Gäst DarkLight Skrivet 16 Januari 2010 Rapport Dela Skrivet 16 Januari 2010 (redigerat) Ja, jag har skapat ett gratisforum och jag kommer förmodligen få min ".se" domän inom kort och jag hade tänkt fråga er kunniga medlemmar som själva har/haft stora forum/hemsidor hur man lyckas med ett forum. Fuska.se har ju själv ett gratisforum, det körs på gratishost men ändå har hemsidan över 4 000 användare registrerade! Hur får man in medlemmar till ett forum? Behöver man själv göra hemsidan/forumet egenkodat? Eller går det bra på gratishosts? http://randomlevel.ecommunity.se/ = Är då mitt forum.. Tacksam för kunniga svar. Redigerat 16 Januari 2010 av DarkLight Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
WASD Skrivet 16 Januari 2010 Rapport Dela Skrivet 16 Januari 2010 Ett tips är att hålla sig vid ett forum och inte starta nya hela tiden, du har ju redan ett. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
swagzter Skrivet 16 Januari 2010 Rapport Dela Skrivet 16 Januari 2010 (redigerat) Installera eget phpBB forum via MySQL, på ett eget webbhotell, inte ha ett sånt där du har just nu. Som du ser, så är ju inte fuska's forum hostat på t.ex ecommunity.se eller sådant, utan på sin egna server, med hjälp av phpBB. Redigerat 16 Januari 2010 av 95alexander95 Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Kevve Skrivet 16 Januari 2010 Rapport Dela Skrivet 16 Januari 2010 (redigerat) Ja, jag har skapat ett gratisforum och jag kommer förmodligen få min ".se" domän inom kort och jag hade tänkt fråga er kunniga medlemmar som själva har/haft stora forum/hemsidor hur man lyckas med ett forum. Fuska.se har ju själv ett gratisforum, det körs på gratishost men ändå har hemsidan över 4 000 användare registrerade! Hur får man in medlemmar till ett forum? Behöver man själv göra hemsidan/forumet egenkodat? Eller går det bra på gratishosts? http://randomlevel.ecommunity.se/ = Är då mitt forum.. Tacksam för kunniga svar. Fuska.se är inget gratisforum och är inte hostad på en gratishost. http://www.invisionpower.com/ http://www.axbyte.se/ Det är dom två som 'är' fuska.se kan man säga. Och det är över 40.000 användare registrerade på fuska.se Redigerat 16 Januari 2010 av Critical Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Katt Skrivet 16 Januari 2010 Rapport Dela Skrivet 16 Januari 2010 (redigerat) EDIT: Critical hann före. Men men behöver varken koda eller betala något för att göra en bra sida. Men det kan vara bra att kunna koda om man vill ha ett unikt utseende på sin hemsida. Det viktigaste är att du har en idé om vad din sida ska handla om. För att få mer medlemmar till sin sida finns det olika sätt att gå tillväga: Man kan göra reklam, berätta för ens kompisar, skriva in sökord (sk. taggar) som sedan sökmotorspindlarna fiskar upp. Det finns säkert ett flertal trådar här som handlar om hur man får folk till sin sida och det går lätt att hitta information om detta med hjälp av valfri sökmotor. Redigerat 16 Januari 2010 av TheCat Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Kuddie Skrivet 17 Januari 2010 Rapport Dela Skrivet 17 Januari 2010 Något annat är också att fixa en design till sidan. Inte för mörk, inte för ljus. Något som passar det sidan handlar om. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
WASD Skrivet 17 Januari 2010 Rapport Dela Skrivet 17 Januari 2010 Man ska inte spamma folk och be dem att bli medlemmar, då får sidan ett dåligt rykte. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
SneekerN Skrivet 17 Januari 2010 Rapport Dela Skrivet 17 Januari 2010 Man ska inte spamma folk och be dem att bli medlemmar, då får sidan ett dåligt rykte. Sjävklart är det ju så, men man kan ju alltid säga till sina kompisar att kika in och säga vad de tycker. ;D Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
TiredRacoon Skrivet 17 Januari 2010 Rapport Dela Skrivet 17 Januari 2010 Installera eget phpBB forum via MySQLHmh, du verkar inte riktigt veta vad du snackar om :P "Via MySQL", dummaste jag hört. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
swagzter Skrivet 18 Januari 2010 Rapport Dela Skrivet 18 Januari 2010 Installera eget phpBB forum via MySQLHmh, du verkar inte riktigt veta vad du snackar om :P "Via MySQL", dummaste jag hört. Med hjälp av. Du måste ju ha en databas att lagra alla poster, användare, inlägg osv. i. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Kevve Skrivet 19 Januari 2010 Rapport Dela Skrivet 19 Januari 2010 Installera eget phpBB forum via MySQL Hmh, du verkar inte riktigt veta vad du snackar om :P "Via MySQL", dummaste jag hört. Med hjälp av. Du måste ju ha en databas att lagra alla poster, användare, inlägg osv. i. Du installerar inte ett phpbb forum med hjälp av mysql heller. MySQL är bara en databas, den har ingenting att göra med installationen av forumet att göra, förutom att du skriver in ditt databasnamn och pw i installationen, för att den ska kunna lagra all information där. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
swagzter Skrivet 19 Januari 2010 Rapport Dela Skrivet 19 Januari 2010 Installera eget phpBB forum via MySQL Hmh, du verkar inte riktigt veta vad du snackar om :P "Via MySQL", dummaste jag hört. Med hjälp av. Du måste ju ha en databas att lagra alla poster, användare, inlägg osv. i. Du installerar inte ett phpbb forum med hjälp av mysql heller. MySQL är bara en databas, den har ingenting att göra med installationen av forumet att göra, förutom att du skriver in ditt databasnamn och pw i installationen, för att den ska kunna lagra all information där. Du säger det ju själv. Blir ganska svårt att installera utan att ta hjälp av MySQL. Vilka andra steg finns det annars i installationen om vi räknar bort allt som har med MySQL att göra? Att ladda upp forumet på servern eller? ;) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.