Hoppa till innehåll

Valet 2010


Guggo
 Dela


Rekommendera inlägg

Just nu leder vårt involverande i EU inte till något annat än ett jävla tjat på att vi ska ha euro, och att vi ska betala enorma summor i avgifter och bistånd till kära länder som Grekland och Turkiet.

Förstatligande av banker? Och vad innebär det? Är det negativt?

Bort med "opassande" kultur? Vad är det för Aftonbladssmörja? Dock så är det sant att SD vill att vi ska sluta vara så innerligt fientliga mot våran egna kultur och arv till förmån för den kära mångfalden. Nej, hellre gemenskap än mångfald.

Tillåtande av brottsprovokation? Va?

Modersmål kan man undervisas i hemma. Det är inget staten bör slösa pengar på. Uppmuntra till kommunikationsbrist, utmärkt.

Om homosexualiteten orkar jag inte bry mig.

Våra generella lagar är kristna regler och värderingar. Kan dock ses som ganska konservativt.

 

"En betydlig mer isolationistisk och restriktiv utrikespolitik. " JA DET VORE JU HEMSKT, I synnerhet om man kollar på de senaste årens köttsunami Sverige tvingas ta hand om.

 

Jag vet inte om jag tänker rösta på SD. I vissa frågor är de lite för konservativa eller flummiga. Men tyvärr, de är det enda parti som inte döljer fakta om massinvandringen eftersom det göder främlingsfientligheten i landet.

 

Dock så vill jag gärna ta tillfället i akt och säga att en röst på de rödgröna är bland det mest oansvariga val man kan göra i valet. Rödgröna smurfar som tror att välfärden blir bättre av att ta mer och mer pengar från arbetarna och ge till de som inte bidrar till samhället alls. Katastrofal jäkla bidragspolitik.

 

Låt Fredrik sitta kvar, med Alliansen har Sverige klarat ekonomin utmärkt med relativt få kompromisser. Statsskulden har minskat, men nej. Mona spyr ut sig anklagelser om ökande klyftor (vars grund sossarna lämnade efter sig innan Alliansen tog över, samt såklart köttsunamin vi kallar invandring)

 

Vill man driva en ekonomisk och realistisk politik måste man sätta gränser och krav. Vill vi ha invandring? Isåfall från Europa eller Skandinavien. Mindre kommunikationsproblem. Färre analfabeter. Mindre kulturkrockar. Mindre brott i genomsnitt. Eller nej, det kanske är bättre att slänga in några extra tusen analfabetiska somalier i ghettona, det är ju bra för mångfalden.

 

Detta gäller även oss själva. Vi kan inte slänga fler miljarder till permanent sjuka, pensionärer, arbetslösa, flummiga ungdomar som spelar Final Fantasy 13 istället för att söka arbeten, utlänningar som ser socialbidragen som rena lyxet.

 

Rösta ansvarigt, rösta på Alliansen...

Du har väl tänkt på att språk är högt meriterande och svenskan har lånat massa från andra språk?

Det ska vara en mänsklig rätt att få lära sig vilket språk man vill, det är så vi har funkat i världen och

det är respekterande att kunna flera språk.

Redigerat av Ryssfemma
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 460
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Just nu leder vårt involverande i EU inte till något annat än ett jävla tjat på att vi ska ha euro, och att vi ska betala enorma summor i avgifter och bistånd till kära länder som Grekland och Turkiet

 

Och ökad arbetskraftinvandring, ökad handel, och ekonomisk hjälp. När Sverige gick med i EU låg vi i en djup ekonomisk kris, som EU hjälpte oss med.

 

 

Bort med "opassande" kultur? Vad är det för Aftonbladssmörja? Dock så är det sant att SD vill att vi ska sluta vara så innerligt fientliga mot våran egna kultur och arv till förmån för den kära mångfalden. Nej, hellre gemenskap än mångfald.

