Hoppa till innehåll

Hur Gör Man En Hemsida?


Rekommendera inlägg

Hej!

Hur gör man en hemsida? Jag vet att man måste kunna html-koder, men jag vill bara "Expirimentera". Asså jag vill inte betala för den, jag vill bara expirimentera lite med bakgrund, registrera dig här osv.

Kan ni hjälpa mig?

Registrering = du behöver ett programmerings- eller scriptingspråk som hanterar det, och en databas.

http://www.fuska.se/forum/Till_Dig_Som_Ska...da_-t64504.html <- klistrad tråd om ämnet.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hej!

Hur gör man en hemsida? Jag vet att man måste kunna html-koder, men jag vill bara "Expirimentera". Asså jag vill inte betala för den, jag vill bara expirimentera lite med bakgrund, registrera dig här osv.

Kan ni hjälpa mig?

Registrering = du behöver ett programmerings- eller scriptingspråk som hanterar det, och en databas.

http://www.fuska.se/forum/Till_Dig_Som_Ska...da_-t64504.html <- klistrad tråd om ämnet.

 

Tackar, ska läsa den nu!
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...

Ovanstående guider som sagt, lär dig grunderna manuellt sedan skaffar du Adobe Dreamweaver som är mindre komplicerat och använda html med och börjar leka runt lite.

Vill han lära sig ren HTML kod så bör han inte använda Dreamviewer. Så j*vla mycket Dreamviewer kladdar upp koden.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ovanstående guider som sagt, lär dig grunderna manuellt sedan skaffar du Adobe Dreamweaver som är mindre komplicerat och använda html med och börjar leka runt lite.

Vill han lära sig ren HTML kod så bör han inte använda Dreamviewer. Så j*vla mycket Dreamviewer kladdar upp koden.

 

Inte om du bara använder code-läget och inte design-läget...
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ovanstående guider som sagt, lär dig grunderna manuellt sedan skaffar du Adobe Dreamweaver som är mindre komplicerat och använda html med och börjar leka runt lite.

 

Vill han lära sig ren HTML kod så bör han inte använda Dreamviewer. Så j*vla mycket Dreamviewer kladdar upp koden.

 

Inte om du bara använder code-läget och inte design-läget...

 

Vad är skillnaden på code läget och Notepad ++ ?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ovanstående guider som sagt, lär dig grunderna manuellt sedan skaffar du Adobe Dreamweaver som är mindre komplicerat och använda html med och börjar leka runt lite.

 

Vill han lära sig ren HTML kod så bör han inte använda Dreamviewer. Så j*vla mycket Dreamviewer kladdar upp koden.

Inte om du bara använder code-läget och inte design-läget...

 

Vad är skillnaden på code läget och Notepad ++ ?

 

Jag har inte använt Notepad++ så jag vet inte. Men det kommer iallafall upp förslag på taggar etc. i code-läget i DW.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...