Hoppa till innehåll

Problem Med Farsan...


fimpen
 Dela

Rekommendera inlägg

En fråga dock.. Började han dricka efter du var född eller före? Om han började efter så kanske det är något som byggts upp under tid av han egna misstag och inte någon gen i kroppen. Du borde inte ha alkoholberoende i dig om inte t.ex. din farfar har det eller din morfar, även om dem har varit alkoholister som din farsa så betyder det inte direkt att du har det. Brukar inte sånt skippa en generation eller två? Beror väl helt på personen också, informationen man får i sig innan han börjar dricka tyngre saker än lättöl på nån fest och sällskapet man är med.

 

Samt att du älskar säkert din farsa, du vill inte att han ska försvinna för x månader. Han kanske blir arg om du säger osv. Men det är fortfarande för hans eget bästa och ditt eget bästa, ingen vill ha en alkoholist till farsa. (dock hade det varit aaaaweeesome!)

Slutar han dricka förstår han vilken skada han gjort, blir kanske en bättre far osv.

Redigerat av ExorZ
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 32
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Leta efter all sprit i huset och häll ut det i avloppet. Då har han ingen sprit hemma och då kan han ej dricka, förhoppningsvis så orkar han inte sticka till systemet och handla nytt.

Nä men alkolmisbrukare brukar gå och handla? + Om han får reda på att du har helt utt allt, kan han kanske bli agresiv?
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Leta efter all sprit i huset och häll ut det i avloppet. Då har han ingen sprit hemma och då kan han ej dricka, förhoppningsvis så orkar han inte sticka till systemet och handla nytt.

Och istället blir bara aggressiv och börjar misshandla stackars sketunge?
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

En fråga dock.. Började han dricka efter du var född eller före? Om han började efter så kanske det är något som byggts upp under tid av han egna misstag och inte någon gen i kroppen. Du borde inte ha alkoholberoende i dig om inte t.ex. din farfar har det eller din morfar, även om dem har varit alkoholister som din farsa så betyder det inte direkt att du har det. Brukar inte sånt skippa en generation eller två? Beror väl helt på personen också, informationen man får i sig innan han börjar dricka tyngre saker än lättöl på nån fest och sällskapet man är med.

 

Samt att du älskar säkert din farsa, du vill inte att han ska försvinna för x månader. Han kanske blir arg om du säger osv. Men det är fortfarande för hans eget bästa och ditt eget bästa, ingen vill ha en alkoholist till farsa. (dock hade det varit aaaaweeesome!)

Slutar han dricka förstår han vilken skada han gjort, blir kanske en bättre far osv.

Det var innan jag föddes, han har druckit enda sen hans ungdom. Började med nån klassresa då vikarien köpte ut åt alla i hans klass. :o

 

Iaf så pratade jag lite med min morsa och hon förstod såklart på en gång vad som pågick, att han hade börjat dricka. Då det som sagt pågått i åratal nu. :/ Men nu hade han tydligen vägrat åka till sjukhuset ännu en gång och jag har pratat med han några gånger. Han värkar sluta dricka själv istället och antagligen har han bestämt sig och fått viljan att sluta. Han börjar ju bli bättre nu så.

 

Som jag har sagt typ 10 gånger nu så vill jag helst inte ha några fler svar direkt då jag har svaren och allting värkar lösa sig. :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 5 månader senare...

Tjena, har ett litet problem.

Det e såhär att min farsa har under ett längre tag tagit medicinen antabus som är mot alkoholmissbruk. Han har ibland supit så han hamnar på akuten. Nu värkar det som att han inte har tagit det här och det är precis som vissa andra perioder så har han ju såklart börjat dricka igen, han vär rätt full igår, då jag även såg en spritflaska (Whiskey tror jag) vid hans säng. Idag har han bara druckit en öl, och det gör inte mig något men om min morsa får reda på det så kommer jag ju inte få träffa han alls förens han är nykter då vi vet hur han får problem.

 

Jag vill ju träffa han, första veckan på en månad och så ska han börja dricka igen... Sen bor det en kompis här också för att hans farsa hade druckit så han blev aggressiv..

 

Nu är frågan. Ska jag säga till min morsa att jag har sett han full och hans sprit vid sängen? Eller ska jag låta det vara och se hur det blir om han missbrukar det igen?

 

EDIT: Mest chill skulle ju va om man höll käft (Om han lyckas inte missbruka det) och kanske man får lite. :D

Det här är en idiotisk fråga, men hur känns det när en förälder är full? Min mamma har varit det en gång annars blir dom aldrig det. Är det obehagligt? När en förälder är det dagligen alltså?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 4 veckor senare...

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...