Hoppa till innehåll

Combat Rogue


zkAro

Rekommendera inlägg

Tja.

 

Har ett problem med min rogue :s Saken är den att jag vill spela combat rogue, fast jag får ingen dps alls som combat.. Har dual spec som Assa/Combat PvE builds, och med min assassination drar jag omkring 5k dps på heroic training dummy, medans min combat spec bara drar omkring 3.6k. Vad är felet?

jag använder 20/51/0 combat spec som de flesta använder och jag har alltid SnD uppe osv. men ändå så får jag max bara upp till 3.6k dps.

 

anledning till att jag hellre vill spela combat rogue är för att jag tkr det är roligare, och mer chill :P

 

länk till armory om det skulle behövas med (jag vet, mitt gear suger): http://eu.wowarmory.com/character-sheet.xm...p;cn=Sm%C3%ADle

Om du spelar för att det är "roligare" och mer "chill" så sluta spela dirr.

Om du vill nå 5k dps så vill du väl lira icc25? Ja, då ska du inte spela för att det är chill, för jag tror inte någon vill ha en raidmedlem så bara spelar för skoj skull, jag vet att jag inte skulle.

 

Man ska alltid ta den specc som anpassar sig efter patch notes, nerfs och buffs.

Inte den som passar en, jag tar fanimig inte marksmanship hunter för det känns coolare, eller hur?

Nej men helt rätt, man spelar ju inte WoW för att det är kul, utan för att få höga siffror. Om Blizzard skulle gå efter din åsikt, skulle de förlora 90% av alla spelare. Seriöst, tänk efter förfan.

Utan höga siffror prioriteras man bort från raids, hur kul är det?

Det är ju tyvärr såna som du som gjort spelet till vad det är nu, siffror, siffror och återigen siffror.

När har det inte varit som det är nu?

Vanilla och TBC. Då man faktiskt behövde taktik och CC:a mobs, istället för mindless nuke. Då fanns inte heller GearScore, ett idiotiskt verktyg och som även det bygger på siffror.

Jag förstår inte din poäng, vad har jag gjort för att förstöra hur det var förut? Man behöver inte CC eller taktik längre eftersom Blizzard gjorde spelet mer casual friendly, så att de kan tjäna så mycket pengar som möjligt, och iom att alla plöjer igenom raids och får senaste tier nu för tiden istället för de dryga 20-30% som det brukade vara så vill ingen spela med de som inte har uberbra gear, något bara de få bästa hade förut. Det är ju inte spelarnas fel att det blivit som det är nu

 

Jag påstår inte att du förstört spelet, men snarare att folk som dig endast tänker på siffror. Varför inte försöka ha kul, se vad spelet faktiskt har att erbjuda än att stirra på de där sifforna som poppar upp mitt i skärmen hela tiden? Förresten är det knappast Blizzards fel att det blivit som det blivit, det var inte dem som införde GearScore och det är inte heller dem som felaktigt använder det, det är spelarna som gör det.

 

Folk som mig? Jag sa vad som är fakta, utan höga siffror prioriteras du bort från raids, inte vad jag tycker

 

Och sen att du säger att jag ska se vad spelet har att erbjuda? Raids, gear, PvP och att vara bra på spelet är vad det har att erbjuda, om jag ville ha stämning skulle jag spela Bioshock eller ICO eller nåt, inte WoW

 

Sen en sak jag inte förstår, varför är du så förbryllad över gearscore? Om man väljer att försöka skaffa gear genom pugs får man skylla sig själv att det inte går någon vart, det finns guilds för sånt, att det är höga krav på pugs är förståeligt, ingen vill ha med spelare med skitgear, så har det alltid varit, inte precis nytt

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 25
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Jag påstår inte att du förstört spelet, men snarare att folk som dig endast tänker på siffror. Varför inte försöka ha kul, se vad spelet faktiskt har att erbjuda än att stirra på de där sifforna som poppar upp mitt i skärmen hela tiden? Förresten är det knappast Blizzards fel att det blivit som det blivit, det var inte dem som införde GearScore och det är inte heller dem som felaktigt använder det, det är spelarna som gör det.

GearScore kom in när Blizzard satte in så man kunde se Item Level på gearen, vilket har funnits en lång stund bara att nu kan man själv slå igång om man vill se det eller inte.

 

Roligt spel när man wipear sönder på första trash i Ulduar fastän alla sitter i tanks. För att ingen har gearen som sedan drar ner dpsen.

 

Vill man ha en raid cleared för ett item t.ex. så drar man ju inte med scrub nubs som inte har gearen för att göra nog dps / nog healing / nog tanking, lättaste sättet att se om dem kan det var förut Gissningar, sedan Achievements, nu GearScore.

 

Det är personer som dig som förstör för spelare som vill spela spelet på en högre nivå och har roligare än nå scrubs som sitter på ToC10 fortfarande.

 

 

"Varför inte försöka ha kul, se vad spelet faktiskt har att erbjuda..."

 

Nämen... Det är kul att sitta på 800 rating, eller trash i ICC10.. Jättekul har jag hört.

