insanity Skrivet 1 Februari 2010 Rapport Dela Skrivet 1 Februari 2010 Vad tycker ni om klassisk musik? Typ av den stilen som spelades på Play!-konserterna där en symfoni-orkester framför musiken. Efter två vistelser till Play! och en bokning till kommande Castlevania-konserten så har jag börjat lyssna mer på klassisk musik för att vidga mina vyer så att säga :P Så jag skulle vara tacksam för alla möjliga tips av klassisk musik. Har förresten också bokat in mig på min första "klassiska konsert" om man kan säga så, på Berwaldhallen i Stockholm, och det var gratis inträde för alla upp till 23år! Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
MaryJane Skrivet 1 Februari 2010 Rapport Dela Skrivet 1 Februari 2010 har hört att man blir smart av klassisk musik :P Men det är verkligen inte min grej. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Organism Skrivet 2 Februari 2010 Rapport Dela Skrivet 2 Februari 2010 How come? - Lyssnar man riktigt noga märker man hur kraftfull och underbar musiken egentligen är. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Baranoi Skrivet 2 Februari 2010 Rapport Dela Skrivet 2 Februari 2010 Jag lyssnar inte jätteofta på klassisk musik, och då blir det mest orkestrala stycken till filmer och sånt (t.ex hela albumet från Pirates of the Carribean 1 är väldigt välkomponerat). Överlag tycker jag att klassisk musik är trevligt att lyssna på och otroligt mycket bättre än dagens populärmusik. Det är mycket de klassiska dragen som finns i power metal (Rhapsody, Stratovarius) och metal överhuvud taget som lockar. Episka melodier, harmoniska stämmor, spännande uppbyggnad; helt enkelt spännande musik. Självklart måste det inte vara spännande, det kan också vara olidligt tråkigt (jag dör lite inombords varje gång jag hör Pachelbel's Kanon i D). Kan rekommendera Wagner eller någon sån kompositör. Maffig, lite mörk och tung musik med mycket melodier. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Ceto Skrivet 2 Februari 2010 Rapport Dela Skrivet 2 Februari 2010 Nej det är inte min stil, jag lyssnar på hardstyle :P Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Escain Skrivet 2 Februari 2010 Rapport Dela Skrivet 2 Februari 2010 Jag älskar Play!-konserter, Distant Worlds och dylikt. Önskar jag hade råd/tid att gå fler liknande konserter... Sen tycker jag om Chopin också, har inte tagit mig tid att lyssna på fler kompositörer. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Simple Skrivet 3 Februari 2010 Rapport Dela Skrivet 3 Februari 2010 Det ska vara de mörka och dystra styckena, tycker av någon anledning att de flesta glada stycken är så tråkiga på något sätt, men klassisk musik är underbart överlag. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Cakeguy Skrivet 3 Februari 2010 Rapport Dela Skrivet 3 Februari 2010 Suger imo. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
insanity Skrivet 3 Februari 2010 Författare Rapport Dela Skrivet 3 Februari 2010 Jag älskar Play!-konserter, Distant Worlds och dylikt. Önskar jag hade råd/tid att gå fler liknande konserter... Sen tycker jag om Chopin också, har inte tagit mig tid att lyssna på fler kompositörer. Jag har också hört att man blir smartare av att lyssna på klassisk musik, det är därför man ska som gravid spela mycket klassisk musik i hemmet o så :) Om du vill gå på liknande konserter så borde du kolla in denna sida, de har ju gratis inträde för alla som är upp till 23, så via länken där kan du fixa din biljett till en spelning om du vill gå :) http://www.sr.se/cgi-bin/berwaldhallen/pro...review=db"" target="_blank">Moment 23 Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Baranoi Skrivet 3 Februari 2010 Rapport Dela Skrivet 3 Februari 2010 Angående det där med intelligens skulle jag säga att man inte blir smart av att lyssna på klassisk musik. Det är snarare det att man måste vara smart för att uppskatta det. :) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Organism Skrivet 4 Februari 2010 Rapport Dela Skrivet 4 Februari 2010 Nej det är inte min stil, jag lyssnar på hardstyle :P Hade du sett en Sagan om Ringen film med hardstyle som soundtrack musik hade det väll inte varit lika intressant? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
SmeK Skrivet 7 Februari 2010 Rapport Dela Skrivet 7 Februari 2010 Älskar att höra en orkester som spelar musik från spel och film titlar Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.