Hoppa till innehåll

Gå Ur Svenska Kyrkan


Gäst BillieJean
 Dela

Rekommendera inlägg

tror inte de kstar något, har själv jobbat lite åt kyrkan och då vare en del personer som var förbi där som ville skriva ur sig, och jag tror inte dom behövde betala för det.. Men är dock inte säker hur de funkar då jag sjä'lv inte bryr mig om svenska ´kyrkan får en liten del av min lön då jag sett vad dom sysslar med där borta.

 

Är väll inte själv direkt religiös utan jag är med bara för att det är det verkar rätt

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 71
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Jag är inte förvånad över vad folk tycker, särskillt i Sverige, i Sverige ser jag att föräldrarna sparkar ut sina barn så fort dem fyllt 18, och att barnen aldrig träffar sina föräldrar och låter dem sitta på åldersdomshem.

Vart har du fått det ifrån? Tror knappast att alla föräldrar sparkar ut sina barn som nyss har fyllt 18...

 

Här i Stockholm så är det så att många föräldrar inte pallar med sina barn efter att dem fyllt 18.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Varför vill du gå ur Svenska kyrkan? Haha. :P

 

För det är trams. Likaså bibeln, Gud, Jesus och allt annat påhitt.

Kom du på det nyss eller?

Du betalar inget för att vara med, skadar inte...

 

O_o Bara för att jag skrev det då så betyder det fan inte att jag kom på det då, dumhuvud.

På sätt och vis kunde det vara bättre att inte vara med. Som redan har sagts så betalar man mindre i skatt, d.v.s. mera pengar i plånboken.

 

Men snälla. Du betalar inte ens skatt. Och när du väl gör det så kommer en YTTERST liten summa av din skatt bestå av svenska kyrkan som kommer att hjälpa dig enormt i framtiden, finns en anledning varför dina föräldrar satte in dig i Svenska Kyrkan, bara faktumet att du frågar HÄR och inte hos dina föräldrar idiot förklarar du dig själv. Det jag tror är att du blev provocerad utav "Gud" tråden som finns i debatt forumet och ville följa grupptrycket, "Gud är trams" osv.

 

DU är trams...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Lynott, ibland har du dina moments :)

 

Dessutom, kyrkan kan hjälpa dig med en rad saker förutom bröllop/begravning. Om du råkar ut för problem i utlandet till exempel och försäkringsbolaget och/eller UD inte vill/kan hjälpa till så kan kyrkan rycka in.

 

Fast bara för medlemmar, såklart.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst BillieJean

Men snälla. Du betalar inte ens skatt. Och när du väl gör det så kommer en YTTERST liten summa av din skatt bestå av svenska kyrkan som kommer att hjälpa dig enormt i framtiden, finns en anledning varför dina föräldrar satte in dig i Svenska Kyrkan, bara faktumet att du frågar HÄR och inte hos dina föräldrar idiot förklarar du dig själv. Det jag tror är att du blev provocerad utav "Gud" tråden som finns i debatt forumet och ville följa grupptrycket, "Gud är trams" osv.

 

DU är trams...

 

Som sagt förr så är du ett dumhuvud av två tydliga skäl.

1. Mina föräldrar satte inte mig i Svenska Kyrkan, man kommer automatiskt med så fort man döps, dumhuvud.

2. Lär dig stava, särskrivning passar sig inte i något som såg ut att vara ett bra argument.

 

Varför är jag trams? Till skillnad från denna "gud" så finns iallafall jag.

 

Lynott, ibland har du dina moments :)

 

Dessutom, kyrkan kan hjälpa dig med en rad saker förutom bröllop/begravning. Om du råkar ut för problem i utlandet till exempel och försäkringsbolaget och/eller UD inte vill/kan hjälpa till så kan kyrkan rycka in.

 

Fast bara för medlemmar, såklart.

Sa inte du förut att kyrkan hjälper till med begravningar? Hur ska du ha det?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

1. Mina föräldrar satte inte mig i Svenska Kyrkan, man kommer automatiskt med så fort man döps, dumhuvud.

Och vilka vare som bestämde att du skulle döpas? Jesus eller?

 

Sa inte du förut att kyrkan hjälper till med begravningar? Hur ska du ha det?
Han sa inget annat. Redigerat av Chagi
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Men snälla. Du betalar inte ens skatt. Och när du väl gör det så kommer en YTTERST liten summa av din skatt bestå av svenska kyrkan som kommer att hjälpa dig enormt i framtiden, finns en anledning varför dina föräldrar satte in dig i Svenska Kyrkan, bara faktumet att du frågar HÄR och inte hos dina föräldrar idiot förklarar du dig själv. Det jag tror är att du blev provocerad utav "Gud" tråden som finns i debatt forumet och ville följa grupptrycket, "Gud är trams" osv.