 

Vill minnas att SD använde orden "opassande kultur" på sin hemsida. Kort sagt så vill SD att kultur som dom inte gillar skall förbjudas, eller åtminstone KRAFTIGT minskas. Typ...filmer, musik, mat, konst etc. från utlandet. Tänk på vad det innebär. Antagligen kommer du inte kunna gå till bion och kolla på en amerikansk action. Eftersom det inte är "svensk" kultur.

 

SD vill inte bara öka svensk kultur, de vill kraftigt minska/förbjuda utländsk kultur. Gillar du SD så mycket att du är beredd att ge upp utländsk musik, film och mat? Om SD får bestämma så skall alla sitta i röda stugor, lyssna på Tomas Ledin och kolla på halv-taskiga Wallanderfilmer.

 

Kort sagt, SD vill förbjuda icke svensk kultur.

 

 

Tillåtande av brottsprovokation? Va?

 

Det skall alltså vara tillåtet för polisen att lura folk att begår brott och sedan arrestera dom för det.

 

Modersmål kan man undervisas i hemma. Det är inget staten bör slösa pengar på. Uppmuntra till kommunikationsbrist, utmärkt.

 

Ja, bara för att man lär sig sitt modersmål så man ju plötsligt bort svenskan. Vi borde nog förbjuda engelskaundervisning också va? Tänk om folk plötsligt glömmer bort att de kan svenska och börjar prata engelska?! VE OCH FASA INGEN KOMMER KUNNA PRATA MED VARANDRA.

 

 

Våra generella lagar är kristna regler och värderingar. Kan dock ses som ganska konservativt.

 

SD tycker att staten skall ta ställning för kyrkan och att Sverige inte längre skall vara sekulariserat. Kyrkan skall även kraftigt öka den inhemska missioneringen. Gillar man inte kristendom och religion så är antagligen inte SD ett bra alternativ eftersom vi alla lär bli påtvingade den kristna religionen.

 

"En betydlig mer isolationistisk och restriktiv utrikespolitik. " JA DET VORE JU HEMSKT, I synnerhet om man kollar på de senaste årens köttsunami Sverige tvingas ta hand om.

 

Mm, för jag har hört att det är smart att be sina handelspartners att dra åt helvete för nu skall vi fan stänga gränserna. För nu skall vi minsann stänga gränserna. Att vara isolationistisk innebär inte bara att stoppa invandringen. Det innebär att stoppa flödet av i princip ALLT över Sveriges gränser.

 

Jag vet inte om jag tänker rösta på SD. I vissa frågor är de lite för konservativa eller flummiga. Men tyvärr, de är det enda parti som inte döljer fakta om massinvandringen eftersom det göder främlingsfientligheten i landet.

 

Om invandringen göder främlingsfientlighet så är det ju fan svenskarnas fel. Man kan inte sluta ta in flyktingar bara för att svenskarna är efterblivna rasister. Dessutom så är det misslyckad integrationspolitik som har lett till problemen, inte invandringspolitik.

 

 

 

Vill man driva en ekonomisk och realistisk politik måste man sätta gränser och krav. Vill vi ha invandring? Isåfall från Europa eller Skandinavien. Mindre kommunikationsproblem. Färre analfabeter. Mindre kulturkrockar. Mindre brott i genomsnitt.

 

Mm...det kan vi ju glömma med Sverigedemokraterna vid makten.

 

Detta gäller även oss själva. Vi kan inte slänga fler miljarder till permanent sjuka, pensionärer, arbetslösa, flummiga ungdomar som spelar Final Fantasy 13 istället för att söka arbeten, utlänningar som ser socialbidragen som rena lyxet.

 

Att invandrare kommer hit och lever på socialbidrag är en förlegad myt. En klar majoritet arbetar och betalar skatt precis som alla andra. Dessutom;

 

http://www.dn.se/ekonomi/inga-socialbidrag...ndrare-1.612239

 

Rösta ansvarigt, rösta på Alliansen...

