte högtalarna en sån där klassisk grön audio kabel? isåfall kan du ju koppla med en RCA audio adapter. röd hona, vit hona - grön hona. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
saverty Skrivet 29 December 2009 Rapport Dela Skrivet 29 December 2009 Virrigt det blev där :P Men om jag förstod så blir det något så här: Xbox:et Har du redan det du behöver, stoppa in RCA paret i högtalaren sedan den gula till tvn ( eller om du kör RGB så går dem till tvn och den gula utesluter du). Dvdn: Precis som du säger ska du köpa en RCA kabel - http://www.clasohlson.se/Product/Product.aspx?id=143387007 Det där sista var lite klurigt att förstå, om du skulle klippa av en röd och en gul och sedan tvinna ihop dem går det såklart men går den direkt från scarten är det videons signal. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
DiRtY Skrivet 29 December 2009 Författare Rapport Dela Skrivet 29 December 2009 problemet med xbox:et är att den är för kort för att sitta i tv:n och basen samtidigt så behöver förlängningskabel. sen så är både den på xboxet en hane och inte hona och jag har inte hittat nån hane-hona utan bara hane-hane. skulle testa att koppla in xbox:et och dvd-spelaren idag. Men behöver lite hjälp med det nu:D Ingen av dem har vanlig 3,5mm ingång så då går inte det. Den enda ingången som finns kvar på högtalarna är en röd och en vit RCA och där står det nåt med Auxility input. Från dvd spelaren har jag en vit och en röd Rca där det står audio output så är det bara att köpa en vit och en röd sån hane-hane kabel? Från xbox:et har jag en vanlig komponent med 1 röd och en vit RCA för ljud, men då måste jag ha två hane-hona kabel. så frågan är nu om det kommer funka och vart man köper vanliga RCA kablar? Och sen en sak till, spelar det någon roll vilken frg det är elelr kan man typ ta en gul och sätta från en röd till en röd och det funkar. Har inte högtalarna en sån där klassisk grön audio kabel? isåfall kan du ju koppla med en RCA audio adapter. röd hona, vit hona - grön hona. jo, men den ska ju sitta i datorn, vill ha i alla sakerna samtidigt orkar inte hålla på och byta. hittade förlängnings kabel på teknikimagsinet nu. så behöver alltså. 2 st RCA adapter 1 x hane - 2 x hona Ansl. phono 2,5 m 4xRCA Förl. phono 2,5 m Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
saverty Skrivet 29 December 2009 Rapport Dela Skrivet 29 December 2009 (redigerat) Aha då förstår jag, men för en gångs skull har vi en människa som verkar veta vad han snackar om så jag tror du kan gräva lite själv. ;) Kan tipsa om http://www.clasohlson.se/product/category....p;collapse=true. De har alla lösningar du behöver. Edit: Glöm inte bort att kolla hela sidan som så många verkar missa... Redigerat 29 December 2009 av saverty Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
DiRtY Skrivet 29 December 2009 Författare Rapport Dela Skrivet 29 December 2009 hittade en 3xRCA - 3xRCA här hemma som fick sitta i dvd, o jävlar vilket skön känsla:D Såg att de hade de andra grejerna jag behöver på teknikmagasinet så ska åka ut dit nån gång i vecka och fixa dem, så ska vi se hur gött det blir att spela sen:D Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Hayna Skrivet 30 December 2009 Rapport Dela Skrivet 30 December 2009 Nja issåfall är http://www.siba.se/Products/Product.aspx?id=3057487 bättre. Basen såg lite liten ut och effekten var väl inte den bästa. Rekommenderar fortfarande dem första mest dock. Dom har jag fett bra bas! Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Luxaxix Skrivet 30 December 2009 Rapport Dela Skrivet 30 December 2009 *Lånar tråden lite grann* Jag är rädd att jag råkat spränga mina diskanter 'lite grann', körde upp ljuder på ca 65% idag och det gick knappt vara i rummet, nu knäpper det lite grann i högtalarna, jag inbillar mig att det knäpper mer vid actioner på datorn t.ex scrollning, dock var inte högtalarna inkopplade när jag kände av det ^^ Anyway, går det göra något åt det här? Skruva isär eller dylikt? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
D48 Skrivet 30 December 2009 Rapport Dela Skrivet 30 December 2009 (redigerat) Det låter i mina högtalare när jag scrollar på sidor. Tror att det är normalt eller gjorde det så innan? Redigerat 30 December 2009 av 90LIVE Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.