Gäst nomercy421 Skrivet 2 Februari 2010 Rapport Dela Skrivet 2 Februari 2010 (redigerat) Hej, Just nu sitter jag med en laptop. Alltså Touchpaden blir jätte het, efter ca; 3 timmar... Sen undrar jag vad är CPU ? Är den Värmen på datorn? Hur fixar man detta ?, är jätte tacksam för svar! Redigerat 2 Februari 2010 av nomercy421 Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
ELF Skrivet 2 Februari 2010 Rapport Dela Skrivet 2 Februari 2010 CPU (Central Processing Unit) = Processorn Jag har ingen vidare koll på bärbara datorer. Men jag har läst att batteriet kan sitta under eller väldigt nära touchpaden. Så den blir alltså varm av värmen som kommer från batteriet. Dock så har jag ingen lösning på det. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
MaryJane Skrivet 2 Februari 2010 Rapport Dela Skrivet 2 Februari 2010 Laptopen måste typ få lite luft på underdelen. Det brukar hända mig med, att laptopen blir varm efter några timmar, och senare stängs av. Eller så kan fläkten i datorn vara kass. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst nomercy421 Skrivet 2 Februari 2010 Rapport Dela Skrivet 2 Februari 2010 Laptopen måste typ få lite luft på underdelen. Det brukar hända mig med, att laptopen blir varm efter några timmar, och senare stängs av. Eller så kan fläkten i datorn vara kass. tack för svar, testar att sätta under några kasseter... så det blir lite ut rymme under datorn... Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst CrazyCake Skrivet 2 Februari 2010 Rapport Dela Skrivet 2 Februari 2010 Köp en kylplatta (Tror jag det hette). Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
D48 Skrivet 2 Februari 2010 Rapport Dela Skrivet 2 Februari 2010 Hur länge har du haft datorn? och under den tiden du har haft datorn har du nån gång gjort rent den? fläktar och sånt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
majskolv Skrivet 2 Februari 2010 Rapport Dela Skrivet 2 Februari 2010 hur stor skärm har den Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
SNUFFINATOR Skrivet 2 Februari 2010 Rapport Dela Skrivet 2 Februari 2010 Samma med min, min fläkt drar också åt sig skit mycket damm så att jag måste dammsuga den varje månad. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
CeZ Skrivet 2 Februari 2010 Rapport Dela Skrivet 2 Februari 2010 CPU (Central Processing Unit) = Processorn Jag har ingen vidare koll på bärbara datorer. Men jag har läst att batteriet kan sitta under eller väldigt nära touchpaden. Så den blir alltså varm av värmen som kommer från batteriet. Dock så har jag ingen lösning på det. Batteriet sitter sällan under touchpaden på bärbara vad jag sett och kommer ändå inte att bli speciellt varmt. Däremot borde du ta och dammsuga ur fläktportarna, kan hjälpa en hel del och så kan du lyfta upp datorn lite där bak, det hjälper också. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
sp3tan Skrivet 3 Februari 2010 Rapport Dela Skrivet 3 Februari 2010 http://pcforalla.idg.se/ är däremot en bra sida du kan alltid börja med ;) och vad jag tror än så länge så är det batteriet som blir varmt och det finns en risk att den kan börja brinna. Fanns en artikel i pcföralla där det stod att Packard Bell varnar alla som har packard bell bärbara datorer att batteriet kan börja brinna. Själv har jag ingen lösning heller men det är ju alltid bäst att köpa något som kyler ner den eller läs lite i pcföralla, båda kan vara till nytta, man vet aldrig ;) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
CeZ Skrivet 3 Februari 2010 Rapport Dela Skrivet 3 Februari 2010 Batterier blir som sagt inte speciellt varma vad jag varit med om, dom kan däremot öka något i temperatur när du laddar dom. Batterier som börjar brinna har nog mer med att det är låg kvalite på laddare eller batteri. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
majskolv Skrivet 3 Februari 2010 Rapport Dela Skrivet 3 Februari 2010 processorn är ganska varm på laptops Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.