Precis. Rösta på alliansen, inte på SD dom frihetshatande idioterna.

 

Dock håller jag med om de rödgröna.

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Och ökad arbetskraftinvandring, ökad handel, och ekonomisk hjälp. När Sverige gick med i EU låg vi i en djup ekonomisk kris, som EU hjälpte oss med.

 

Givetvis, för inom EU slussar vi runt asylsökande tills de kommer till ett land där de får stanna.

Varför tror du att EU är så viktigt för vår handel? Vi har handel med i princip alla länder i världen.

Naaw, så snällt.

 

Vill minnas att SD använde orden "opassande kultur" på sin hemsida. Kort sagt så vill SD att kultur som dom inte gillar skall förbjudas, eller åtminstone KRAFTIGT minskas. Typ...filmer, musik, mat, konst etc. från utlandet. Tänk på vad det innebär. Antagligen kommer du inte kunna gå till bion och kolla på en amerikansk action. Eftersom det inte är "svensk" kultur.

 

Du vet mycket väl vilken slags kultur de isåfall talade om. Tvångsgifte, tonårsgiftermål, moskéer (har dock undrat om Sverigedemokraterna någonsin talat om andra 'religiösa byggnader), hederskultur, sharia.

Men visst, om du tror att du bygger något slags argument genom att låtsas att SD vill förbjuda alla icke-svenska filmer och kebabtallrikar så... för all del.

 

SD vill inte bara öka svensk kultur, de vill kraftigt minska/förbjuda utländsk kultur. Gillar du SD så mycket att du är beredd att ge upp utländsk musik, film och mat? Om SD får bestämma så skall alla sitta i röda stugor, lyssna på Tomas Ledin och kolla på halv-taskiga Wallanderfilmer.

 

Kort sagt, SD vill förbjuda icke svensk kultur.

 

Igen, vi vet båda två vilken slags kultur vi talar om. I synnerhet härliga totalitära religionööör.

 

Det skall alltså vara tillåtet för polisen att lura folk att begår brott och sedan arrestera dom för det.

 

Nu ska vi se.

Eftersom jag inte under några omständigheter tror annat än att ditt underliggande meddelande är att SD vill att poliser vill använda brottsprovokation mot just utlänningar;

Ett offentligt register över dömda pedofiler samt tillåtande av brottsprovokation under välreglerade former i jakten på så kallade nätpedofiler.

 

Ja, bara för att man lär sig sitt modersmål så man ju plötsligt bort svenskan. Vi borde nog förbjuda engelskaundervisning också va? Tänk om folk plötsligt glömmer bort att de kan svenska och börjar prata engelska?! VE OCH FASA INGEN KOMMER KUNNA PRATA MED VARANDRA.

 

Det är påfallande ofta du tar till hån för att argumentera emot nuförtiden. Något tröttsamt.

Svart och vitt-metoden... nej, till skillnad från somaliska och vad man nu kan finna i modersmålskurserna så är engelska något som är viktigt eftersom det nästan är globalt.

 

SD tycker att staten skall ta ställning för kyrkan och att Sverige inte längre skall vara sekulariserat. Kyrkan skall även kraftigt öka den inhemska missioneringen. Gillar man inte kristendom och religion så är antagligen inte SD ett bra alternativ eftersom vi alla lär bli påtvingade den kristna religionen.

 

Allt jag hittar är

 

Sverigedemokraternas förslag

1. Kultursatsningar inom landsting och regioner ska syfta till att utveckla det lokala, regionala och nationella kulturarvet.

 

2. Landsting och regioner ska inte ge kulturbidrag till studieförbund, eftersom det inte ligger inom landstingens och regionernas ansvarsområde.

 

Mm, för jag har hört att det är smart att be sina handelspartners att dra åt helvete för nu skall vi fan stänga gränserna. För nu skall vi minsann stänga gränserna. Att vara isolationistisk innebär inte bara att stoppa invandringen. Det innebär att stoppa flödet av i princip ALLT över Sveriges gränser.

