Ceto Skrivet 10 Maj 2010 Rapport Dela Skrivet 10 Maj 2010 (redigerat) Hej allesammans, jag hade ett grafikkort som "gick sönder" min dator fungerade inte som den skulle. Jag har nu bytt ut grafikkort till ASUS EAH4650 512MB FULL HD ( 1080p) - ATI Radeon HD 4600 Series. Grafikkortet är helt nytt. När jag spelar CS ( Counter-Strike) så får jag 16 fps i smoke. :S Det hade jag med gamla grafikkortet också. Så min fråga är kan jag fixa så att det inte fps droppar i smoke, jag borde ligga på "90-100fps i smoke". MVH Ceto :) Redigerat 10 Maj 2010 av Ceto Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
WASD Skrivet 10 Maj 2010 Rapport Dela Skrivet 10 Maj 2010 Uppdatera alla drivers. Om du har samma fps med detta som med det gamla borde det vara fel på nåt annat, moderkortet kanske. Hur går det i andra spel? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Ceto Skrivet 10 Maj 2010 Författare Rapport Dela Skrivet 10 Maj 2010 (redigerat) Alla drivers är uppdaterade när du säger "drivers" menar du då för grafikkortet? Hur tar jag reda på om moderkortet är trasigt? "Tyvärr jag har inte så många spel och spela, kör för det mesta cs." EDIT: Jag har för mig att om moderkortet är trasigt så startar inte ens datorn, så den är inte trasig. Redigerat 10 Maj 2010 av Ceto Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
WASD Skrivet 10 Maj 2010 Rapport Dela Skrivet 10 Maj 2010 Det kan ju vara delvis trasigt / gamla drivers. Med "drivers" menar jag alla drivers i datorn. Om du orkar kan du ominstallera operativsystemet också. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Garone Skrivet 10 Maj 2010 Rapport Dela Skrivet 10 Maj 2010 (redigerat) 4650 är inte en särskilt bra uppgradering och att du skulle få 90-100 i smoke är ganska överdrivet eftersom det är vad jag får med min 4890'a. Kör en benchmark som t.ex 3dmark06 eller vantage så kan vi se om det stämmer överens med andra 4650 resultat. [EDIT]: Trodde det var source först men 90-100 med ett 4650 låter fortfarande ganska otroligt. Redigerat 10 Maj 2010 av Garone Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Ceto Skrivet 10 Maj 2010 Författare Rapport Dela Skrivet 10 Maj 2010 (redigerat) Ja, kanske det. Garaone. Det kan bero på vilket innehåll jag har i datorn. Compaq pressario Windows 7 2GB RAM DDR2 Intel Core 2 Duo 2.0 GHZ 500 GB sata Har använt denna dator CA 3år, den fungerar väldigt bra, grafikkortet är helt nytt som sagt. @WASD Jag har inga specifika uppdateringar, det finns inget på windows update. Jag har presic installerat Windows 7. Redigerat 10 Maj 2010 av Ceto Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Ceto Skrivet 12 Maj 2010 Författare Rapport Dela Skrivet 12 Maj 2010 Finns det någon lösning? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
KalphiteQ Skrivet 12 Maj 2010 Rapport Dela Skrivet 12 Maj 2010 Finns det någon lösning? Lösning? Grafikkortet är inte bättre än att det orkar med 15fps just då. Det är ett gammalt budgetkort så varför ha så höga förväntningar? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
WASD Skrivet 12 Maj 2010 Rapport Dela Skrivet 12 Maj 2010 När kom felet? Om det kom när du skaffade W7 är det uppenbarligen det som är problemet. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Ceto Skrivet 12 Maj 2010 Författare Rapport Dela Skrivet 12 Maj 2010 Finns det någon lösning? Sluta vara så jävla kaxig, det är helt nytt grafikkort och det är inte dåligt, jag borde lätt ligga på minst 60fps. ------------- WASD Det var så när jag satte in grafikkortet och började spela, då hade jag uppdaterat allt, det var samma problem på Windows Vista, så jag tror inte att Windows 7 är problemet. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
WASD Skrivet 12 Maj 2010 Rapport Dela Skrivet 12 Maj 2010 När "gick det gamla sönder" som du uttryckte det? Gjorde du något speciellt då? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Cakeguy Skrivet 12 Maj 2010 Rapport Dela Skrivet 12 Maj 2010 Sluta vara så jävla kaxig, det är helt nytt grafikkort och det är inte dåligt, jag borde lätt ligga på minst 60fps. Kvittar väl om det är "helt nytt". Kan ju fortfarande vara dåligt, men men... Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.