mert50 Skrivet 25 Januari 2010 Rapport Dela Skrivet 25 Januari 2010 Skulle jag få en lista på alla, liksom en o alla svar på en lista. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Hivee Skrivet 25 Januari 2010 Rapport Dela Skrivet 25 Januari 2010 Du har förstås kollat wikipedia? (engelska dvs) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
williamren Skrivet 25 Januari 2010 Rapport Dela Skrivet 25 Januari 2010 - Vilka länder var det som satsade på upptäcktsresor? England, Portugal och Spanien.(säkert fler) - Vilket land sökte man och vad ville man frakta hem? Indien och man ville ha kryddor(tror jag) - Var hamnade han och varför? Han hamnade i Amerika för att det ligger ivägen om man ska åka båt till Indien åt det hållet. - Varför talar man spanska i mellan och sydamerika utom i Brasilien? För att det var spanjorer som upptäckte/hade kolonier de länderna men portugiser upptäckte/hade kolonier Brasilien. - Varför utrotades de flesta indianer? Sjukdomar. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Lynott Skrivet 25 Januari 2010 Rapport Dela Skrivet 25 Januari 2010 Du har förstås kollat wikipedia? (engelska dvs)Om du själv får gissa? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Hivee Skrivet 25 Januari 2010 Rapport Dela Skrivet 25 Januari 2010 Du har förstås kollat wikipedia? (engelska dvs)Om du själv får gissa? Vad ska det betyda? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
4dd3aCiD Skrivet 26 Januari 2010 Rapport Dela Skrivet 26 Januari 2010 Man har kommit fram till att en skandinavier upptäckte Amerika före Columbus. http://transportationhistory.suite101.com/...fm/lief_ericson Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Layton Skrivet 26 Januari 2010 Rapport Dela Skrivet 26 Januari 2010 Twilight. Dem är ganska bra... Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Escain Skrivet 27 Januari 2010 Rapport Dela Skrivet 27 Januari 2010 Twilight. Dem är ganska bra...Twilight orkar verkligen inte en kille läsa + att den är på över 350 sidor. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst 40200 Skrivet 27 Januari 2010 Rapport Dela Skrivet 27 Januari 2010 Twilight. Dem är ganska bra...Twilight orkar verkligen inte en kille läsa + att den är på över 350 sidor. Va ska menas med det?, dom flesta i min klass här läst den första och den andra. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Proccito Skrivet 27 Januari 2010 Rapport Dela Skrivet 27 Januari 2010 - Varför talar man spanska i mellan och sydamerika utom i Brasilien? Man talar spanska för att det var fler spanjorer som bosatte sig där Dom har tagit sitt språk dit Men i brasilien pratar man portugisiska coh det är samma som ovanstående Man har kommit fram till att en skandinavier upptäckte Amerika före Columbus. http://transportationhistory.suite101.com/...fm/lief_ericson precis det var ju vikingarna som upptäckte amerika men Columbus kom ju iland nånstans vid Kuba eller nått men Vikingarna kom ju till Vinland tror jag det var Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rullis Skrivet 28 Januari 2010 Rapport Dela Skrivet 28 Januari 2010 Twilight. Dem är ganska bra... Twilight orkar verkligen inte en kille läsa + att den är på över 350 sidor. Va ska menas med det?, dom flesta i min klass här läst den första och den andra. Twilight är en bok som handlar om känslor och inte handlingen. Men ja, visst varför inte? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Saddam Skrivet 28 Januari 2010 Rapport Dela Skrivet 28 Januari 2010 Emanuel! riktigt bra böcker! Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.