 

Kan du finna det i deras program?

Tillochmed i invandringsfrågan säger de tydligt att invandring inte ska upphöra, men problemen som kan följa måste förebyggas.

 

Om invandringen göder främlingsfientlighet så är det ju fan svenskarnas fel. Man kan inte sluta ta in flyktingar bara för att svenskarna är efterblivna rasister. Dessutom så är det misslyckad integrationspolitik som har lett till problemen, inte invandringspolitik.

 

Flashbacks till aftonbladet

 

Men så bra att vi kunnat konstatera att det är integrationspolitiken som är misslyckad. Varför kan vi då inte förändra den? Jo, för att vi är fast i solidaritetsfällan.

 

 

Är någon utav oss samhällsekonom? Jag läser igenom deras ekonomiska program, vad vet jag. Funkar det i praktiken?

 

Att invandrare kommer hit och lever på socialbidrag är en förlegad myt. En klar majoritet arbetar och betalar skatt precis som alla andra.

Dessutom;

 

http://www.dn.se/ekonomi/inga-socialbidrag...ndrare-1.612239

 

Så vart får de resurserna ifrån under de år när de saknar arbeten? Tyvärr saknar jag källa eftersom detta är något jag läste för länge sedan, men genomsnittstiden för en utom-europé att få arbete här är 7 år. Detta beror i huvudsak på brist på kunskaperna i språket.

 

Så trevligt att du kommer med en artikel med ett FÖRSLAG från integrationsministern. En ytterst kompetent sådan för övrigt. Hon förstår hur viktigt det är att bekämpa snällhetssyndromen. Hon vill ställa krav, t ex språkkrav... Iallafall så var det ett förslag för ett par år sedan. I sann politisk anda så får vi väl se om det sätts i bruk innan seklets slut.

 

Precis. Rösta på alliansen, inte på SD dom frihetshatande idioterna.

Jag röstar på det parti som tar upp integrationspolitikens brister. Nu är ju det synonymt med rasism eftersom det har med utlänningar att göra.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Angående modersmåls undervisning så visar det sig ifrån många håll att flera språkkunskaper utvecklas till förstahandsspråk och ökar förmågan att lära sig andra språk.

 

Sen så är inte integrationspolitiken den ända frågan som skakar om hela Sverige, det finns massa andra frågor som måste tas till.. Sverigedemokraternas arbetspolitik suger samt brottsbekämpningen.

Kolla på USA, medans polisen anårdnar fällor så är det en person var tioende sekund i New York som blir

dödad, det är onödigt och sätta resurser på att provocera brott.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Angående modersmåls undervisning så visar det sig ifrån många håll att flera språkkunskaper utvecklas till förstahandsspråk och ökar förmågan att lära sig andra språk.

 

Så genom att erbjuda modersmålsundervisning blir de bättre på att lära sig svenska.

Hur, exakt?

 

Sen så är inte integrationspolitiken den ända frågan som skakar om hela Sverige, det finns massa andra frågor som måste tas till.. Sverigedemokraternas arbetspolitik suger samt brottsbekämpningen.

 

Suger deras arbetspolitik? Vad jag kan hitta direkt eller indirekt relevant;

 

Småföretagande för sysselsättning

 

Varje extra sysselsatt kommuninvånare innebär extra skatteintäkter samtidigt som utgifterna för ekonomiskt bistånd minskar. Tillgång på kompetent arbetskraft och ett gott företagsklimat är avgörande för sysselsättningen. Småföretagande är särskilt gynnsamt eftersom en kommun som är beroende av några få stora företag är sårbar. Det skall därför finnas ett särskilt småföretagarcenter, vars funktion skall vara att ge stöd och vägledning åt småföretagare.

