Hoppa till innehåll

Problem Med Beställning - Vad Ska Man Göra?


isMaNnen
 Dela

Rekommendera inlägg

Hejsan! Nu är det så att jag har beställt 4st burkar Oasis Dust-it 50ml, från www.baresso.se

 

Efter att ha valt Postorder - > Postförskott under min beställning, väntade jag 2 dar tills ett sms kom ner i mobilen som sa att jag kan fara och hämta ut det hos DHL Service-Point i Gällivare, samma lokal som bussgods. tyckte jag lät konstigt då jag annars hämtar ut mina paket på Konsum i malmberget.

 

Men några dagar senare for jag och hämtade ut paketet, då gav jag mitt personnummer i kassan och sedan tog dem å hämtade mitt paket, till min förvåning kom han med 2st paket, å sedan när jag frågade "Hur mycket var det de kostade?" så sa han till mig att han inte tar hand om några betalningar. Tyckte jag lät konstigt, sa att jag hade beställt på postförskott och att de hade kommit hit, och tyckte det var konstigt. Då repeterade han "Jasså, det är ialafall inte jag som ska ha pengar, med lite tur kanske du kommer undan betalningen!"

 

Gick ut å satte mig i bilen och öppnade mina 2 paket, i första paketet såg jag vid första ögonkasted 2 burkar med dust-it burkar, sen kollade jag på en röd lapp som legade i påsen, och upptäckte att det var en FAKTURA! Kollade ner i påsen å då upptäckte jag att det var 4st burkar i påsen, tyckte jag var konstigt! Vad kan då vara i andra paketet lixxom?

 

Öppnade upp det andra å hittade 2 burkar till, OCH EN TILL FAKTURA! Extremt konstigt tyckte jag! Ena fakturan var på 207:- och den andra på 377:-. 377:- var priset som det skulle kosta enligt deras hemsida.

 

Så pratade med min morsa om det här, hon sa att dem egentligen inte ens har någon rätt att fakturera någon som är under 18, så jag tog och ringde upp företaget.

 

Vi upptäckte då att paketet med 2st dust-it burkar skulle egentligen ner till Åmål, alltså hade det kommit med fel till mig. Hon sa att jag kunde slänga mina 2 fakturor (SParat dem dock, utifall!) och att dem skulle då skicka en ny faktura (Till min e-mail!) på 4st burkar och jag kunde behålla dem extra 2 pga problemet som har uppstått.

 

Läste sedan på konsumentverkets hemsida, att fakturor som är skickade till personer under 18 år är ogiltliga.

 

Väntade 3 dagar, kom aldrig någon ny faktura på min e-mail. Ringde upp dem igen och då sa dem att dem skulle skicka en ny utifall den hade "fastnat" någonstans. Och denna faktura har jag heller inte sett röken av.

 

Så nu sitter jag med 6 burkar dust-it 50 ml, varav ingen jag har betalat för. Vad tycker NI att jag borde göra i detta fall? Helt enkelt skita i det och se vad som kan hända? Om jag läste rätt på konsumentverkets hemsida så är fakturan inte giltlig, och dem kan därav inte skicka det vidare till kronofogden.

 

Fast då kanske risken är att det kan kallas "stöld" när jag aldrig betalat för mina produkter. Jag är ialafall riktigt förvirrad vad jag borde göra! Hjälp?

Redigerat av isMaNnen
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Om de inte skickar en faktura inom ett år så slipper du betala.

 

Jag hade en jävla massa problem när jag beställde glasögon förra året, tog företaget först 2 månader att skicka glasögonen och sen två månader till för att skicka fakturan. >.< Fucktards.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...