Hoppa till innehåll

Gå Ur Svenska Kyrkan


Gäst BillieJean
 Dela

Rekommendera inlägg

Gäst BillieJean

Sa inte du förut att kyrkan hjälper till med begravningar? Hur ska du ha det?

Han sa inget annat.

 

Jo, han sa: Dessutom, kyrkan kan hjälpa dig med en rad saker förutom bröllop/begravning

Förutom syftar på att kyrkan hjälper mig med vissa saker, men inte bröllop/begravning.

 

Syfta på rätt saker istället.

 

Men snälla. Du betalar inte ens skatt. Och när du väl gör det så kommer en YTTERST liten summa av din skatt bestå av svenska kyrkan som kommer att hjälpa dig enormt i framtiden, finns en anledning varför dina föräldrar satte in dig i Svenska Kyrkan, bara faktumet att du frågar HÄR och inte hos dina föräldrar idiot förklarar du dig själv. Det jag tror är att du blev provocerad utav "Gud" tråden som finns i debatt forumet och ville följa grupptrycket, "Gud är trams" osv.

 

DU är trams...

 

Först säger du att man inte betalar skatt, sen påstår du att man gör det. Kan du sluta vara så tvetydig?

 

Du säger så här: Du betalar inte ens skatt. Och när du väl gör det..o.s.v.

 

Hur fan får du det att gå ihop i ditt huvud?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 71
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Men snälla. Du betalar inte ens skatt. Och när du väl gör det så kommer en YTTERST liten summa av din skatt bestå av svenska kyrkan som kommer att hjälpa dig enormt i framtiden, finns en anledning varför dina föräldrar satte in dig i Svenska Kyrkan, bara faktumet att du frågar HÄR och inte hos dina föräldrar idiot förklarar du dig själv. Det jag tror är att du blev provocerad utav "Gud" tråden som finns i debatt forumet och ville följa grupptrycket, "Gud är trams" osv.

 

DU är trams...

 

Först säger du att man inte betalar skatt, sen påstår du att man gör det. Kan du sluta vara så tvetydig?

 

Du säger så här: Du betalar inte ens skatt. Och när du väl gör det..o.s.v.

 

Hur fan får du det att gå ihop i ditt huvud?

 

Hahaha är du seg eller? Du betalar inte skatt nu för att du jobbar inte (och ifall du jobbar lär det inte vara överdrivet mkt skatt så det är inte värt att gå ur kyrkan) *facepalm* .

Redigerat av TheUnnamed
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst BillieJean

Jag skulle snarare säga att du är ett dumhuvud eftersom du försöker argumentera för en sak som som du inte kan något om.

 

 

1. Man måste inte döpas. Döpt blir man om föräldrarna vill att ens barn skall vara med i svenska kyrkan eller om man som vuxen vill gå med. Dina föräldrar satte dig alltså i kyrkan eftersom de valde att låta dig bli döpt.

 

 

 

2. Jag skulle vara ganska försiktig med att hacka på andras stavning när du inte ens vet betydelsen av ordet förutom, och stundtals har ganska kass grammatik. Det får dig bara att se ännu dummare ut.

 

1. Fortfarande så satte inte de mig där. Mina föräldrar valde att jag skulle bli döpt, ja, men de har ingen som helst befogenhet att sätta mig i kyrkan. Det sköter inte dem.

 

2.

förutom = utom, med undantag av
Jag vet vad det betyder med Lynott gör inte det.

Han sa att kyrkan hjälper mig med en rad saker, förutom begravning/bröllop. Då menar han att kyrkan inte hjälper till med begravningar eller bröllop, men det gör dem. Tänk på det, Guggo.

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

1. Fortfarande så satte inte de mig där. Mina föräldrar valde att jag skulle bli döpt, ja, men de har ingen som helst befogenhet att sätta mig i kyrkan. Det sköter inte dem.

 

När du föddes så hade dina föräldrar två val. Antingen så väljer de att låta dig bli medlem i kyrkan genom ett dop eller så väljer de att inte låta dig bli medlem och skiter i att döpa dig.

 

Eftersom du är döpt så bestämde dina föräldrar att du skulle vara med i svenska kyrkan. Följaktligen så tog dina föräldrar ett medvetet val och placerade dig som medlem i kyrkan.

 

Och jo, eftersom du inte är myndig så har dina föräldrar alla befogenheter som finns.