 

Kommunen måste också aktivt verka för att skapa förutsättningar för konstruktiva samarbeten mellan myndigheter, näringsliv och utbildningsväsende. Studenter kan erbjudas praktik inom den kommunala verksamheten där de genom att arbeta tillsammans med yrkesverksamma tjänstemän får den nödvändiga erfarenheten för att bli intressanta för näringslivet. På så vis ökar också utsikterna för att en större andel högutbildade söker sig till och stannar kvar i kommunen.

 

Kort sagt, de har egentligen ingen utarbetad arbetspolitik.

 

Brottsbekämpningen däremot:

 

Ur Sverigedemokraternas principprogram:

 

Bortsett från bevarandet av nationens fortbestånd är det statens viktigaste uppgift att garantera medborgarnas trygghet och säkerhet. Trygghet är en förutsättning för frihet. I otrygghetens spår följer våld och instabilitet. Brottsoffers och potentiella brottsoffers intressen måste sättas framför brottslingars intressen. Varje individ bär ett ansvar för sina egna handlingar.

 

Förebygga brott

 

Brottsbekämpning är inte i första hand en kommunal angelägenhet. Många av de åtgärder som krävs måste vidtas på riksnivå i form av en ansvarsfull invandringspolitik, skärpta lagar samt fler poliser med ökade befogenheter. I avvaktan på en regering som inser detta vill vi dock göra allt vi kan för att tvinga tillbaka brottsligheten kommunalt.

 

Brottsförebyggande arbete kan delas upp i två områden. Social brottsprevention innebär åtgärder som, ofta långsiktigt, påverkar en persons benägenhet att begå brott. Exempel på sådan verksamhet kan vara antiskolkprogram i skolan. Situationsanpassad brottsprevention innefattar mer åtgärder som syftar till att minska antalet situationer som kan resultera i brottslighet genom att göra brotten svårare att utföra, öka risken för upptäckt eller att minska vinsten av brottet. Exempel på sådan verksamhet kan vara att införa kameraövervakning eller patrullerande ordningsvakter på brottsutsatta platser. Sverigedemokraternas uppfattning är att båda angreppssätten är helt nödvändiga, men att den situationsanpassade brottspreventionen i dagsläget är mest eftersatt och därför kräver mest resurser i form av nysatsningar.

 

I första hand skall kommunen inrikta sig på brottsförebyggande arbete genom samverkan med polisen, lokala näringslivet, ideella föreningar och skolan. Arbetet mot droger och missbruk måste stärkas. Särskilt otrygga områden kan bevakas genom nattvandrare, väktare och övervakningskameror.

 

All personal som arbetar med barn och ungdomar inom samtliga kommuner skall kunna uppvisa utdrag ur belastningsregistret som visar att man inte tidigare gjort sig skyldig till övergrepp mot barn. För att erhålla ekonomiskt stöd skall även arrangörer av frivilligverksamhet för barn och unga vara skyldiga att försäkra sig om att ingen vuxen inom verksamheten begått brott riktade mot barn.

 

Stöd till brottsoffer

 

När någon utsätts för brott har samhället ett ansvar att ge stöd och hjälp. Tyvärr tenderar samhället idag att sätta de kriminellas intressen före brottsoffrens. Kommunen skall ge största möjliga stöd till brottsofferjourer och andra brottsofferstödjande verksamheter.

 

Sverigedemokraterna ser äldre brottsoffer som en särskilt prioriterad grupp. En äldre människa kan få sitt liv förstört av att bli utsatt även för mindre grova brott. Kommunen ska ta på sig ett direkt ansvar för att denna grupp får allt adekvat stöd.

 

Kolla på USA, medans polisen anårdnar fällor så är det en person var tioende sekund i New York som blir

dödad, det är onödigt och sätta resurser på att provocera brott.

Du låter som dom som klagar över att NASA lägger resurser på forskning när barn svälter.

Det är olika grupper som sköter olika uppgifter.