 

Vad är roligast;

1. Downa Lich King 10 Man.

2. Downa Hakkar i Zul'Gurub.

3. Downa Edwin Van Cleef.

4. Downa Hogger.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Dom som klagar på att folk använder Gearscore är lata idioter som vill att ska komma till dem serverat på en silverbricka. Jag lyckades nå 5,1k Gearscore enbart igenom att PuG'a, köpa ett par crafted och köpa saker för badges, allt detta med bara ~3 days played på level 80.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag påstår inte att du förstört spelet, men snarare att folk som dig endast tänker på siffror. Varför inte försöka ha kul, se vad spelet faktiskt har att erbjuda än att stirra på de där sifforna som poppar upp mitt i skärmen hela tiden? Förresten är det knappast Blizzards fel att det blivit som det blivit, det var inte dem som införde GearScore och det är inte heller dem som felaktigt använder det, det är spelarna som gör det.

 

GearScore kom in när Blizzard satte in så man kunde se Item Level på gearen, vilket har funnits en lång stund bara att nu kan man själv slå igång om man vill se det eller inte.

 

Roligt spel när man wipear sönder på första trash i Ulduar fastän alla sitter i tanks. För att ingen har gearen som sedan drar ner dpsen.

 

Vill man ha en raid cleared för ett item t.ex. så drar man ju inte med scrub nubs som inte har gearen för att göra nog dps / nog healing / nog tanking, lättaste sättet att se om dem kan det var förut Gissningar, sedan Achievements, nu GearScore.

 

Det är personer som dig som förstör för spelare som vill spela spelet på en högre nivå och har roligare än nå scrubs som sitter på ToC10 fortfarande.

 

 

"Varför inte försöka ha kul, se vad spelet faktiskt har att erbjuda..."

 

Nämen... Det är kul att sitta på 800 rating, eller trash i ICC10.. Jättekul har jag hört.

 

Vad är roligast;

1. Downa Lich King 10 Man.

2. Downa Hakkar i Zul'Gurub.

3. Downa Edwin Van Cleef.

4. Downa Hogger.

 

Att du verkar förlita dig på GearScore bevisar ju bara min poäng. Anser du att man är en "scrub" om man fortfarande är kvar i TOC10? Min guild raidar fortfarande där, de hjälper nya medlemmar att geara upp etc. Inte fan är dem idioter för det. Visst, vi är inte übergearade, men det betyder inte att resultaten är dåliga. Det finns content som är utom räckhåll för oss, men det stör oss inte. Däremot om vi vill pugga en VoA10 nån gång och de kräver 5K+ GS, hur ska det se ut?

 

Du har ju förstås rätt i att Blizzard satte in itemlevel från första början, men både det och GearScore borde tas bort. Det finns personer med sämre gear och det finns personer med bra gear - det betyder inte att de inte kan prestera på samma nivå. Det enda man ser nuförtiden är siffror, dvs 5.2k GS eller mer - har man inte det är man värdelös i deras ögon. Jag förstår om ni end-game spelare vill ha era epics för er själva, varsågod och ändra vårat till blått, det stör inte mig. Men förlita er förfan inte på GearScore.

 

Dom som klagar på att folk använder Gearscore är lata idioter som vill att ska komma till dem serverat på en silverbricka. Jag lyckades nå 5,1k Gearscore enbart igenom att PuG'a, köpa ett par crafted och köpa saker för badges, allt detta med bara ~3 days played på level 80.
Lata idioter? Jag skulle nog snarare kalla dessa folk som använder GearScore för att avgöra hur duktig en spelare är för det. Ska det vara så jävla svårt att ta sig tid att fråga personen i fråga om denne har varit där förut, om denne kan tacts etc? Fråga efter achievementen, det brukar oftast räcka. Jag har själv en alt som jag nu gearat upp till ca 4.7k GS. Får jag komma in i TOC ens? Nej, det räcker inte ens till VoA för att ni anser att GearScore avgör vilken nivå spelaren ligger på.

 

Edit; Stavfel.

Redigerat av CrippLE
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Dom som klagar på att folk använder Gearscore är lata idioter som vill att ska komma till dem serverat på en silverbricka. Jag lyckades nå 5,1k Gearscore enbart igenom att PuG'a, köpa ett par crafted och köpa saker för badges, allt detta med bara ~3 days played på level 80.

Lata idioter? Jag skulle nog snarare kalla dessa folk som använder GearScore för att avgöra hur duktig en spelare är för det. Ska det vara så jävla svårt att ta sig tid att fråga personen i fråga om denne har varit där förut, om denne kan tacts etc? Fråga efter achievementen, det brukar oftast räcka. Jag har själv en alt som jag nu gearat upp till ca 4.7k GS. Får jag komma in i TOC ens? Nej, det räcker inte ens till VoA för att ni anser att GearScore avgör vilken nivå spelaren ligger på.

 

Edit; Stavfel.

 

Folk använder cheat som länkar achievements åt dem.