 

DU är trams...

Som sagt förr så är du ett dumhuvud av två tydliga skäl.

1. Mina föräldrar satte inte mig i Svenska Kyrkan, man kommer automatiskt med så fort man döps, dumhuvud.

2. Lär dig stava, särskrivning passar sig inte i något som såg ut att vara ett bra argument.

 

Varför är jag trams? Till skillnad från denna "gud" så finns iallafall jag.

 

1. Dina föräldrar satte visst dig i Svenska Kyrkan... om du inte ens kan dra de simpla slutsatserna så tycker jag väldigt synd om dig.

2. tss... seriöst vem fan bryr sig? Skrev det 3 på natten efter 2 timmars sömn natten innan, klart man skriver fel då och då.

Pinsam du e.

 

 

Du är trams för att du vill gå ut ur något som stödjer dig till en liten summa pengar.

Du är trams för att du leker vuxen men är egentligen väldigt irriterande barnunge.

Du är trams för att du tror att du vet mer än mig.

Du är trams för att dina källor tar du ifrån andra medlemmar på forumet.

Du är trams för att du gillar Michael Jackson.

Redigerat av Lynott
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Du är trams för att du vill gå ut ur något som stödjer dig till en liten summa pengar.

En liten summa pengar varje månad blir till slut en stor summa pengar.

Tänk så mycket man kan köpa för de pengarna. En ny fin skärm till datorn, en ny kaffebryggare, you name it...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Du är trams för att du vill gå ut ur något som stödjer dig till en liten summa pengar.

En liten summa pengar varje månad blir till slut en stor summa pengar.

Tänk så mycket man kan köpa för de pengarna. En ny fin skärm till datorn, en ny kaffebryggare, you name it...

 

För folk sparar verkligen i hela sitt liv för att köpa en kaffebryggare.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Som sagt förr så är du ett dumhuvud av två tydliga skäl.

 

Jag skulle snarare säga att du är ett dumhuvud eftersom du försöker argumentera för en sak som som du inte kan något om.

 

1. Mina föräldrar satte inte mig i Svenska Kyrkan, man kommer automatiskt med så

fort man döps, dumhuvud.

 

Man måste inte döpas. Döpt blir man om föräldrarna vill att ens barn skall vara med i svenska kyrkan eller om man som vuxen vill gå med. Dina föräldrar satte dig alltså i kyrkan eftersom de valde att låta dig bli döpt.

 

2. Lär dig stava, särskrivning passar sig inte i något som såg ut att vara ett bra argument.

Jag skulle vara ganska försiktig med att hacka på andras stavning när du inte ens vet betydelsen av ordet förutom, och stundtals har ganska kass grammatik. Det får dig bara att se ännu dummare ut.

 

 

 

 

 

Redigerat av Guggo
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Lynott, ibland har du dina moments :)

 

Dessutom, kyrkan kan hjälpa dig med en rad saker förutom bröllop/begravning. Om du råkar ut för problem i utlandet till exempel och försäkringsbolaget och/eller UD inte vill/kan hjälpa till så kan kyrkan rycka in.

 

Fast bara för medlemmar, såklart.

Sa inte du förut att kyrkan hjälper till med begravningar? Hur ska du ha det?

 

Det är en skam för Michael Jackson att du har hans avatar..

 

Det är du som är dumhuvudet, tror du man trampar in i kyrkan och skriker efter en att bli döpt? Nej, du skriver på en jävla massa papper först.

Jag blev inte döpt, och är heller inte med i Svenska Kyrkan, men det är för att jag inte har någon tro.

 

Och, med all respekt, sluta snacka skit om religion.

Religion kanske är 20-30% (ren gissning) av alla problem i världen, men det ger dig inte anledning att kalla Gud för trams. Att ha respekt för vad andra tror på är ett problem i dagens samhälle då alla är onormala om man inte tänker som dom.

 

Jag har all respekt för muslimerna i min klass som säger att jag kommer brinna i helvetet och få mina ögon smälta av Allah.

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

BillieJean, jag tycker att du borde gå och konfirmera dig så du får reda på hur man kommer med i kyrkan när man döps. Seriöst, facepalm på dig.

Redigerat av 90LIVE
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.
 Dela

×
  • Skapa ny...