Hoppa till innehåll

Virus

Gäst Alol

63 medlemmar har röstat

Du har inte behörighet att rösta eller se resultaten från denna omröstningen. Vänligen logga in eller bli medlem för att rösta.

Rekommendera inlägg

Jag undrar hur många av ni fuska medlemmar vet risken med virus och vad ni använder för att motverka detta

Denna video visar lite om virusar.

Vad har ni haft för virus, vad använder ni för anti-virus och vad gör du när du får ett virus.

Det är det man undrar här.

Haft 4 Malwares på min nuvarande dator.

No Cookie crap talk, please!

Redigerat av jakuln
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Nej, självfallet inte.

Ja, självfallet.

Använder AVG Anti-Virus FREE, varnar den om nåt så tar jag bort det, blir det nåt allvarligt fel så säger jag till min mamma som är IT-utbildad.

Avg är ganska bra. Men det finns bättre.

jag klickar alltid på popups och ser alltid till att mitt antivirus och min brandvägg är inaktiverad!!!111
Ehhhh? :huh:

Seriösa svar tack. <_<

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

såvida det inte är nån banner som utmanar mig att göra 20 armhävningar fortare än boten. ;)

QFT :D

Jag har Avira Antivir, gratis, men gratis virus skydd brukar vara lika bra som betalda. Bra nog för folk som inte googlar på "How to send a virus to a friend in a gif file without them noticing plex" sen försöker hitta.

Virus jag haft är väl ofarliga trojanska hästar. Fick dock ett nice virus som jag faktiskt tyckte funkade väldigt bra, övertygande osv. Poppade upp en ny Google Chrome ruta med en Gif fil som visade att mitt AntiVir program (vilket sidan hade tagit reda på att jag hade) sökte efter virus, samt att den hittade några. Sen bad den mig ta bort dom med en Delete knapp. Samtidigt poppar mitt riktiga Antivir program upp och säger att ett malicious program försöker komma in, drog delete och slog av den nya google chrome rutan. Tyckte dock det var väldigt övertygande OM den inte hade öppnat en ny Google chrome och sen att den scannade filer jag inte ens hade. Mappar med namn på engelska osv.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

jag klickar alltid på popups och ser alltid till att mitt antivirus och min brandvägg är inaktiverad!!!111

Om du gör det borde du skaffa 3 eller till och med kanske 5 bra anti-virusprogram som kan ta bort allt du har fått på din hårddisk :(

Alla ska vara installerade! Själv har jag 5 st olika anti-virusprogram på min dator. Allt flyter på men min CPU jobbar som bara den!

Men nej, jag klickar inte på pop up eller ngt sånt. (bara på skolans datorer).

Använder AVG free 9.0 och ad-aware.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

• Skapa ny...