Lynott Skrivet 10 April 2010 Rapport Dela Skrivet 10 April 2010 Tjo, tankade bm 4.01 och har bara haft problem sen dess. La in den i amxmodx/plugins som dem säger att jag skulle göra men när jag skriver /bm händer nada. Någon som vet vart problemet kan ligga? Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Ceto Skrivet 11 April 2010 Rapport Dela Skrivet 11 April 2010 Skriv in plugin namnet i plugins.ini blockmaker_4.01.amxx Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Lynott Skrivet 11 April 2010 Författare Rapport Dela Skrivet 11 April 2010 Har gjort det :/ Har läst varenda tutorial och det funkar inte endå :( Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Ceto Skrivet 14 April 2010 Rapport Dela Skrivet 14 April 2010 Ladda ner senaste AMXMODX Läs igenom BLOCKMAKER tråden ORDENTLIGT, för det fungerar. Hur installerar man blockmaker? Här har du en kort guide. Ladda ner allt som behövs. Gå nu till C:/...Valve/HLServer/cstrike/addons/amxmodx eller C:/...steam/steamapps/dedicated server/cstrike/addons/amxmodx 1. Lägg in plugin.amxx i addons/plugins ( mappen ) 2. Kopiera namnet på pluginet. (OBS! hela namnet .AMXX så i detta fall plugins.amxx ) 3. Gå nu till addons/configs och öppna plugins.ini klistra in det som du kopierat ( plugins.amxx ) 4. Lägg nu in alla models i cstrike/models 5. Lägg in alla sounds i cstrike/sound 6. Lägg in alla sprites i cstrike/sprites 7. Starta om din server 8. I din server console skriv amx_plugins ( LETA efter blockmaker_4.01 version author ... RUNNING det ska inte stå BAD LOAD Nu ska allt fungera. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rammus Skrivet 15 April 2010 Rapport Dela Skrivet 15 April 2010 Ceto, Vilken tråd? "Läs igenom BLOCKMAKER tråden ORDENTLIGT, för det fungerar." Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Ceto Skrivet 17 April 2010 Rapport Dela Skrivet 17 April 2010 Där man laddar ner blockmaker_4.01 alltså Necros TRÅD. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Lynott Skrivet 25 April 2010 Författare Rapport Dela Skrivet 25 April 2010 (redigerat) Ladda ner senaste AMXMODX Läs igenom BLOCKMAKER tråden ORDENTLIGT, för det fungerar. Hur installerar man blockmaker? Här har du en kort guide. Ladda ner allt som behövs. Gå nu till C:/...Valve/HLServer/cstrike/addons/amxmodx eller C:/...steam/steamapps/dedicated server/cstrike/addons/amxmodx 1. Lägg in plugin.amxx i addons/plugins ( mappen ) 2. Kopiera namnet på pluginet. (OBS! hela namnet .AMXX så i detta fall plugins.amxx ) 3. Gå nu till addons/configs och öppna plugins.ini klistra in det som du kopierat ( plugins.amxx ) 4. Lägg nu in alla models i cstrike/models 5. Lägg in alla sounds i cstrike/sound 6. Lägg in alla sprites i cstrike/sprites 7. Starta om din server 8. I din server console skriv amx_plugins ( LETA efter blockmaker_4.01 version author ... RUNNING det ska inte stå BAD LOAD Nu ska allt fungera. Gjorde det. Men när jag startar så står det "Mod_NumName: models/blockmaker/bm_block_platform.mdl not found" Och jag har lagt in bm_block_platform.mdl Redigerat 25 April 2010 av Lynott Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Ceto Skrivet 25 April 2010 Rapport Dela Skrivet 25 April 2010 (redigerat) Du har gjort fel om det meddelandet kommer. Du har inte lagt in den eller så har du bytt namn på den? Har du kodat om den eller bara laddat ner den från NECROS tråd? Annars så ska du göra så här. C:\...\valve\hlserver\cstrike\models\blockmaker eller C:\...\steamapps\account\dedicated server\cstrike\models\blockmaker Lägg in alla models som man laddar ner från necro. BYT inte namn eller KODA inte om filen om du inte vet vad du gör. Det kan också vara så här. C:\...\steamapss\account\dedicated server\cstrike_swedish\models\blockmaker Redigerat 25 April 2010 av Ceto Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Lynott Skrivet 25 April 2010 Författare Rapport Dela Skrivet 25 April 2010 (redigerat) Kan glatt meddela att bm funkar nu :) Edit: Om man vill ha en plugin till sitt bm, i detta fall properties till trampoline och speed boost, vart lägger man den då, och hur hittar man den in-game? Denna- http://forums.alliedmods.net/showthread.php?t=117312 Redigerat 26 April 2010 av Lynott Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Ceto Skrivet 27 April 2010 Rapport Dela Skrivet 27 April 2010 Det är ett annat Blockmaker vad jag har för mig. Det är Necros men en person har kodat om den. Du kan använda den istället för Blockmaker_4.01 ifall det nu fungerar. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg