Hoppa till innehåll

Laptop Blir Jättevarm Varför


Gäst nomercy421

Rekommendera inlägg

Gäst nomercy421

Hej, Just nu sitter jag med en laptop.

Alltså Touchpaden blir jätte het, efter ca; 3 timmar...

Sen undrar jag vad är CPU ? Är den Värmen på datorn?

Hur fixar man detta ?, är jätte tacksam för svar!

Redigerat av nomercy421
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

CPU (Central Processing Unit) = Processorn

 

Jag har ingen vidare koll på bärbara datorer.

Men jag har läst att batteriet kan sitta under eller väldigt nära touchpaden. Så den blir alltså varm av värmen som kommer från batteriet.

Dock så har jag ingen lösning på det.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst nomercy421

Laptopen måste typ få lite luft på underdelen. Det brukar hända mig med, att laptopen blir varm efter några timmar, och senare stängs av. Eller så kan fläkten i datorn vara kass.

tack för svar, testar att sätta under några kasseter... så det blir lite ut rymme under datorn...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

CPU (Central Processing Unit) = Processorn

 

Jag har ingen vidare koll på bärbara datorer.

Men jag har läst att batteriet kan sitta under eller väldigt nära touchpaden. Så den blir alltså varm av värmen som kommer från batteriet.

Dock så har jag ingen lösning på det.

Batteriet sitter sällan under touchpaden på bärbara vad jag sett och kommer ändå inte att bli speciellt varmt.

 

Däremot borde du ta och dammsuga ur fläktportarna, kan hjälpa en hel del och så kan du lyfta upp datorn lite där bak, det hjälper också.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

http://pcforalla.idg.se/ är däremot en bra sida du kan alltid börja med ;) och vad jag tror än så länge så är det batteriet som blir varmt och det finns en risk att den kan börja brinna. Fanns en artikel i pcföralla där det stod att Packard Bell varnar alla som har packard bell bärbara datorer att batteriet kan börja brinna. Själv har jag ingen lösning heller men det är ju alltid bäst att köpa något som kyler ner den eller läs lite i pcföralla, båda kan vara till nytta, man vet aldrig ;)
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

×
  • Skapa ny...