Hoppa till innehåll

Hög Ping I Cs 1.6


t00ncheat
 Dela

Rekommendera inlägg

Halloh. Nu är det så att jag har en väldigt skiftande ping när jag spelar cs :S

Det konstiga är att jag inte hade det förut utan det har börjat nu och hållt på nån vecka eller nå.

Jag har 2 mbit/s internet tror jag. Och det är 3 st som sitter på samma genom en router.

Pingen kan vara normal typ 1 minut sen stiger den till 300-350 sen går den ner till 200 sen typ 130 sen är den normal ett tag igen..

Har ni nå tips för att jag ska lösa det eller finns det inga förutom att köpa bättre internet etc.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Fixa inställningarna.. :

 

rate 25000 (mindre än 100 mbs mer 100MB's + rate 30000)

cl_cmdrate 30 ( mindre än 100 mbs, 100MB's eller mer cl_cmdrate 101)

fps_max 101 ( Vertical sync ska vara av för att du ska få max fps.)

 

asså det finns masser du kan söka på google cs rates and settings. Jag vet att det finns "resultat" så försök att söka.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Ja det är jag som äger SyndroM-Gaming och ja jag känner FROONT vi spelar hela tiden tillsammans.

 

Men detta är OFF-TOPIC och jag vill inte få några varningar. Om du vill något speciellt kan du PMA mig istället för att skriva här i forumet.

 

ON-TOPIC :

 

Det bästa du skulle kunna göra är att köpa ett bättre internet. Laggar det inte när du spelar? Då är det lugnt skit i pingen.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

ON-TOPIC :

 

Det bästa du skulle kunna göra är att köpa ett bättre internet. Laggar det inte när du spelar? Då är det lugnt skit i pingen.

Man kan tyvärr inte skita i pingen, även om det inte laggar. Det beror på att många servrar har en maxgräns på 100-200 ping. Men vill ju inte bli kickad hela tiden :/.

Redigerat av ReMemberMe
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst CrazyCake

Då gör man en inställning som drar ner på ping.

 

Rate 25000

cl_cmdrate 10

cl_cmdupdaterate 20

Kan säga att det blir mycket värre att köra sådär.

Bättre ping kanske, Men mer ostabilt i spelet.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Nej det gör inget jag brukar köra så IBLAND och det fungerar fin fint, då jag får 0-15 ping.

Din ping beror ju på vad serverdatorn har för internet. blalbla (minns inte ordet) och ditt egna internet.

Så inte fan behöver han ha samma PING som du har . :o?

 

Ofta att rates fixar pingen? Kan man få en SERIÖS länk från Steams forum eller något? Skulle underlätta.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

 Dela

×
  • Skapa ny...