 

Han sa att kyrkan hjälper mig med en rad saker, förutom begravning/bröllop. Då menar han att kyrkan inte hjälper till med begravningar eller bröllop, men det gör dem. Tänk på det, Guggo.

Lär dig skillnaden på utom och förutom.

 

"Dessa språkmedvetna personer vill att det dras en tydlig rågång mellan prepositionerna utom och förutom, så att utom används i betydelsen 'med undantag av' och förutom i betydelsen 'utöver'."

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag läste i expressen om utlandet.

 

Det var om hur olika grejor hjälpte dig. Kan inte hitta det då det kanske var 1 vecka sedan.

Men svenska kyrkan hjälpte mycket, inte bara vid dödsolyckor utan även om man hamnade i fängelse där och skit.

 

Jag ska leta upp den lite bättre sen så förstår ni nog mitt inlägg bättre x=)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Först säger du att man inte betalar skatt, sen påstår du att man gör det. Kan du sluta vara så tvetydig?

 

Du säger så här: Du betalar inte ens skatt. Och när du väl gör det..o.s.v.

 

Hur fan får du det att gå ihop i ditt huvud?

Och när du väl gör det = När du senare i ditt liv flyttar äntligen ut ur din farsas källare (runt 80 års åldern) så börjar du betala skatt.

 

Han glömde att sätta dit ett ord, so what.

Lite lågt att istället för erkänna sig ägd, börja säga att man stavar fel.

 

Välkommen till Jorden, där inget är i närheten av perfekt.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst BillieJean

Först säger du att man inte betalar skatt, sen påstår du att man gör det. Kan du sluta vara så tvetydig?

 

Du säger så här: Du betalar inte ens skatt. Och när du väl gör det..o.s.v.

 

Hur fan får du det att gå ihop i ditt huvud?

Och när du väl gör det = När du senare i ditt liv flyttar äntligen ut ur din farsas källare (runt 80 års åldern) så börjar du betala skatt.

 

Han glömde att sätta dit ett ord, so what.

Lite lågt att istället för erkänna sig ägd, börja säga att man stavar fel.

 

Välkommen till Jorden, där inget är i närheten av perfekt.

 

 

Jag påpekade inte att han stavade fel, jag påpekade att det ha sa inte stämde.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Först säger du att man inte betalar skatt, sen påstår du att man gör det. Kan du sluta vara så tvetydig?

 

Du säger så här: Du betalar inte ens skatt. Och när du väl gör det..o.s.v.

 

Hur fan får du det att gå ihop i ditt huvud?

Och när du väl gör det = När du senare i ditt liv flyttar äntligen ut ur din farsas källare (runt 80 års åldern) så börjar du betala skatt.

 

Han glömde att sätta dit ett ord, so what.

Lite lågt att istället för erkänna sig ägd, börja säga att man stavar fel.

 

Välkommen till Jorden, där inget är i närheten av perfekt.

 

 

Jag påpekade inte att han stavade fel, jag påpekade att det ha sa inte stämde.

 

Men va? "Du betalar inte ens skatt. Och när du väl gör det..o.s.v." = DU BETALAR INTE SKATT NU, MEN SEN NÄR DU ÄR ÄLDRE OCH VÄL GÖR DET SÅ etc.

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Men snälla. Du betalar inte ens skatt. Och när du väl gör det så kommer en YTTERST liten summa av din skatt bestå av svenska kyrkan som kommer att hjälpa dig enormt i framtiden, finns en anledning varför dina föräldrar satte in dig i Svenska Kyrkan, bara faktumet att du frågar HÄR och inte hos dina föräldrar idiot förklarar du dig själv. Det jag tror är att du blev provocerad utav "Gud" tråden som finns i debatt forumet och ville följa grupptrycket, "Gud är trams" osv.

 

DU är trams...

 

Först säger du att man inte betalar skatt, sen påstår du att man gör det. Kan du sluta vara så tvetydig?

 

Du säger så här: Du betalar inte ens skatt. Och när du väl gör det..o.s.v.

 

Hur fan får du det att gå ihop i ditt huvud?

 

Men är du blåst?

"Förutom bröllop och begravning" betyder- Dom hjälper dig med bröllop OCH begravning OCH en massa annat.

 

Skatt = du betalar skatt när du tjänar mer än 17000 i månaden, vilket du inte gör nu men kommer göra när du blir äldre, dvs SENARE.

 

Dina föräldrar betalar skatt och det går till din svenska kyrka...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.
 Dela

×
  • Skapa ny...