↗ till inlägget
↗ till inläggetHade jag kunnat rösta (men är nu tyvärr knappt en månad för ung) hade det lutat åt vänsterpartiet, men definitivt något av de rödgröna partierna eller möjligtvis Feministiskt Initiaitv. Det är mycket av Alliansens politik som låter vettigt, men samtidigt ser jag andra brister med den, främst att jag inte ser hur de ska kunna fånga upp de svagaste i samhället och det är för mig väldigt viktigt. Sverigedemokraterna hamnar dock längst bort, då jag inte ser någonting gott komma ur deras politik.
Du säger att ingenting gott kommer ur SD's politik men säger samtidigt att du kan tänka dig att rösta på FI? Ogillar båda partierna men stod det mellan dom två är nog fan SD att föredra.
OnT: Skulle rösta på Alliansen, är inte tillräckligt insatt för att kunna välja ett speciellt parti.
Ska jag vara helt ärlig är jag inte så insatt i FI:s politik, men jag anser att jämställdhet, som är deras hjärtefråga, är viktigt. Har i alla fall aldrig hört någonting fullkomligt vettlöst komma från FI, till skillnad från SD. Men du som nu är så anti FI, kan du upplysa mig om vad som gör dem så dåliga?
Jämställdhet är viktigt absolut. FI är dock inte ute efter ökad jämställdhet, de är ute efter att trycka ner och skuldbelägga män. Bland annat pratade jag med några av dom i deras valbås, och när miljöfrågan kom upp sa de nånting i stil med "Jaaa, nu är det det ju så att det är ju mest män som kör bil, medan kvinnor är mer miljömedvetna och väljer att åka tunnelbana..". Möjligt att det är sant, men otroligt korkat att lägga fokus på att beskylla männen istället för att utveckla riktig miljöpolitik?
Sen att Gudrun Schyman bränner hundra tusen kronor i protest mot olika lön (...) mellan män och kvinnor och sen ber allmänheten om bidrag eftersom att FI inte har något partistöd (ja man undrar ju varför) avslöjar väl en hel del om hennes kompetens..
Och nu lite citat!
Kvinnor som ligger med män är könsförrädare. - Tiina Rosenberg
Det är dags att gå från jämställdhet till feminism! - Gudrun Schyman
Hon har sagt att ”en bra moderat är en död moderat” och hon har talat nedlåtande om folk som är med i kyrkan. Man är inte värd särskilt mycket när man är vit, heterosexuell medelklasskvinna i hennes ögon
Hon har fått mig att känna mig diskriminerad som, vad hon uttrycker det, vit, heterosexuell borgarkärring.
-Susanne Linde om Tiina Rosenberg