Brottsprovokation kan tydligen vara väldigt effektiv, i synnerhet med falska knarksäljare.

Undrar om vi har sådana operationer

Redigerat av fishmaster
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Folk skriver så jävla långa inlägg att jag inte orkar citera och hålla på.

 

Om invandrare kommer hit, och det leder till ökad främlingsfientlighet så kan man ju fan inte beskylla invandrarna för det. Det är ju svenskarna som är främlingsfientliga. Det skulle vara bättre om man kunde förbättra intergrationspolitiken och utbilda svenskarna i att inte vara efterblivna.

 

Vad jag vet så har forskare visat att ju fler språk man kan, desto lättare har man för att lära sig ett till (så om jag kan tre språk så har jag lättare och lära mig ett till än om jag bara kan ett). På fishmaster låter det som man plötsligt glömmer bort svenskan om man lär sig sitt modersmål. Alla jag känner som har fått modersmålsundervisning kan precis lika bra svenska som du, Fishmaster.

 

Angående kulturen så förstår jag nu. De skriver utländsk kultur men menar muslimsk kultur. Precis som när de skriver invandrare och menar egentligen muslimer. Jag har då aldrig sett ett parti som är så rädda för att säga vad de egentligen menar.

 

Den överlägset största delen av vår handel sker inom EU. Går vi ur EU så mister vi våra 9 största export parterners och våra fem största import partners.

 

SD har ungefär samma ekonomiska kompetens som vänsterpartiet. Deras budgetar och förslag är helt orimliga ur ett ekonomiskt perspektiv. De plockar siffror ur luften och försöker få ett plus ett att bli tre. De har i princip bara gigantiska ökade utgifter men inga inkomster. En fullständigt löjleväckande politik som inte ens är bättre än den hos de rödgröna alltså.

 

 

Nationalekonom om SD beräkningar: Det är väldigt grovt överskattat

http://www.dn.se/nyheter/valet2010/nationa...attat-1.1115296

 

SD:s ekonomiska politik underkänns i ny genomgång

http://www.dn.se/nyheter/valet2010/sds-eko...mgang-1.1073464

 

SDs budget är ett skämt

http://www.expressen.se/ledare/1.2010428/eric-erfors-sd-s-budget-ar-ett-skamt

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Om invandrare kommer hit, och det leder till ökad främlingsfientlighet så kan man ju fan inte beskylla invandrarna för det. Det är ju svenskarna som är främlingsfientliga. Det skulle vara bättre om man kunde förbättra intergrationspolitiken och utbilda svenskarna i att inte vara efterblivna.

 

Varför tror du främlingsfientligheten finns? För att de vi tar in tas hand om på ett idiotiskt sätt (integrationspolitiken)

Ghetton, segregering, hat mot VARANDRA (eller ska vi fortsätta låtsas att det bara är svenskarna?) göder främlingsfientlighet. De som fastnar i dessa billiga områden där alla utlänningar slängs in, får ingen utbildning, inget jobb, de blir isolerade från svenska samhället. Dessa ses som parasiter som inte kan ta sig ur sin situation heller.

Vilken slags kontakt har de boende i Rosengård egentligen med det svenska samhället? Brandmän och poliser? Utsända från migrationsverket?

 

Vad jag vet så har forskare visat att ju fler språk man kan, desto lättare har man för att lära sig ett till (så om jag kan tre språk så har jag lättare och lära mig ett till än om jag bara kan ett). På fishmaster låter det som man plötsligt glömmer bort svenskan om man lär sig sitt modersmål. Alla jag känner som har fått modersmålsundervisning kan precis lika bra svenska som du, Fishmaster.

 

Fel i mitt resonemang. Om man går modersmål så lär man ju åtminstone vara kompetent i vårt språk, eftersom målet förmodligen är att man ska kunna tala det språk ens föräldrar kom ifrån.

jag tycker ändå det känns som om mer och mer resurser ska gå till sånna här gullighetsprojekt

 

Angående kulturen så förstår jag nu. De skriver utländsk kultur men menar muslimsk kultur. Precis som när de skriver invandrare och menar egentligen muslimer. Jag har då aldrig sett ett parti som är så rädda för att säga vad de egentligen menar.

