Hoppa till innehåll

Snöväder - Kaos I Trafiken!


Gäst DarkLight
 Dela

Rekommendera inlägg

Gäst DarkLight

Här var jag bor finns det säkert över 2 meter snö och jag bor i Stockholm.

 

Det är kaos i trafiken. Tåg och bussar inställda och många går inte alls till skolan, då det kan vara farligt att ta sig ut på dessa hala vägar och kanske råka ut för en trafikolycka.

 

Vad tycker ni om detta?

 

Tog ni ledigt idag eftersom kaoset inträffat?

 

Det snöar ju utan att sluta. När kommer detta jävla snöande vara över någon gång?

 

Jag var själv sjuk idag så gick inte till min skola. Funderar faktiskt att ta ledigt hela denna vecka, så jag inte råkar ut för något riktigt farligt.

Redigerat av DarkLight
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 64
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Det var -28 i morse men vägarna var välplogade så det var bara att pallra sig till skolan. Min mopedbil startade inte på grund av kylan så jag fick åka med farsan. När jag kom hem såg jag att det uppstått en stor satans spricka över hela passagerardörren på mopedbilen för att det har vart så jävla kallt.

 

 

KUL

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst DarkLight

Det var -28 i morse men vägarna var välplogade så det var bara att pallra sig till skolan. Min mopedbil startade inte på grund av kylan så jag fick åka med farsan. När jag kom hem såg jag att det uppstått en stor satans spricka över hela passagerardörren på mopedbilen för att det har vart så jävla kallt.

 

 

KUL

Spelar ingen roll om vägarna är välplogade, det kan ändå ske en olycka. Det är halt under snön.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ganska sjukt där nere i Stockholm. Här i Västerbotten är det iallafall som vilken vinter som helst, ganska lungt.

 

Kan säga att jag är glad för jag bor här, inte för jag hatar Stockholm utan för det är "snökaos" där.

1+, här i norrland är det sådär nästan varje dag under vintern, men på sommaren är det hur varmt som helst. :P

"Snökaoset" pågick i ungefär 2 veckor här innan det slutade :o nu värkar det ju lugna ner sig så får hoppas det smälter snart.

 

Förstår mig inte på stockholmare, en dag med lite kyla och ni gnäller. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

ja, för 1 meter snö på mindre än 24h är ju helt normalt *host host*. särskilt som städerna här nere är lite större och inte klarar av/är byggda för sådana snömängder. det finns en anledning till att "städerna" i norr är mindre än i södra sverige.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Så du menar att VI är mesiga för att SL tror att Stockholm ligger vid ekvatorn? Du menar att jag skall GÅ 8 mil från T-Centralen i stockholm till mitt hus i Björnlunda, kl. 10 på kvällen i 20 minusgrader? Det skulle jag gärna vilja se dig göra, tuffa norrlänning.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

ja, för 1 meter snö på mindre än 24h är ju helt normalt *host host*. särskilt som städerna här nere är lite större och inte klarar av/är byggda för sådana snömängder. det finns en anledning till att "städerna" i norr är mindre än i södra sverige.

Högsta snömängden i Sverige är just nu 110 cm, så det låter otroligt att det kommit 100 cm snö i Göteborg idag.

Sen har inte snömängden något att göra med storleken på städerna...

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

ja, för 1 meter snö på mindre än 24h är ju helt normalt *host host*. särskilt som städerna här nere är lite större och inte klarar av/är byggda för sådana snömängder. det finns en anledning till att "städerna" i norr är mindre än i södra sverige.

Högsta snömängden i Sverige är just nu 110 cm, så det låter otroligt att det kommit 100 cm snö i Göteborg idag.

Sen har inte snömängden något att göra med storleken på städerna...

 

Han menade nog ang. trafiken etc.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...