Rovarkungen Skrivet 12 Augusti 2011 Rapport Dela Skrivet 12 Augusti 2011 (redigerat) Guggo du svarade ju inte seriöst på ett enda av mina argument nu. @Oroletfns: Så du tycker att sveriges kungahus ska bli som någon sorts big brother där media och folket kan rösta bort en dålig statschef och sen skicka in en ny deltagare?Nej, nej, nej. Men om han (eller hon) beter sig direkt olämpligt så får någon annan ta tronen.EDIT: Med någon annan menar jag såklart tronarvingen, finns ingen sådan blir det någon annan från kungafamiljen. Redigerat 12 Augusti 2011 av Oroletfns Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Mumutio Skrivet 12 Augusti 2011 Rapport Dela Skrivet 12 Augusti 2011 Nej, nej, nej. Men om han (eller hon) beter sig direkt olämpligt så får någon annan ta tronen.EDIT: Med någon annan menar jag såklart tronarvingen, finns ingen sådan blir det någon annan från kungafamiljen.Vem bestämmer vad som är olämpligt då? Media? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Raptio Skrivet 3 September 2011 Rapport Dela Skrivet 3 September 2011 Monarki implicerar en stat eller auktoritet över folket, även om Sverige med en stat som innebär monopol inom artificiella gränser tjänar mer pengar på monarkin än om man inte hade haft det hade folket och ekonomin i det stora hela tjänat mer pengar utan stat som förstör och blandar sig in i ekonomin tillsammans med monarkin som är en del av denna auktoritet. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.