 

Vågar jag säga att det förmodligen beror på att muslimsk (snarare islamisk) kultur inte fungerar särskilt bra tillsammans med västerländsk?

 

Den överlägset största delen av vår handel sker inom EU. Går vi ur EU så mister vi våra 9 största export parterners och våra fem största import partners.

 

Känns fortfarande som att om du flyttar så kan du inte ringa din förre granne längre. Varför skulle vi inte få fortsätta handeln? Exklusiv klubb?

 

SD har ungefär samma ekonomiska kompetens som vänsterpartiet. Deras budgetar och förslag är helt orimliga ur ett ekonomiskt perspektiv. De plockar siffror ur luften och försöker få ett plus ett att bli tre. De har i princip bara gigantiska ökade utgifter men inga inkomster. En fullständigt löjleväckande politik som inte ens är bättre än den hos de rödgröna alltså.

 

Allt jag vet är att de tror sig kunna spara enorma mänger pengar (1/5~ av statens årskassa) genom att skärpa till integrationen och sänka antalet vi tar in årligen.

 

Nationalekonom om SD beräkningar: Det är väldigt grovt överskattat

http://www.dn.se/nyheter/valet2010/nationa...attat-1.1115296

 

SD:s ekonomiska politik underkänns i ny genomgång

http://www.dn.se/nyheter/valet2010/sds-eko...mgang-1.1073464

 

SDs budget är ett skämt

http://www.expressen.se/ledare/1.2010428/eric-erfors-sd-s-budget-ar-ett-skamt

Ungefär som piratpartiet alltså, de har en huvudfråga, men för att försöka ta bort stämplarna från media lär de fylla ut sin politik med saker som de egentligen inte brinner för.

Jag har dock aldrig förstått idén med att varje parti ska skriva en egen ekonomisk plan? Vad är poängen? I slutändan går idéerna genom en halv miljard tester och röstningar, kompromisser och annat. Spelar ingen roll vad som står i partiernas planer, i slutändan avgörs allt i kongresser över alla partigränser.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Varför tror du främlingsfientligheten finns? För att de vi tar in tas hand om på ett idiotiskt sätt (integrationspolitiken)

Ghetton, segregering, hat mot VARANDRA (eller ska vi fortsätta låtsas att det bara är svenskarna?) göder främlingsfientlighet. De som fastnar i dessa billiga områden där alla utlänningar slängs in, får ingen utbildning, inget jobb, de blir isolerade från svenska samhället. Dessa ses som parasiter som inte kan ta sig ur sin situation heller.

Vilken slags kontakt har de boende i Rosengård egentligen med det svenska samhället? Brandmän och poliser? Utsända från migrationsverket?

 

Jag har mycket svårt att tro att invandrare kommer hit och börjar med att vara fientliga mot svenskar. Svenskhat uppkommer som en följd av den fientlighet de utsätts för av svenskar. Allt Sverigedemokraterna vill göra är att sopa problemet under mattan.

 

Lite som med mobbning. Istället för att försöka förhindra att mobbning förekommer så vill de flytta offret till en annan skola.

 

 

Fel i mitt resonemang. Om man går modersmål så lär man ju åtminstone vara kompetent i vårt språk, eftersom målet förmodligen är att man ska kunna tala det språk ens föräldrar kom ifrån.

jag tycker ändå det känns som om mer och mer resurser ska gå till sånna här gullighetsprojekt

 

Det är ju knappast några enorma resurser som går åt till det här. Så..eh..jag ser faktiskt inte problemet. Det är ju inte så att de får fulltids undervisning på dyra modersmålsskolor. Dessutom, ju fler språk folk kan, desto bättre för landet.

