Hoppa till innehåll

Grafikkort


Ceto

Rekommendera inlägg

Hej allesammans, jag hade ett grafikkort som "gick sönder" min dator fungerade inte som den skulle.

 

Jag har nu bytt ut grafikkort till ASUS EAH4650 512MB FULL HD ( 1080p) - ATI Radeon HD 4600 Series.

Grafikkortet är helt nytt. När jag spelar CS ( Counter-Strike) så får jag 16 fps i smoke. :S

 

Det hade jag med gamla grafikkortet också.

 

Så min fråga är kan jag fixa så att det inte fps droppar i smoke, jag borde ligga på "90-100fps i smoke".

 

MVH Ceto :)

Redigerat av Ceto
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Skrivet (redigerat)

Alla drivers är uppdaterade när du säger "drivers" menar du då för grafikkortet?

 

Hur tar jag reda på om moderkortet är trasigt?

 

"Tyvärr jag har inte så många spel och spela, kör för det mesta cs."

 

EDIT: Jag har för mig att om moderkortet är trasigt så startar inte ens datorn, så den är inte trasig.

Redigerat av Ceto
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

4650 är inte en särskilt bra uppgradering och att du skulle få 90-100 i smoke är ganska överdrivet eftersom det är vad jag får med min 4890'a. Kör en benchmark som t.ex 3dmark06 eller vantage så kan vi se om det stämmer överens med andra 4650 resultat.

 

[EDIT]: Trodde det var source först men 90-100 med ett 4650 låter fortfarande ganska otroligt.

Redigerat av Garone
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Skrivet (redigerat)

Ja, kanske det. Garaone.

 

Det kan bero på vilket innehåll jag har i datorn.

 

Compaq pressario

Windows 7

2GB RAM DDR2

Intel Core 2 Duo 2.0 GHZ

500 GB sata

 

Har använt denna dator CA 3år, den fungerar väldigt bra, grafikkortet är helt nytt som sagt.

 

@WASD

 

Jag har inga specifika uppdateringar, det finns inget på windows update.

Jag har presic installerat Windows 7.

Redigerat av Ceto
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Finns det någon lösning?

Sluta vara så jävla kaxig, det är helt nytt grafikkort och det är inte dåligt, jag borde lätt ligga på minst 60fps.

 

-------------

WASD

 

Det var så när jag satte in grafikkortet och började spela, då hade jag uppdaterat allt, det var samma problem på Windows Vista, så jag tror inte att Windows 7 är problemet.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Cakeguy

Sluta vara så jävla kaxig, det är helt nytt grafikkort och det är inte dåligt, jag borde lätt ligga på minst 60fps.

Kvittar väl om det är "helt nytt". Kan ju fortfarande vara dåligt, men men...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

×
  • Skapa ny...