 

Det finns folk som har sämre gear och kan inte prestera på samma nivå som nån med bra gear men fortfarande vill komma in i raids. Dem som ligger på 5.2k gearscore presterar bättre än dem på 4k för det mesta (kan vara en prot human paladin också).

 

VoA är för folk som vill cleara det fort som satan och dra, ingen orkar carebear krama dig.

 

Ni är i ToC10 för att ni gearar upp folk. Inte för att ni är fast där. (Dock är ToC10 typ sämre gear än FoS PoS HoR HC)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

In my defense så är gearscore, /link achievement och sånt skit onödigt.

En "5k+ dps or kick" räcker, presterar man inte över 5k dps så är man ute, så enkelt är det.

 

Min shaman har 4.9k gearscore och kan ta mer dps än en 5-5.1k gs paladin.

Sätter nästan 7k till 8k dps på nuke bossar, det är inte gs som gäller då, bara förmågan att tima allt.

 

Jag ser mig själv som hardcore spelare, men jag är inte kåt efter gear.

Jag speccar inte efter senaste patch notes, jag speccar efter boss fighter.

Jag kör pvpspec på runaway bossar med dvs cleave osv så jag kan ghost wolfa iväg och sedan pumpa lavaburst, istället för att få ungefär 20mp5 mer som är helt onödigt imo.

 

Jag gillar inte folk som säger "It's just a game", det kunde vart seriösare, jag säger inte att det är det, men det hade kunnat, och då skulle du velat ha tactsen till hodir, thorim eller freya, men du slöade igenom och tog allt på skoj.

 

Min poäng är, ner med gearscore och link-achievement, samt döda folk som spelar spelet för att ha "skoj", kör inte PvE om du ska ha roligt, PvP är mycket roligare då.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Nej men helt rätt, man spelar ju inte WoW för att det är kul, utan för att få höga siffror. Om Blizzard skulle gå efter din åsikt, skulle de förlora 90% av alla spelare. Seriöst, tänk efter förfan.

Dock tycker jag det är kul att få höga siffror (Dps osv) och jag kan tänka mig att det finns en massa andra som också gör det.

 

Dom som klagar på att folk använder Gearscore är lata idioter som vill att ska komma till dem serverat på en silverbricka. Jag lyckades nå 5,1k Gearscore enbart igenom att PuG'a, köpa ett par crafted och köpa saker för badges, allt detta med bara ~3 days played på level 80.

Men t ex gearscore till voa 10 och ony känns lite onödigt (finns på min server iaf).

En sak man skulle kunna göra istället är ett dps/healing test på dummy och ett gear inspect.

 

Min poäng är, ner med gearscore och link-achievement, samt döda folk som spelar spelet för att ha "skoj", kör inte PvE om du ska ha roligt, PvP är mycket roligare då.
Uhm, jag kör PvE för att jag tycker det är roligt, varför skulle jag annars ha något intresse i det?
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Min poäng är, ner med gearscore och link-achievement, samt döda folk som spelar spelet för att ha "skoj", kör inte PvE om du ska ha roligt, PvP är mycket roligare då.

Uhm, jag kör PvE för att jag tycker det är roligt, varför skulle jag annars ha något intresse i det?

 

Dps test, healing test på en dummy? Hört att det är svårt att outheala en dummies dmg. Samt att dpsen går upp som stryk mot en dummy, dem har inge resistance eller armor amirite? Redigerat av ExorZ
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Min poäng är, ner med gearscore och link-achievement, samt döda folk som spelar spelet för att ha "skoj", kör inte PvE om du ska ha roligt, PvP är mycket roligare då.

Uhm, jag kör PvE för att jag tycker det är roligt, varför skulle jag annars ha något intresse i det?

 

Kunde inte sagt det bättre själv. Tack för en vettig person åtminstonde. Redigerat av CrippLE
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det du säger om VoA stämmer även mycket bra. Tyvärr blir ju spelare alltmer arroganta och tänker bara sig själva. Inget Blizzard kan göra något åt.

Struntprat, det är Blizzards fel att raids kräver achievements och gearscore, inte spelarnas arrogans. Om det fortfarande var som i pre-TBC och TBC skulle det inte finnas några pugs att komma in i, då det krävdes ett guild

 

Sen, varför skulle en spelare med bra gear invita alla som frågar och riskera att hälften suger? Varför ska bra spelare behöva hjälpa idioter som vill vara med och stå på sidan och rolla på epics, bara för att några få kan vara bättre än vad deras gear tyder på?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Tycker den här diskussionen är lite löjlig "Roligare att downa ICC" osv man bestämmer väll själv vilken nivå man lägga sig på. Och om man har kämpat lite för att få ner en instance så spelar det nog inte så stor roll om det är ToC, VoA elr ICC huvudsaken är att man har kul och känner att man åstadkommit något bra :) .

 

Sen ska man självklart inte whina ifall man har får dålig gear för t ex ICC utan lägga sig på den nivån som passar en själv :) .

Redigerat av TheUnnamed
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

×
  • Skapa ny...