 

 

 

 

Vågar jag säga att det förmodligen beror på att muslimsk (snarare islamisk) kultur inte fungerar särskilt bra tillsammans med västerländsk?

 

Kanske dags för sd att sluta vara fega och säga att man vill förbjuda muslimsk kultur då?

 

 

 

Känns fortfarande som att om du flyttar så kan du inte ringa din förre granne längre. Varför skulle vi inte få fortsätta handeln? Exklusiv klubb?

 

Typ. Inom EU har vi frihandel och fri rörlighet för kapital, varor och tjänster. Varför skulle någon handla med Sverige om de tjänar mer på att handla med andra länder inom EU?

 

 

 

Allt jag vet är att de tror sig kunna spara enorma mänger pengar (1/5~ av statens årskassa) genom att skärpa till integrationen och sänka antalet vi tar in årligen.

 

Som det står i en av artiklarna så är det helt fel. SD har tagit siffrorna rakt ur luften.

 

 

 

Ungefär som piratpartiet alltså, de har en huvudfråga, men för att försöka ta bort stämplarna från media lär de fylla ut sin politik med saker som de egentligen inte brinner för.

Jag har dock aldrig förstått idén med att varje parti ska skriva en egen ekonomisk plan? Vad är poängen? I slutändan går idéerna genom en halv miljard tester och röstningar, kompromisser och annat. Spelar ingen roll vad som står i partiernas planer, i slutändan avgörs allt i kongresser över alla partigränser.

SD saknar en politik på flera plan. De skriver väldigt mycket om att man skall slänga ut invandrare, förbjuda alla religioner utom kristendom osv. Sedan snor de resten av sin partiplan från alla andra partier. (Både från alliansen och rödgröna).

 

Deras ekonomiska plan verkar ha skrivits av en femtonåring på speed och resten är bara ett enda stort virrvarr av lånade bitar från rödgrön och blå politik.

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag har mycket svårt att tro att invandrare kommer hit och börjar med att vara fientliga mot svenskar. Svenskhat uppkommer som en följd av den fientlighet de utsätts för av svenskar. Allt Sverigedemokraterna vill göra är att sopa problemet under mattan.

Du verkar tro att alla dessa problem bara är förknippade med Sverige, men om vi kollar ut över Europa så ser det ungefär likadant ut i de flesta länder med lika hög grad av invandring, på vissa ställen tom värre.

Hur kan det vara så att det inte bara är Sverige(med den misslyckade intergrationen och svenskarnas "rasism") som dessa problem existerar? kan det vara så att mångkultur egentligen inte fungerar?

 

De andra partierna vill inte ens berätta om dessa problem så de gör det inte så mycket bättre.

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ska verkligen så många rösta på Sverigedemokraterna????? :o

 

Partierna kom till min skola för typ en vecka sen och killen från Sverigedemokraterna blev så dizzad.

De andra partierna var emot honom, liksom hela skolan.

Tjejen som representerade Folkpartiet dödade hans argument asså. Han hade ingen chans.

 

Ett rent Sverige? Inget behov av utländsk arbetskraft? Dansa runt midsommarstången?

Vad är ett land utan invandrare? Genom invandring så lär man sig av andra länder och kulturer, man utbyter kunskaper.

Det finns läkare från utlandet som är bättre utbildade och kan utföra operationer/behandlingar som kanske inte en svensk kan. Vi behöver varandras hjälp.

Sverige byggdes inte upp av endast svenskar. Invandrare kom hit och bidrog med hjälp.

Fördomar mot invandrare kan stämma i vissa fall men det finns oftast en anledning till varför man beter sig som man gör.

Kanske är det Sverige som inte behandlar invandrarna på ett bra sätt? De kanske behöver mer hjälp från samhället?

 

Vi måste samarbeta för att utvecklas.

SD är konservativa. <_<

Redigerat av Chilla
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...